fredag 16. mars 2012

Fredag - Oppdateringsbabbel.

Heihei!

Nå er det på tide å skrive et lite innlegg igjen. Tiden har virkelig rast av gårde. Alt skjer for tida! Ok, det skjedde vel strengt tatt ikke så mye på mandag. Vi begynte superseint; ikke før halv ett, så jeg kunne sove helt til halv ti! Herlig. Resten av dagen brukte jeg stort sett på vanlige ting; korps, øving og: Sesongåpning av Paradise! Herlighet, for et program. Det er visst alt jeg har å si.

Tirsdagen hadde vi faktisk en utrolig effektiv norsktime og en ganske hard gym. Vi hadde sirkeltrening med både styrke og kondisjon. Vi var to og to, så jeg og Ellisiv kjempa oss gjennom det sammen! Haha, har fremdeles gangsperre (les: er stiv og støl), men tror nok det gjorde godt. Etter skolen dro jeg rett på sangtime, så rett videre på kornettime, og så til et bedehus for å synge to sanger der. Det gikk bra det. Da jeg kom hjem pakka jeg raskt sammen noen ting og dro til Sandra Helen! Siden vi begynte seint på onsdag også (alle lærere er borte for tida), fant vi ut at jeg kunne overnatte! Vi så Paradise, hotel Cæsar, lagde baguetter med skinke og parika og babla. Det var superkoselig. Jeg dro til skolen rundt halv ti neste dag, og så øvde jeg sammen med Ragna før jeg hadde sangtime. Den timen gikk faktisk veldig bra. Resten av skoledagen var helt vanlig. Vi snakka om dialekter i norsken, og det er jo faktisk ganske interessant. Dro rett på frisøren, hvor jeg fikk stussa håret, stripa det litt og klipt meg lugg igjen! Videre bar det på kino. Vi hadde fått i ”lekse” å dra på kino for å se ”Into The White”. Den handler om 2. verdenskrig. Jeg, Ragna, Bendik og Jostein dro sammen i går. Det var en ganske bra film. Jeg skjønte det meste som skjedde, og folka snakka både engelsk og tysk tydelig, så det gikk fint. Er nok ikke en film jeg hadde kommet på å se om vi ikke hadde fått i oppgave å gjøre det. Kvelden ble avslutta med familiesosialisering sammen med mamma, pappa og Helge. I dag er planen å feire morfar, som har bursdag i dag, korps og Ekko. I helga skjer det ikke stort før søndag, da jeg skal synge på en konsert. Blir kjekt!

I dag har jeg forresten vært på hjelpemiddelsentralen. Fikk kurs i GPS og noteringshjelpemiddel, og så fikk jeg bestilt en del hjelpemidler. Fant blant annet ei lesemaskin som jeg likte skikkelig godt. Du setter et kamera på et ark, tar bilde av det og får teksten opplest. Dette kommer blant annet til å være supert når jeg får brev som jeg ikke får lest! Til og med tabeller og aviser takler denne søte maskina, så jeg ble veldig glad i den.

Jeg har en del å øve til for tida, og har lovet meg selv å øve mye, så jeg tror jeg går og gjør det. Sorry for rotete og uengasjert innlegg; har ikke Internett heller, så vet ikke helt når jeg får publisert det. Krysser fingrnee for snarlig gjensyn!

Internetten vår er fremdeles ganske ustabil, men nå fikk jeg da omsider publisert. Har ikke skjedd stort mer siden i går. Har akkurat kommet hjem fra skolen nå. Håper du får ei fantastisk helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!