søndag 10. oktober 2010

Søndag - Så var den ferien over da.

Jeg har sjelden opplevd at en ferie har gått så fort! Ok ok; vet at jeg sier det hver gang men, det føles like sant hver gang også. Tida flyr, bokstavelig talt!

Det har allerede rukket å bli søndagsettermiddag. Ikke akkurat min yndlingsdag. I dag har jeg måttet bite i det sure eplet og begynne på geografien, siden vi har prøve på tirsdag. Kjedelig, kjedelig! Dessuten reiser Elisabeth og tante-Karro hjem idag. Håper jeg ser dem snart igjen!

Heldigvis skal den siste feriekvelden utnyttes! Jeg, Sandra og Ida Natalie skal på kino for å se "Maskeblomstfamilien". Vi gleder oss!

Ukene blir rimelig fulle framover da, med prøver, fire sangoppdrag, selskap, øvingshelg osv. Sånt likes! Vel, noe av det i hvert fall.

Så, hva har jeg gjort denne uka? Onsdagen var jeg og Marte morgenfugler og møttes klokka elleve. Ja, det er tidlig for å være oss! Vi laga ferske rundstykker med masse frø. Og ja; det var faktisk godt! Du burde prøve det, du også. Skulle egentlig gå tur også, men regnet begynte å hølje ned, så da ga vi opp. Da jeg kom hjem, skravla jeg med Mirra. Fylte ut en spørreundersøkelse om mine lesevaner, som hun hadde i sosiologien. Det var søtt.
I sekstida dro jeg, Birgitte og Ida Natalie til Sandra for å tilbringe kvelden der. Sandra laga sjokolademos til oss og greier! Wee.

Torsdagen sov jeg lenge, lenge. Omsider(bedre sent enn aldri) hadde kroppen min innsett at det faktisk var ferie, så jeg våkna ikke klokka sju. Ragna kom bort en tur litt senere, siden vi hadde et tyskprosjekt å jobbe med og piano/sang å øve. Ragna skal nemlig kompe meg på Sulamessa.

Etterhvert var det middag hos mormor og morfar, for å feire tante-Karro. Gratulerer med overstått! Måtte dra ganske fort da, for jeg og Ragna skulle til Vigra for å besøke vår kjære Ellisiv. Vi satt i grillhytta, vi gikk på butikken(ukens Joker faktisk!) og nøt ferien til fulle. Den innholdsrike og genialistiske dagen ble avslutta med en samtale med Isabel.

Hva? Fredag allerede? Det føltes uvirkelig. Heldigvis var fredagen noe jeg hadde sett fram til; Elisabeth kom hjem! Det første vi gjorde var å spise mammas nybakte brød; hun spiste lunsj, jeg frokost. Etterpå gikk vi tur sammen med Karro, før vi fikk vafler hos mormor og morfar.

Både fredagen og lørdagen har stort sett bestått i familiemiddag, familiesosialisering, pianoøving og sånne ting. Avslapning! Dessuten trilla jeg og Elisabeth lille Sofia, Elisabeths fadderbarn og Noahs lillesøster, rundt Valen i går. Hun sov så søtt og stille at vi måtte stoppe flere ganger for å sjekke at alt var bra. Og det var det heldigvis!

Har jeg ellers noe artig å fortelle da? Hmm ... Tenkte på noe, men nå har jeg glemt det, så da får det bare være. Haha, typisk.

Ja, nå kom jeg på det forresten! Så "Hjerte til hjerte"-reprisa på fredag. Den beste episoda så langt. Linn Skåber er i slaget som aldri før.

Ha en fin dag da! Vi får håpe at ferien har blitt utnytta slik at vi er klare for nye utfordringer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!