mandag 30. august 2010

Mandag - Ei helg fylt av venninnesosialisering.

Heihei!

Begynte på et skikkelig inspirert blogginnlegg i går, men så ble det sletta. Derfor; ikke like inspirert i dag. Men blogg, det skal skrives! Helga var supersøt og skal bevares.

Jeg og Marte laga, som avtalt, en både vellykka(hihi) og meget tjukk pizza på fredag. Den ble god da! Vi måtte jo prøvesmake, så vi ikke skulle servere Ida og Julie noe ekstremt ekkelt. Og klokka halv ni entra de endelig Moa busstasjon. Det føltes fantastisk å se dem igjen! For noen solstråler!

Kvelden brukte vi på å spise pizza, skravling og South Park. Jeg og Julie fant nemlig ut at det var på tide å inkludere Ida i South Parks fortryllende verden. Og ja; Ida ble fascinert! Ingenting er bedre enn det, hihi!

Lørdagen spiste vi pizza til frokost, pluss pastasalat! Helga har generelt vært full av god mat, seriøst. Ellers kom Marte bort for å sminke og fikse håret mitt. Hun og Chriss hadde tatt på seg "oppgaven" som besto i å kjøre meg til Borgunnkirka, og hjelpe meg med bæring, oppkobling og nedrigging av lydanlegget. Det var egentlig utrolig mye som kunne gått galt; hva om lydanlegget ikke funka? Hva om jeg sang falskt? Hva om kornettventilene hang seg opp? Men faktisk, gikk ting nesten alt for bra! Fikk til og med synge gjennom to ganger før bryllupet begynte. Og selv om jeg ikke kjente de som skulle gifte seg, ble jeg rørt. Bryllup er så fine. Noe med at to mennesker elsker hverandere så høyt, er så trygge på hverandre ... Det gjør inntrykk. Som alltid får jeg lyst til å gifte meg når jeg er i bryllup.

Da vi kom hjem fra bryllupsseremonien, fant jeg, Ida og Julie ut at vi ville lage brownies! Så det gjorde vi, etter diverse forsøk med komfyr osv. Men alt ordner seg til slutt! Godt foreldra mine tar med seg telefon når de er ute å reiser, hehe ... Det pøsregna ute, og vi utsatte og utsatte å gå til kiosken for å kjøpe dagens middag, landgang. Og redninga kom. Mormor ringte, og tilbød seg å kjøre oss! Sånn flaks!

Senere på kvelden kom Ida Natalie, Birgitte, Marita og Camilla en tur. De hjalp oss med å fortære brownies og diverse godteri. Utrolig artig var det! Jeg kjenner at disse får meg til å skinne og føle meg evig heldig.

Søndag. Reisedag. Vi hadde imidlertid ingen planer om å deppe. I stedet spiste vi deilig frokost, gikk på kiosken i strålende solskinn og satt ute i over en time. Dessuten prøvde vi ut en ny is(i alle fall for min og Idas del); Kings Ice! Den var svær, men meget god da.

Uno fikk vi også tid til, og enda et par episoder av South Park, før Ida og Julie måtte kjøre til bussen. Så trist og stille det ble!

Snakka heldigvis med Sandra og Alex i går kveld, og de lyste jo opp så klart. Dessuten måtte jeg øve kornett. I dag begynner korps. Har også kornettime.

Ellers må det nevnes at jeg hadde møte med Gry i dag. Forhåpentligvis kommer ting litt mer på plass nå.

En litt "artig" ting; hadde sånn halvveis inngått en avtale med meg selv om godtestreik i går. Vurderte det i alle fall. Da kommer mamma og pappa hjem fra København, og mamma erklærer: "Har kjøpt håde Twix og Smil!" (Mine to yndlingssjokolader). Da blir godtestreik en smule vanskelig. Tror jeg venter litt jeg ... Godtestreik er kanskje ikke den beste ideen, uansett.

Ha en fin dag da, godtfolk!

Tusen takk for ei nydelig helg, jentene mine! Dere savnes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!