fredag 1. oktober 2010

Fredag - Høstferie føles uvirkelig.

Ja, det det er helt sant som tittelen sier. Jeg forstår ikke at jeg har høstferie. Men bare tanken på å slippe å stå opp tidlig i over ei uke føles herlig. Enda mer fint føles det når jeg tenker på at jeg bare skal kose meg og tilbringe masse tid sammen med venner og familie!
Det eneste skåret i gleden er at jeg ikke får se Alex igjen.

Typisk nok har jeg jo klart å bli syk. Det virker som om kroppen min gir alt, og når den skjønner at jeg kan begynne å slappe av; så syns den det er et perfekt tidspunkt å bli syk på. Vel, det syns ikke jeg. De siste dagene har jeg vært slapp, hatt vondt i halsen og feber. Var på skolen i går, for vi skulle få igjen matteprøva, vi hadde framføring i samspill, og jeg vil jo helst ha minst mulig fravær. Og det gikk fint. Fikk 5+ på matteprøva, og vår Simsinspirerte samspillframføring gikk bra. Tredjeklassingene som har musikk fordypning, hadde laga blues som vi framførte. Hvordan klarer de det? Det beundres! I går var det jo som vanlig korps, og jeg fikk pannekaker hos mormor og morfar. Koselig!

I dag følte jeg meg imidlertid så slapp og utslitt at jeg skjønte at det beste var å bli hjemme. Det var kjipt av mange grunner: Jeg ville gjerne få gjort unna både tyskprøva og norskstilen før ferien(kjipt å ha sånne ting hengende over seg). Dessuten er det alltid kjipt å få en dag fravær. Sist, men ikke minst: Ville så gjerne si ha det til folka i klassen! Jaja, ikke stort å gjøre med det. Hadde nok uansett ikke klart å prestere noe bra på prøvene, så sikkert best å ta det etter høstferien, da jeg forhåpentligvis er mer opplagt. Har stort sett sovet i hele dag, så nå går det litt bedre.

Tirsdagen ble en slitsom, men artig dag. Sangtimen var utslitende, men givende! Dro rett til Marte, og vi dro på Moa og spiste på Dolly. Søthet!

Onsdag fant jeg og Ragna ut at vi skulle lese til tyskprøve. Så Ragna kom en tur, og vi gjorde tysk, blant annet. Vi presterte nemlig også å "skru på lyset", slik at sikringa gikk og ei lyspære eksploderte. Haha. Da er d et bra man har en farfar som kan hjelpe til! Ellers gikk vi tur, spilte piano(Les: Ragna spilte), og jeg prøvde å gjøre Ragna Cæsaravhengig. Tror ikke jeg lyktes noe større, menmen.

Fikk middag hos Tante Berit i dag. I kveld blir det X factor og avslapping. Trenger det! Ellers leser jeg "Det tapte symbol". Den er virkelig oppslukende.

Må bare nevne at Dofka er et fantastisk band! For en sangstemme vokalisten har! De har bare gitt ut en CD(i alle fall med vokalisten som er flink), men håper det blir flere.

Jeg vet egentlig ikke hva mer jeg skal skrive. Hvis jeg blir frisk, kommer Sandra i morgen for å overnatte! Det blir sykt genialt!

Ha en nydelig ferie da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!