torsdag 30. juli 2009

Torsdag - Vakkerhet på høyt plan.

Heihei!

Da er det torsdagskveld, og jeg er hjemme fra noen herlige dager på Sunndalsøra! Seriøst; de var sykt skjønne. Dem skal jeg bevare inni meg og ta frem igjen når alt er kjedelig og grått. Ja, faktisk. Ok sånn btw å er det bare tre uker igjen av ferien. Det er helt sykt! Jeg kan ikke fatte det. Det gjør jeg aldri. Før jeg vet ordet av det, er det vel jul.

Ok, jeg lovte å gi en liten kinorapport også. Jeg, Elisabeth, tante-Karro og Vebjørn dro altså på kino søndagskvelden for å se ”Harry Potter and the Half Blood Prince”. Siden Vebjørn har brukket foten, var det litt problemer med å finne en plass der han kunne sitte godt, men alt ordna seg, heldigvis. Velutstyrt med smågodt og Imsdal vannflasker(best uten smak), satt vi klare klokka kvart på ni for å forsvinne inn i Harry Potters eventyrlige verden. Filmen var sinnsykt bra! Skjønte det meste og det var lett å følge med(det hjelper jo på at jeg har lest boka; vurderer å lese serien en gang til faktisk). Det eneste var at de hadde lagt til et par ting i filmen som jeg i alle fall ikke kan huske fra boka. Merkelig. Jaja.

Vi var hjemme i tolvtida, og da var det hjemmelaget pizza. Det er så godt det! Måtte dessuten pakke, men det har jeg blitt så vant med, så det gikk rimelig fort. Etterpå spilte hele familien Amerikaner. Jeg hadde elendige kort; det er faktisk helt sant også det. Uansett; kortspill er alltid gøy. Nesten alltid, i alle fall. Hadde en lang og skjønn nattsamtale med Alex den natta. Hva skulle man gjort uten Netcom Bestevenn? Jeg aner virkelig ikke.

Sov til tolv på mandag, og så var det sløve timer fram til jeg og pappa satte oss i bilen for å kjøre til Molde. Å ta ferge er seriøst sykt kjedelig! Det har jeg alltid syntes. Uansett; kom meg på bussen, og alt gikk fint(ante forresten ikke at bussbilletter kan være så dyre!). Ida og Julie møtte meg på Sunndal bussterminal! Å, det var godt å se dem igjen altså, virkelig. Vi sto der og skravla ei god stund, før vi begynte å rusle mot huset til Ida. Jeg ble informert om at Brownieslaging sto på programmet den kvelden, noe jeg selvfølgelig var helt klar for. Like etter at vi hadde kommet fram til Idas søte hus, og jeg hadde hilst på den koselige familien hennes igjen(har jo seriøst ikke vært der siden september!), kom enda ei venninne av Ida, Hanne. Hun hadde jeg aldri møtt før, men er virkelig glad for at vi ble kjent. Hanne er ei super jente som alltid virker glad og positiv! Håper vi blir bedre kjent.

Innkjøp og laging av Brownies fulgte på. Så kos det var! Mens browniesen stekte, spilte vi Bokstavspillet. Jada Ida, jeg innrømmer det gjerne; du er veldig overlegen i det spillet. Det betyr likevel ikke at jeg tillater å spille på lag mot deg, hvor du er den eneste som er alene. Da får jeg heller tape! Det ble generelt en del Bokstavspillspilling disse dagene. Man blir så revet med, og det kan føre til en god del geniale og merkelige utbrudd. Det går ut på at man trekker et tema, for eksempel jentenavn, og så en bokstav. Den første som kommer på et jentenavn på den bokstaven, får poeng. Her gjelder det å tenke fort, liksom, noe Ida generelt er mye flinkere til enn meg. Det går fint det.

Den kvelden var generelt koselig. Vi hadde lange samtaler om alt og ingenting. Sånn skal det være! Hanne stakk ut på kvelden en gang, og Julie stakk vel i ettida, tror jeg. Da var Ida og jeg ganske så trøtte begge to, så vi sovna vel i totida eller noe sånt. Etter å ha sjekka Nettby selvfølgelig, haha. Det hører jo med.

Tirsdag. En super dag jeg ikke vil glemme! Vi spiste søte horn til frokost(sto opp ganske sent, men sånn skal det være).

etter frokost chilla jeg og Ida i et par timer; så på Tazte Priv(genialt), babla og sorterte lydbøker. Etter ei stund kom Julie, som skulle overnatte. Herlig! Vi fant ut at vi skulle gå for å handle inn til taco. Det hadde allerede rukket å bli kveld. Helt sykt! Det er lettere sagt enn gjort å handle inn til taco. Nå som vi skulle betale alt, gjaldt det å være økonomiske! Og jada, vi klarte det ganske bra. Da alle varene vi skulle ha endelig var samla i handlekorga, gikk brannalarmen. Så da måtte vi sette fra oss korga og stikke ut ei stund. Vi benytta tida godt og kjøpte brus på Bunnpris, siden det visstnok skulle være billigere der. Da vi kom tilbake til Rema, hadde de heldigvis åpna igjen. Ingen brann. Vi fikk betalt, og ufattelig sultne satte vi kurs for huset til Ida. Alle tre gleda seg helt vilt til tacoen!

Omsider sto den ferdig. Å, så godt det var! Helt seriøst. Det føltes som evigheter siden sist jeg spiste det altså. Tror det er ei stund siden faktisk. Resten av kvelden ble brukt på bokstavspilling, babling, musikkhøring og hysteriske håp om at vi kunne få dra på Metallicakonserten. Det hadde vært så bra det; jeg hadde fått sett et av mine desidert største yndlingsband spille Live(det skal jeg få til en gang, helst snart!), og jeg hadde samtidig fått møte Alex igjen. Noen timer er mye bedre enn ingenting, tro meg. Vi begynte likevel å innse at det var en del problemer som kunne stå i veien, og slukøra måtte vi gi opp. Men, det var en artig kveld/natt, som jeg sent vil glemme! Vi la oss vel i firetida, tror jeg.

Vi sov sykt lenge. Ikke før klokka to sto vi opp. Var godt å ta en dusj da altså! Tina kom og joina tacosalatspisinga vår, som skulle være frokost/lunsj den dagen. Brunsj, med andre ord. Det var herlig å se Tina igjen! Vi sløva og spilte Bokstavspillet, og tida raste av gårde. Tina måtte dessverre stikke for å spise etter hvert. Plutselig var klokka seks liksom! Julie stakk også hjem, og jeg og Ida chilla i en time før vi møtte Julie, Tina og Hanne igjen. Denne natta skulle alle tre overnatte! Nå var det tid for kino. ”Hangover”. Jeg trodde egentlig ikke at jeg kom til å like den filmen så sinnsykt godt, men jeg ble skikkelig glad i filmen, seriøst. Den var meget genial! Dessuten var Tina en god forklarer, så tusen takk skal du ha. Jeg må forresten nevne at vi var ganske sunne på kino den dagen; med druer og vann og tørka bananer. Det siste var imidlertid ikke så særlig godt. Jeg kjøpte meg ei klubbe også da, det skal jeg ikke nekte for. Hvis det er det ferie, så er det ferie. Ja, vi kan få sagt det, Ida(hihi).

Etter kinobesøket var vi ganske gira på grunn av filmen, siden den var så artig! Ble i godt humør av den jeg. Jeg tror ikke jeg sier så mye om handlinga; anbefaler deg bare å se filmen. Etter kinoen bestemte vi oss altså for å avlegge barnehagen et besøk, der jeg ble introdusert for Kyllingdissa og andre genialiteter. Sykt gøy! Det var skikkelig varmt ute også. Hadde det ikke vært for myggen, hadde vi nok vært ute mye lenger enn vi faktisk var.


Den kvelden/natta der er også ganske så uforglemmelig. Med bokstavspilling(ja, vi var hekta), adjektivfortelling, babling, synging, musikkhøring, latter og Nettbysjekking(haha) hadde det blitt ganske vanskelig å glemme den generelt. Har blitt så glad i de folka der!

I dag måtte vi stå opp litt over ti. Vi var ganske så trøtte, men holdt humøret oppe. Duo Yougurt er alltid godt! Klokka halv tolv måtte vi si ha det til Hanne. Kjipt; håper jeg ser henne igjen snart! Håper jeg ser alle sammen igjen snart, faktisk. Ida, Tina, Julie og jeg kjøpte oss boller, tok ut penger og chilla fram til bussen min gikk klokka 13:10. Så stille det ble! Bussturen er det generelt lite å si om; meldingsskriving og musikkhøring stort sett. Funka det. Elisabeth henta meg på Moa klokka halv fem, og vi spiste pizza og gikk en tur rundt Valen. Dessuten så vi ”John Tucker must die”. Søtt.

Nå har jeg akkurat snakka med Isabel, som jeg som dere vet er veldig glad i. Dessuten nyter jeg følelsen av å endelig ha fått ”Youthanasia” igjen. Fikk dessuten den riktige versjonen av ”King Of The Kill”, med ”Only Be Lonely” på og alt. Gleder meg til å legge meg og høre på musikk jeg! Det er noe eget ved å ha CD’en syns jeg. Har store planer om å øke CD-samlinga mi ytterligere.

Er glad for at jeg ble ferdig med dette blogginnlegget jeg. Tror det blir rimelig tidlig kveld i dag; vi sovna jo tross alt i femtida i går(overtrøtthet på høyt plan, Ida!).
Vil bare si at snart, snart skal jeg på en stor konsert! Vil så gjerne på Megadeth eller Metallica konsert. Håper alle dere heldige Metalhead som er der får en fantastisk opplevelse! Skulle ønske jeg var der. Virkelig.

Vi snakkes da, mennesker. Kos dere.
Dagens sang: Megadeth – Tornado Of Souls. Den sangen må være en av de beste sangene som noensinne er laget! Vær så snill; hør den.

Og helt til slutt; tusen takk til Ida og dere andre skjønne skapninger for noen herlige dager på Sunndalsøra. De vil jeg aldri glemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!