tirsdag 5. oktober 2010

Tirsdag - Ferien er godt i gang.

Hei!

Heldigvis fikk jeg rett; har ikke blitt mer syk. Er bare forkjøla. Det eneste kjipe med det, er at jeg ikke har sjanse til å synge. Ironisk nå er jeg mer "syngemotivert" enn på lenge. Irriterende! Har dessuten en del å øve til; de to neste tirsdagene har jeg sangoppdrag.

Nå sitter jeg og venter på at Silje skal komme en tur, mens jeg leser ferdig "Engler og demoner". Den er virkelig utrolig spennende. Liker den enda bedre enn "Da Vincikoden", mye bedre faktisk.

Helga har vært utrolig fin. Fra lørdag til mandag overnatta min kjære Sandra. Lørdagskvelden kom Camilla også, og vi laga taco. Ellers ble kvelden brukt på saklig musikalitet (noe jeg vil påstå at "De ukjente" også har en del av, haha), skravling osv.

Søndagen ble utrolig søt. Jeg og Sandra stakk på Moa for å innta en bedre middag på Dolly. Deretter leide vi film. 10 kr per film var et herlig tilbud vi så oss nødt til å benytte oss av. Vi leide "En ganske snill mann" og "De gales hus". Vi så imidlertid bare den første filmen. Den hadde synstolking faktisk! Synstolking går altså ut på at filmen har en slags "forteller", som formidler det visuelle vi som ser dårlig går glipp av. Syns det er ganske søtt jeg. Man aner ikke hvor mye man har gått glipp av før man faktisk får vite det. Eller noe sånt. Tror egentlig ikke jeg ville skjønt så mye av den sære filmen uten synstolking. Vil du se en rar film, så er "En ganske snill mann" en god kandidat.

Etter at Sandra dro på mandag, stakk jeg til mormor en tur. Der fikk jeg, Benedicte og Emma pannekaker. Heldige vi! Dessuten fikk jeg henta "Verdis Requiem". Endelig har det kommet! Det samme har Musikk i perspektiv-boka mi. Framskritt!

Mandagskvelden kom foreldra mine hjem fra cruise i Caribien. Det var egentlig ganske koselig å få dem hjem, så i går tilbrakte jeg kvelden hjemme for å høre om Amerika, og for å spise Mariannedrops. Hihi!

Ellers tror jeg ikke at jeg har så mye mer å skrive. Har planer for alle dagene framover i ferien, og det likes!

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!