torsdag 19. august 2010

Torsdag - Skolestart, savn og skravling.

Hei!

Første skoledag er overstått. Og det føles litt rart å si det; men egentlig så var det ganske fint. I alle fall i dag. Herlig å treffe alle sammen igjen! På grunn av buss kom jeg og Ragna en time tidligere, men det gjorde igrunn ingenting. Snart kom Marion, og så fulgte resten på. Klokka ti satt vi i aulaen og hørte på taler, og så gikk vi til klasserommet. Har fått Vidar som kontaktlærer. Vi hadde ham i samspill og lytting i fjor; grei han! Vi gjorde ikke så mye egentlig; fikk litt informasjon og holdt på med sånn fokusgreie. Dessuten har vi fått ei ny jente i klassen. Nye folk likes!

Vi fikk fri tidligere, og jeg, Ragna og Ellisiv satte kursen for Pluto. Der kjøpte jeg og Ellisiv tacobagetter! Akkurat det samme som vi gjorde siste skoledag før sommerferien. Symbolsk? Ikke egentlig. Tenkte ikke over det før etter at bagetten var kjøpt. Men søtt, det var det!

Ellers funker telefonsnakking svært godt når man prøver å glemme at sekken er tung og det er veldig varmt. Ja, jeg hadde med meg sekk i dag jeg. Tenkte at jeg kom til å trenge dataen. Men neida! Skikkelig timeplan begynner ikke før på mandag. Er ikke så mange fag jeg gruer meg til i år; bortsett fra gym som vi har de to første på onsdag. Og musikk i perspektiv; som jeg tror kan bli veldig vanskelig!

I går kom jeg altså hjem fra Isabel. Og ja, hun savnes! Veldig. Gjett om det var stille da jeg dro … I alle fall skal du ha tusen takk for herlige dager Isabel! De skal virkelig ikke glemmes! Klisjefylte ord kanskje, men så sant, så sant!

Ok, men da tror jeg at jeg slutter. Leser ”Førstebetjenten og tausheten” av Håkan Nesser, mens jeg venter på Marte. Vi skal mest sannsynlig lage kake til vår kjære farfar som har bursdag i morgen! Og apropos bursdag; i morgen skal jeg i bursdag til Elise, som ble atten forrige fredag. Gratulerer så masse med overstått, Elise!

Ha en fin torsdag du. Håper du har fine første skoledager.

1 kommentar:

  1. Anonym20/8/10

    Tusen takk Natalie! :D <3
    Fra Elise

    SvarSlett

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!