onsdag 25. august 2010

Onsdag - En søt dag.

Hei!


De siste dagene har vært rimelig kaotiske. Hver time skifter vi klasserom, men forhåpentligvis skal det bedre seg litt. Jeg verker i skuldrene etter alle tingene jeg bærer rundt på, og det tror jeg nok det er flere som gjør! I morgen skal jeg få meg skap altså! Dessuten mangler jeg mange bøker. Mange bøker. Gårsdagen var jeg utslitt. Så mye å tenke på ... Først hadde vi to timer matte. Herlig at vi bare har tre timer i uka, btw! Uansett; gjorde ikke stort, bare litt potenser, og det er noe jeg får til sånn rimelig greit. De to påfølgende timene besto av geografi. Kart. Trenger jeg si mer? Traff i alle fall hun som skal hjelpe meg litt i det faget, Thea, og hun virker utrolig flink!



Etter geografien var det langfri. Et kjærkomment avbrekk! Skoldagen var ennå ikke halvveis, og det var litt frustrerende, men ikke noe å gjøre med. Nå hadde vi i alle fall tysk. Her hadde vi både samme lærer og samme klasse. Vi henta bøker, lærte litt om relativpronomen og intervjua hverandre om ferien. Det er snakk om at klassa skal reise til Tyskland i november, men det spørs om det blir. Det kommer ann på om skolen sier ja, og hvor dyrt det blir. Deretter var det bort igjen på A-bygget for å ha en sosiologitime (normdiskusjon) og så tilbake for å ha "Musikk i perspektiv"; som er akkurat like vanskelig som jeg trodde!

I niende time på tirsdager har vi kontakttime. Kjipt! Men i går var det faktisk nødvendig; omtrent alt er kaotisk og må fikses på.

Senere på dagen var det tid for sang, og det gjorde godt. Sang "Come Away With Me", og ble tryggere på den. Var utrolig sliten da jeg kom hjem, men prata med Alex, og da ble alt bedre. Som han så ofte gjør, redda han dagen min, snille gutten min!

Dagen i dag har vært mye bedre og mye mindre slitsom. Vi starta dagen med "Ergonomi og bevegelse", noe jeg egentlig hadde grua meg en smule til. Men vet dere hva? Det var faktisk ikke så ille! Vi skal lære hvordan vi skal la være å ødelegge musklene våre når vi spiller/synger. Ulike øvelser osv. Det begynner vi med etter høstferien. Nå blir det nok mest treningsapparater og turgåing/jogging for min del. Det passer meg fint!

Sosiologitimene var også koselige, og så bar det ned på musikkskolen i strålende solskinn sammen med hele klassen. Å, det var kjempesøtt! Hadde min første sangtime også. Sang ikke, men vi fikk klarlagt en del og fant ut hva jeg skal begynne å jobbe med. En utrolig vanskelig, men kul sang: "Fyre jonsok". Det er bra det er vanskelig. Hvis jeg klarer det, har jeg kanskje kmomet et skritt lenger?

I sjette time har jeg fritime, og det var det en del andre som hadde også. Gikk sammen med Marion, Henriette og Ragna på Spar, og alt var utrolig søtt. Og søtere ble det, da vi fant ut at vi ikke hadde norsk, og dermed fri! Kom hjem mye tidligere og fikk gjort unna litt.

Ellers i dag har jeg også fått øvd til bryllupet med pianist, lydanlegg og alt. Fikk også øvd på brudemarsjen jeg skal spille på utmarsjen. Det gikk overraskende bra alt sammen! I kveld har jeg planer om å slappe av, se hotel Cæsar osv. Blir godt det!

Om to dager kommer Ida og Julie! Det blir så genialt det!

Gårsdagens sang: Masterplan - Back For My Life.

Dagens sang: Trivium - Anthem(We Are The Fire!)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!