mandag 5. oktober 2009

Mandag - Kvelden før kvelden.

Heija!

Dagens sang: Kamelot – Forever. Blir så glad av den!

Ok, klokka er ti på halv elleve. Eller, fem på halv faktisk, for klokka er 22:23. Saklig, men sant. Og for de som ikke vet det; i min verden, NataliesVerden, er saklig usaklig. Som regel. Ja, sånn kan det gå.

I morgen! Endelig! Det er så ufattelig bra det. 17:25 går flyet mitt. Vi må dra hjemmefra ca fire i morgen, så kunsten er bare å slå i hel timene fram til det. Håper jeg sover lenge. Jeg tviler, men skal gjøre mitt beste.

Har hatt ei utrolig fin helg da, og den har hjulpet godt på. Tida har gått ganske mye forterre enn den ville gjort om jeg ikke hadde hatt noe å gjøre.

Fredagen hadde vi improvisasjonsframføring i samspill. Det var artig, og jeg ble skikkelig inspirert! Mer har jeg ikke å si om den skoledagen. Farfar henta meg rett etter skolen, og han kjørte meg kjapt hjem hvor jeg fikk satt fra meg kornetten og skolesekken, og raska sammen sekken og de andre tinga jeg skulle ha med. Etter mye om og men, med glemte lommebøker osv, kom vi oss av gårde, fikk plukka opp Vebjørn og kjørt til Moa. Bussen gikk fra Moa 14:25 om jeg ikke husker helt feil. Hva er det egentlig å si om bussturer? Musikkhøring, dagdrømming, litt lydbokhøring, meldingsskriving og prating med Vebjørn og Idun(ei som spiller i korpset mitt som også skulle til Trondheim) fikk tida til å gå sånn noenlunde raskt. At det er to ferger der, hjelper også litt på. Ca kvart over ni var vi framme i Trondheim, hvor Elisabeth, Helge og tante-Karro møtte oss. Herlig å se dem igjen, alle tre! Den kvelden ble brukt på tacospising og skravling, og forsøk på Genispilling. Jeg sier forsøk, fordi jeg klarte å sovne på sofaen. Var helt utslitt etter uka med mye å gjøre og sene kvelder. Jeg våkna av at vi, laget mitt altså, hadde vunnet. Jaja, det funka fint det; de klarte seg uten meg.

Lørdagen var det opp i ellevetida, og siden Elisabeth var på jobb, var det jeg og Helge som laga frokost. Etter hvert rusla vi ned i byen(skikkelig herlig med en gåtur i den friske lufta; våkna litt av det), og der møtte vi Vebjørn og tante-Karro. Vi hadde egentlig ikke peiling på hva vi skulle finne på. En rask tur innom Platekompaniet måtte vi jo ha med da; Platekompaniet i Ålesund er dessverre lagt ned, noe som er evig kjipt. I Trondheim har de som sagt sykt bra utvalg. Jeg endte med å kjøpe ”Risk” til Alex.

Etter turen på Platekompaniet, fant vi, av alle ting, ut at vi skulle kjøre en tur til Sverige. Det tar jo bare to timer ca. Så det gjorde vi; satte oss i bilen og kjørte av gårde. Jeg har alltid likt lange bilturer. Med musikk og prating og ingen stressende tanker om alt jeg burde gjort, er så herlig at det er vanskelig å beskrive. I Sverige handla vi mat og godteri. Mye godteri! Jeg har en ganske så stor godtepose som jeg så absolutt ikke har fått spist opp enda. Tar den med til Stavanger jeg, så ordner det seg nok.

Etter handlinga fant vi ut at vi har ganske så sultne, så vi gikk på en restaurant og kjøpte nachos. Nam! Det anbefales altså.

Da vi hadde lagt nok en koselig kjøretur bak oss, stakk vi til leiligheta til Elisabeth og Helge igjen. Jeg prata ei stund med Alex, før det var TV, hjemmelaget pizza og nye spill. Denne gangen var jeg mer opplagt. TP hadde ufattelig mange vanskelige spørsmål, så til slutt ble det Geni, som faktisk var lettere. Om noen skulle være interessert.

Søndagen tok vi det med ro på formiddagen. Helge og Elisabeth ville absolutt se litt av det tragiske programmet ”Halv åtte hos meg”, som går ut på at kjendiser lager fin mat og spiser hos hverandre. Jeg synes seriøst det er skikkelig kjedelig, men ja vel. Etterpå gikk vi en lang tur(utrolig nok mildt; vi hadde evig flaks som slapp regnet den helga, ettersom det har regna hele tiden ellers). Vi gikk innom Karro og Vebjørn, og snart var det å gå av sted til bowling. Jeg kom på fjerdeplass av fem stykker, men fikk over 100 poeng så er fornøyd. Etter bowlinga spiste vi på Vrati. Calzone, for min del i alle fall. Å herregud så mye mat vi har spist denne helga! Jaja, det er jo høstferie. Ikke sant?

Kvelden brukte vi på å se kamp. 1-1 mot Sandefjord er for dårlig. Ellers laga vi eplekake og prata. Ble ganske tidlig kveld da, siden vi skulle opp halv ni neste dag.

I natt våkna jeg klokka fire. Drømte at jeg ikke rakk flyet og masse kødd. Fikk ikke sove igjen før klokka fem. Håper jeg sover godt i natt. Gleder meg vel så mye at jeg våkner hele tida. Hadde vært typisk.

Vi sto altså opp halv ni i dag; spiste, sa ha det og dro. Folka ser jeg mest sannsynlig ikke igjen før jul! Skikkelig rart å tenke på. Trist. Men; helga har i alle fall vært super, og det er bra! Den skal huskes og bevares.

Bussen gikk 09:45, og sju timer med busskjøring fulgte på. Brukte tida på stort sett det samme som sist. Tante Lena og onkel Ola henta oss, og jeg ble kjørt bort til mormor og folka. Fikk potetball! Det er så sykt godt det.

I dag har jeg prata med Alex, Sandra og Marita og Isabel og Ida. Evig søtt! Masse telefonsnakking i dag altså. Ellers har jeg pakka det meste, sett hotel cæsar og gjort litt sånne ting. Klokka har faktisk rukket å bli 22:54. Det går framover! Foreldra mine kommer hjem i ettida i natt, så skal være våken til det. Får nok ikke sove før det uansett. Gleder meg til å se dem igjen. Blir fint å høre hvordan de har hatt det.

Men nå har jeg faktisk ikke mer å skrive, samme hvor hardt jeg prøver.
Nyt høstferien!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!