lørdag 24. oktober 2009

Lørdag - Hjerna mi er tom for titler.

Hei alle sammen.

Dagens sang: Annihilator - Alison Hell.

Når var sist jeg skrev da? Hmm, må tenke litt jeg. Om jeg ikke husker meget feil, var det tirsdagen. Nei, forresten var det faktisk onsdagen. Dagene går litt inni hverandre. Onsdagen var faktisk en spesielt søt dag! Jeg og Marte stakk på kino, etter mye frem og tilbake. Ellers hadde jeg en uforglemmelig søt samtale med Alex. I tillegg til dette var det lekser og øving som vanlig.

Torsdagen foreløp stort sett uten særlig spesielle begivenheter. I lytting hadde vi gruppearbeid, hvor vi skulle forklare et musikkstykke vi hadde hørt for de andre i klassen, ved hjelp av musikkuttrykk. Ellers sang vi ”Danny Boy” i kortimen, noe som var evig gøy. Endelig en sang i mitt toneleie. I matte har vi begynt med verdens verste tema(syns jeg i alle fall), nemlig geometri. Kapittel 4 handler visst også om det; geometri i kunst eller noe sånt dritt. Uff da. Jaja, det overleves vel.

Sånn btw; har ikke penger på kortet(muligens ei krone). Om noen skulle lure på hvorfor de ikke får svar på meldinger liksom. Får jo svart dere på andre måter om det er noe viktig. Vet som sagt ikke helt når jeg får tak i nytt, men skal holde dere oppdatert.

Seriøst; aner ikke hva jeg skal finne på i dag. Kanskje litt godt å bare slappe av? Har øvd og sånn, så er ferdig med det i alle fall. Øvingsloggen skal leveres inn 11. desember, så jeg så gjennom den i dag og sjekka at alt var i orden. Sov dessuten lenge i dag; sto ikke opp før to, så dagen føles litt sånn merkelig. Klokka er snart fem allerede, liksom.

Ok, men hvor var jeg? Jo, det var torsdagen. Korps var helt OK; vi er delt i grupper på torsdager, og vi spilte et klassisk stykke.

Fredagen var herlig! Å, for en søt dag. I samspill skulle vi spille ”Fame”. Vi ble delt i tre grupper; kor, blås og komp. Valgte å bli med på blåsegruppa den dagen; regna med at kor ville bestå av en del bevegelser. Dessuten var jeg i kornettspillingshumør. Stemma var ikke særlig vanskelig, og arrangementet var ikke så evig spennende, men det var jo kjekt likevel. Kornettimen, pianotimen og sangtimen gikk alle overraskende bra! Kanskje bortsett fra da jeg skulle ta opp et pianostykke, og spilte feil alle tre gangene. Fant ut at det er tentamenskonsert 4. desember. Skal synge ”Autumn Leaves”. Skal dessuten improvisere litt på kornett i mellomspillet, for å få litt variasjon. Sangen er jo ganske kort. Har tre sangtimer før dette. Er spent allerede jeg! Uansett; herlig at vi slipper vanlig tentamen. I stedet for å framføre for en lærer og en sensor, skal vi framføre for hele klassen. Vi får ingen karakter på selve framføringen; framføringa bare inngår i vurderinga på halvårskarakteren. Skjønt, når jeg tenker meg om; å spille for klassen er ganske så skummelt det også! Jeg går i klasse med så ekstremt mange flinke folk. Snille er de også da, så tror ikke akkurat at jeg blir ledd ut. Men likevel; skummelt er det.

I anvendt musikklære snakka vi om melodier og akkorder, noe jeg faktisk synes er ganske interessant, tro det eller ei. Kunne faktisk det meste fra før av da. Engelsktimen ble ingen engelsktime. I stedet snakka vi om en klassekonsert vi planlegger å arrangere torsdag 10. desember. Lyst å komme?

Gårsdagens ettermiddag brukte jeg på å prate med Alex, jeg slappa av, dusja og stelte meg for kvelden, som skulle foregå hos Marita. Helene og folka kom tjue minutter for tidlig for å hente meg, så jeg ble litt forskrekka og var ikke helt klar. Dessuten hadde ikke mamma kommet hjem med godteriet jeg skulle ta med til folka. Men alt ordna seg. Jeg fikk tatt med meg alt jeg skulle(nesten), og vi kom oss av gårde. Selv om vi sa det ikke var nødvendig, kom mamma ut med godteriet, og heldigvis tok hun med laderen min også. Blir så stressa når telefonen er tom for batteri jeg.

Det var som alltid gøy med en kveld med jentene. Alle kunne komme, også denne gangen! Vi spiste herlig gryterett som Marita hadde laga, vi spiste godteri, vi så X faktor, skravla, og i mitt og Silje sitt tilfelle, sov i et par minutter. Man blir så sliten på fredager. Tror nok det gjelder en god del av menneskeheten. Forresten har jeg bytta med Silje, så i november det min tur til å ha klubb. Skulle egentlig ha i mars. Vi gjorde nemlig en avtale om at vi i gjengen i alle fall skulle møtes en gang i måneden. Og for å være sikker på at dette skulle bli gjennomført, trakk vi rekkefølga på hvem som skulle ha det allerede den dagen. Den tradisjonen skal opperettholdes, sier jeg bare!

Ok, da vet dere vel sånn ca hva som har skjedd. I morgen skal jeg synge i Spjelkavikkirka klokka sju. Lydprøve klokke seks. Ellers har jeg ingen planer for morgendagen. Denne uka blir ganske vanlig. Til helga er det øvingshelg med korpset, som avsluttes med en liten konsert. Vi skal øve sammen med et annet korps, Lerstad skolekorps. Tror ikke jeg kjenner noen derfra. Mandagen drar jeg som sagt til København! Flyet mitt går klokka seks, så må stå opp klokka fire. Det er jo i så fall nesten ingen vits i å legge seg. Grugleder meg jeg. Blir veldig søtt å se igjen folka da, men er svært spent på hva vi egentlig skal gjøre der, og hva de forventer osv. Har hørt rykte om et skummelt studio? Håper ikke vi må spille inn noe. Hjelp!

Håper dere har det fint. Forresten; bare koselig om dere legger igjen en kommentar av og til. Forventer ingenting så klart; jeg bare nevner muligheten, hihi. Nå skal jeg stikke og lese ferdig ”Anarchy in Åmot”, tror jeg. Den boka anbefales altså! Hans Petter, HP, er hovedpersonen. Han er ca femten, spiller i band osv. Handlinga er fra 80-tallet, tror jeg, men mange av de samme temaene er aktuelle i dag(haha); kjærlighet, musikk, vennskap osv. Elsker sånne bøker. Det er absolutt favoritten; kjenner meg sånn igjen i mange av folka. Ei anna bok som handler om mye av det samme jeg føler jeg bør anbefale, er ”Ensomme stjerner”. Og forresten også ”Beatles” av Lars Saabye-Christensen, som jeg tror jeg snakka om før. Sånn, det var dagens boktips fra min side. Er veldig glad i å lese, så det er herlig når jeg får tid.

Ok, da snakkes vi folk.

1 kommentar:

  1. Marion Emilie25/10/09

    Hei! :)
    Nå var jeg en liten tur innom her igjen, og tenkte at nå SKAL jeg huske å kommentere!
    Høres ut som om du har hatt en kjempefin helg! Kjempesmart den avtalen med at dere skal møtes minst en gang i måneden :)

    SvarSlett

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!