torsdag 18. mars 2010

Torsdag - Glad i mennesker.

Hei.

Vi ser film i naturfagen i dag; ”My Sister’s Keeper”. For en film! Jeg kjemper for å holde tårene tilbake, men vet ikke om jeg kommer til å klare det. Det handler om ei som heter Kate, som har leukemi. Det forklarer vel det meste …

Hva har skjedd? Jo … Jeg vet ikke helt jeg. Mandagen var det først øving på musikkskolen. Jeg og Sakarias skal spille på et erindringssenter neste tirsdag. Dro rett til morfar, for å feire bursdagen hans! Kjempekoselig det. Deretter var det tid for korps, som innebar en rekke kaker, marsjspilling og generell korpshet.

Nå gråter jeg. Det gikk ikke ann å la være. Jeg gråter så lett av filmer, av bøker osv. Jeg verker i hjertet. Tenker på så mange mennesker som jeg er så overveldende glad i. Jeg tenker på alle andre mennesker som er glad i noen. Så vakkert og så vondt, det gjør å virkelig være ufattelig glad i noen. Verden hadde ikke vært noe uten kjærlighet til andre mennesker. Tenk så kaldt og meningsløst alt hadde blitt! Og da mener jeg alt også.

Vi skal se filmen ferdig på onsdag. Har en følelse av at slutten blir sinnsykt trist, den også!

Over til noe helt dagligdags(i alle fall nesten): Tirsdag hadde vi norsktentamen. Jeg skrev om ei jente som søkte asyl i Norge. Fikk velge sjanger, så da ble det dagboksjangeren. Den skrev jeg på eksamen også; den sjangeren altså. Er glad i den! Får uttrykt så mye, og kan bli så personlig.

Tirsdagen ble jeg henta av Marte på busstoppet. Det var så sinnsykt mye snø! Fant nesten ikke inngangen; snøen lå i digre hauger. Dro hjem og øvde litt og sånn, og senere dro jeg til Marte. Vi lagde bagetter og gikk tur! Var i det sunne hjørnet i dag, hehe.

I går hadde vi generalprøve på det vi skal gjøre i dag. Det gikk helt greit det. Men kaldt, det skal jeg love deg at det var! Uff. Beina var stivfrosne. Dro rett videre for å synge for Demensforeninga. Det tok ganske lang tid før jeg fikk synge, men det var OK. Mange koselige folk der. Sang to sanger som avtalt, men de spurte om jeg ikke kunne synge en til. Det gjorde jeg selvfølgelig. Jeg liker å synge; særlig når jeg kan velge sanger jeg kan!

Nå har vi lyttefremføring, så jeg må nesten stikke. Vi snakkes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!