søndag 5. september 2010

Søndag - Oppsummering som alltid.

Heihei!

Jeg skjønner egentlig ikke helt hva jeg driver med. Burde ikke skrive blogg i det hele tatt jeg. Har framføring i musikk i perspektiv i morgen, en begrepstest i geografi på tirsdag, historielekse å gjøre, matte å forstå og kornettøving å unnagjøre. Likevel sitter jeg her for å skrive om de siste dagers små og store begivenheter. Jaja, sånn kan det gå.

Det ble ikke kino på onsdag, men kjekt ble det likevel. Jeg og Marte dro til Sandra, venninna til Marte, hvor det var film og godteri. Kjekt det! På onsdag derimot, da blir det kino!

Pianotimen min gikk veldig bra på torsdag (jeg har blitt sånn skiikkelig pianohekta igjen). Læreren jeg har fått er super! Var derimot veldig nervøs for samspilltimene etterpå! Vi hadde jo egentlig ingen anelse om hvordan sangen vår skulle gå. Da timen begynte, viste det seg at det bare var meg og Line på gruppa som var der. De andre var borte på grunn av sykdom eller rydding av kantine. Vi fikk beskjed om at vi skulle prøve å finne på noe sammen med Nina, en tredjeklassing som er sanger, som var helt alene på si gruppe. Prosjektet var salmer, så vi prøvde å finne en salme/kristen sang alle tre kunne. Og det fant vi. "Himlen i min famn". Jeg spilte piano, og alle tre sang. Dessuten kom Simon fra tredjeklasse med på horn etterhvert. Til å bare ha hatt en halvtime på å øve det inn, syns jeg det gikk rimelig bra! Og alle de andre gruppene var utrolig artige og inspirerende å høre på. Virkelig.

Torsdagskvelden var det en times gruppeøving med korpset, et kjempekoselig besøk hos morfar, og en herlig gjenforening med "Hjerte til hjerte". NRK, 22:20 hver torsdag. Linn Skåber er seriøst en av de kuleste komikerne jeg vet om!

Fredagen hadde vi framføring i gregoriansk sang i musikk i perspektiv. Også det gikk jo på et vis! Fredagen var en sånn dag da jeg våkna med godt humør uten å egentlig ha noen spesiell grunn. Jeg elsker sånne dager!

Fredagen dro jeg til Silje, og vi så X faktor og chilla sammen med Fride, Stefania og Nathalie (de to sistnevnte venninner av Silje). Hehe. Ordensmenneske jeg; liker ikke å ha ting usagt!

Lørdagsformiddag kom Birgitte bort for å øve. Vi hadde jo et oppdrag dagen etter(altså i dag) som vi nesten ikke hadde rukket å tenke på. Men, vi har spilt sammen før, så vi fikk til noe ganske fort. Jeg spilte piano og sang, og Birgitte spilte klarinett. Sangene vi valgte var "I Don't Know How To Love Him" og "Gje meg handa di ven". Ellers var det skravling og pizzaspising på høyt plan! Birgitte er et inspirerende og livsgledegivende menneske! Faktisk.

Vi tok bussen sammen til Langevågen, hvor jeg møtte Silje og Fride. Orernatta hos Silje til idag; kjekt! Hun fiksa profilbilde til meg og alt. I dag tilbrakte vi en herlig dag ute i Vågen. Sola skinte, og vi kosa oss max. I firetida måtte jeg stikke til Birgitte så vi fikk øvd gjennom litt mer, før det bar av sted til Langevåg bedehus. Koret Sulagutane skulle gi ut CD, og vi skulle spille på "release partyet", som de uttrykte det. Haha. Gikk greit det. Var en smule nervøs i begynnelsen, så det var en direkte stygg tone jeg lirte av meg fra min side, men tok meg sammen. Er jo egentlig ingenting å være nervøs for, eller?!

Har ikke spist siden frokost, så ser fram til gryterett nå! Ellers håper jeg du har det fint. Tida går fort for tida! Haha.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!