lørdag 3. mars 2012

Lørdag - Usaklig babbel.

Heihei!

I dag har jeg hatt Cæsar-maraton! Det at de sender sammendrag av min favorittserie hver lørdag, er ganske greit når jeg ikke får Sumo til å fungere, og ikke har tid til å se det verken mandager eller torsdager, og ofte ikke tirsdag eller onsdag heller. Deessuten har jeg lest bittelitt til religionsprøve idag, og øvd sang. I går øvde jeg i to timer! Har slitt litt med motivasjonen i det siste, og da vi snakka om det på torsdag, foreslo Hans Fredrik at jeg kunne påspandere meg selv et påskeegg hvis jeg øvde like lenge som jeg hadde lovet meg selv å gjøre! På torsdag øvde jeg derfor en time, og i går måtte jeg øve to for å spise det andre påskeegget. Jeg tror nok ikke jeg skal øve tre timer i dag; det rekker jeg ikke, men greia var vel bare at jeg måtte komme i gang på en eller annen måte. Jeg har jo tross alt snart sangeksamen! Hjelp. Det blir vel den første uka i juni, mest sannsynlig. Akkurat for øyeblikket gleder jeg meg mest, for jeg har valgt ut låter jeg liker. Det blir sju sanger. En liten folketone som jeg egentlig ikke vet hva heter; "Ingrids vise", et lite klassisk stykke som jeg sang på tentamen og har blitt ganske glad i; "Almighty God", en sang som har et ganske stort register, og er teknisk vanskelig (her skal jeg forresten også spille kornett); "Til ungdommen", som jeg gleder meg til å formidle og også skal ha på sangtentamen i år; "Vegen", som jeg har skrevet selv, "My Funny Valentine", en jazz-standard jeg er veldig glad i, og en bluesversjon av "Summertime", som jeg også skal ha på tentamen. Cirka sånn blir det, tror jeg.

Denne helga har vært herlig og avslappende! Snart kommer verdens beste Sandra. Ser fram til kyllingfahitas og koselighet! Neste helg er det jammen Jazzlogenhelg igjen; jeg gleder meg! De to påfølgende helgene blir preget av konserter, og øvingshelg med korpset. Så er det brått påskeferie! Første helga kommer Isabel hit! Jeg gleder meg utrolig mye; er altfor lenge siden vi har sett hverandre! Det blir ganske fantastisk egentlig. Og senere i påska kommer verdens beste søster hjem fra Vietnam. Jeg gleder meg som en unge til å se henne igjen!

I uka som har vært, har det vel ikke skjedd sånn ekstremt masse. Men, jeg må bare fortelle det: Onsdagen ble mye mer innholdsrik enn jeg hadde trodd. Det gikk rykter om at det var en knute som gikk ut på at russen måtte bade før 1. mars. Da får man en hel ispinne i lua. Jeg er ikke sånn superopptatt av russeknuter, men har alltid tenkt at denne skal jeg ta. En del fra klassen skulle og jeg vurderte å bli med dem, men jeg hadde avtalt kino med Marte, så det ble ikke til at jeg dro med dem. Vi dro på kino og så "Thale". Det var vi to pluss tre andre mennesker i kinosalen, og jeg skjønner egentlig hvorfor. Syns ikke denne filmen var av det store. Det morsomste som skjedde var da Marte hylte fordi hun skvatt sånn! Jeg fikk høre at Sandra og Birgitte også planla å bade, men de skulle også dra før jeg kom hjem fra kino. Da var det ikke annet å gjøre: Jeg måtte bade. Så da jeg kom hjem cirka halv ni, var det på med bikini. Så dro jeg med meg folka mine ned for å bade. De sto der med lommelykt og håndkle klar, mens jeg satte ut i sjøen. Egentlig føltes det som om jeg var med i et mareritt eller en surrealistisk verden. Haha! Det var så kaldt at jeg ikke kjente at det var kaldt, om du skjønner. Men, jeg klarte det! Wii. Var stolt av meg selv etterpå. Og gjett om det var herlig med en varm dusj etterpå! Dagen etter fikk vi vite at i år trengte man ikke bade før 1. april! Men, da er det jo gjort, så jeg slipper å stresse med det i mars. Det er absolutt nok av andre ting å gjøre. Har for eksempel to spilleoppdrag, noe det er lenge siden jeg har hatt. Gleder meg! Det gir en ekstra motivasjon til å øve også det. Mars blir en innholdsrik måned, det er sikkert.

Nå tror jeg at jeg skal spise litt, og så burde jeg absolutt gjøre særemne. Mitt særemne om Coldplay blir dessverre ikke så bra. Har litt lite motivasjon for lekser også for tida. Aner ikke hvorfor. I fjor tillot jeg meg ikke å tenke sånn en gang, for vi hadde så mye at jeg måtte jobbe, jobbe hele tida. Nå når vi har forholdsvis lite å gjøre i forhold til i fjor, er det vanskelig å motivere seg til å åpne ei eneste bok en gang. Men ja; særemne skal leveres inn på mandag, og så har vi ei religionsprøve om islam på tirsdag. Og ikke nok med det; neste torsdag har vi jo faktisk prøve i Musikk i perspektiv også! Hjelp, det var bra jeg kom på, jeg hadde helt glemt det. Det holdt på å skje forrige tirsdag også. Hadde helt glemt at vi skulle ha historieprøve på onsdag, før Kristin nevnte det tirsdagsettermiddag. Heldgivis syns jeg ikke det var så vanskelig; vi hadde mye om fascisme og kommunisme på ungdomsskolen. Men seriøst, når jeg glemmer prøver, da er det skummelt, for jeg pleier å huske sånne ting.

Nå går jeg, helt seriøst denne gangen, og spiser, og så leser jeg litt. Til prøve. Eventuelt "Morgen i Jenin", siden det er mye mer spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!