mandag 23. august 2010

Mandag - Mitt 300. innlegg.

Heihei snille mennesker!

Som vanlig streiker bloggpubliseringa mi, så dette blir ikke publisert før i dag, mandag. Det spørs om jeg blir nødt til å skrive bloggen rett inn i feltet, i stedet for å lagre det i Word først. Så får jeg kopiere det over til Word etterpå, for det vil jeg ha, i tilfelle jeg skulle finne på å slette bloggen min en dag!

Dette skrev jeg altså på lørdag(uff, føler dette skjer oftere og oftere):

Det er lørdag, og jeg har faktisk ikke mye å finne på. Likevel gjør det ingenting. Fikk andre bok i serien av Carlyletrillingene i går, og jeg er oppslukt! Ingenting fenger meg mer enn den lukseriøse, fantastiske og intrigefylte verden på New Yorks Upper East Side. Dessuten skal jeg snart snakke med gutten min, og det er også noe jeg ser på som et herlig tidsfordriv! Ja, jeg er ganske fornøyd jeg!

I går tror jeg nok at jeg beviste for en del av 3MU at jeg er et generelt rart og saklig menneske. Vi skulle nemlig bli bedre kjent med tredjeklasse, siden vi skal ha både samspill og kor med dem i år. Derfor brukte vi tida på diverse leker. En av lekene innebar at vi skulle si navnet vårt, og deretter et adjektiv som begynte på samme bokstav som navnet. Jeg kom ikke på noe i det hele tatt, så til slutt ble det ”nesehornlignende”. Saklig? En annen lek handlet om at vi skulle kaste ball. Jeg er et generelt dårlig kaste-og-ta-imot-ball-menneske, så de fleste fikk seg en god latter. Men, det funka! Folk var kjempekule. Blir spennende å ha samspill sammen med dem, selv om det jo også blir litt skummelt. Alle er så flinke!

I går kveld var jeg i selskap hos Elise. Det var kjempekoselig; gryterett, Snickerskake, SingStar, skravling og søthet! Herlig! Etterpå dro jeg til Sandra for å overnatte. Sånt likes! I dag stakk jeg, Sandra, Birgitte og Helene(er så lenge siden jeg har sett henne at det faktisk ikke skulle vært lov!), på Moa. Folka hadde en del skoleting å kjøpe inn. Alt jeg trenger er en minnepenn, og det hadde jeg allerede, så jeg tilbrakte tida med å være en positiv og sulten støtte. Ja, sultne, det skal jeg love deg at vi var! Så da ble det kafebesøk, og for min del; Luna med taco. Nam! Bare navnet Luna gir meg vann i munnen. Vi traff Anne, og også henne er det evigheter siden jeg har sett, så det var herlig!

I morgen har jeg planer om å finne på noe med Birgitte og Sandra. Vi får se hva det blir til. Dessuten må jeg jo øve! Og det skikkelig! I dag fikk jeg nemlig en forespørsel. Ei dame ringte og hadde hørt om meg. Hun trengte en sanger til bryllupet sitt neste lørdag, og jeg kunne bare ikke si nei. Ble så glad og smigra! Sangen jeg skulle synge hadde jeg ikke hørt før, men krysset fingrene for at det skulle gå bra. Ja, jeg vet, muligens en dum sjanse å ta. Nå har jeg imidlertid hørt den; og vet dere hva? Den er lav(perfekt for min del som ikke akkurat er sopran) og utrolig fin! ”Come Away With Me” av Norah Jones – Hør! Dessuten skal jeg også spille kornett på utmarsjen. Har derfor, som du skjønner, mye å øve på.

Ellers; på torsdag laga jeg og Marte kake til vår kjære farfar! Han er virkelig super. Kjørte meg på busstoppet i går og alt, til tross for at han hadde bursdag. Jeg er så heldig!

Da har jeg ikke stort mer å meddele, bortsett fra noe som jeg syns er helt fantastisk: Ida og Julie kommer neste helg! Jeg gleder meg stort!

Mandag:

Har ikke stort mer å skrive da, sånn egentlig. Tenkte bare at jeg burde fortelle om min første ”ordentlige” skoledagen denne terminen, og litt sånne ting. Har akkurat kommet hjem fra kornettimen. Det er egentlig ganske tungvint; det tar tjue minutter å kjøre hver vei, og timen varer i tjue minutter. Altså tar det en time til sammen. Blir enda mer stress neste uke; da jeg må dra rett på korps. Men sånn er det bare! Har jo ikke kornett på skolen nå heller, så vil ha timer så langt det går. Vil jo fremdeles spille liksom!

I går var jeg hos Sandra. Marita kom også, og vi spilte Femkamp, jeg viste dem ”Virtual Barber Shop” på Youtube(prøv!) og vi skravla. Mye om mat, og en del om annet, hehe.

På kvelden kom mormor på besøk, og vi spiste lasagne. Kjempekoselig! Lasagne er altså noe av det beste jeg vet. Særlig mammas lasagne, med salat og mye mais! Kvelden avslutta jeg med å prate med Alex og Isabel. Genialisme!

i dag var det altså skole. Var rimelig hardt å stå opp halv sju i dag, men det gikk. De to første timene skulle vi ha historie, men vi hadde ikke lærer, så det ble sløve timer fram til ti på ti. Da var det tid for sosiologi, noe jeg hadde gleda meg lenge til! Og ja; sosiologi var faktisk skikkelig spennende. Jeg var oppslukt. Det føles godt å ha et sånt yndlingsfag, siden vi faktisk har det både mandager, tirsdager og onsdager.

I femte timen var det fritime, akkurat som i fjor, og den tilbrakte jeg sammen med Marion, Ragna, Ellisiv, Sandra og Ingvild i kantina. Sånt likes! Fikk skrive i venneboka til Ellisiv og alt. I sjette og sjuende hadde vi samfunnsfag. Presentasjon og litt fag. Samfunnsfag virker absolutt overlevelig. I åttende time hadde vi musikk i perspektiv. Var ganske trøtt, så litt vanskelig å konsentrere seg, men det var OK.

Ikke alt på skolen går helt på skinner enda da. Det er masse bokkaos, og jeg vet ikke hva jeg har fått og ikke. Vet ikke om alt er bestilt engang. Men håper at det skal ordne seg! Dessuten håper jeg på å få timer på det samme klasserommet, stort sett. Blir mye å drasse på data, leselist og punktbøker overalt. Det er jo så klart alltid litt styr i begynnelsen, og sånt pleier å gå seg til!

Ida har fått en lillesøster! Så utrolig søtt! Gratulerer så masse, Ida!

Nå tror jeg tida er inne for å øve litt på ”Come Away With Me”. Så vi snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!