lørdag 11. juni 2011

Søndag - Mitt siste blogginnlegg som 17-åring.

Hei!

Det er utrolig! På mandag fyller jeg faktisk det magiske tallet. 18. Jeg gleder meg selvfølgelig; jeg tror det kommer til å bli kjekt og bittelitt befriende og alt det, men jeg gruer meg også. Jeg føler meg ikke stor! Jeg er fremdeles liten, og har i grunn ikke peiling på noe som helst; verken økonomi, livet, husarbeid eller noe. Jeg trives egentlig veldig godt med å ha det sånn som jeg har det nå. Imidlertid tror jeg nok ikke at forskjellene blir så altfor store. Skal jo bo hjemme et år til! Det blir nok et mye større sprang å flytte hjemmefra. Dessuten; tida må selvfølgelig gå videre. Det er en del av det å leve, tror jeg. Det må og bør og trenger å være sånn! Hilsen filosofen.

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra et utrolig koselig selskap hos mitt kjære søskenbarn Renate, som ble atten på torsdag! Storkoste meg, men dro hjem litt tidlig, siden jeg jo må være opplagt til alt som skjer fremover. Dessuten sto jeg opp halv ni i dag. Simon var utrolig snill og kjørte meg hjem. Praktisk å ha venner med lappen! Jeg tror nok det tar litt tid før jeg venner meg til at jevnaldrende kan kjøre! Det føles så merkelig. Og det gir meg forresten anledningen til å gratulere min fantastiske venninne, Marita, med lappen! Det er en stund siden nå, men jeg kan ennå huske hvor fantastisk og merkelig det var å sitte på med en av sine beste venner som kjørte rundt. Du er så flink vennen!

Hvor var jeg? Jo, jeg har stått opp tidlig i dag, fordi jeg var sammen med familien på Stryn. Vi skulle se på ei tomt, siden folka vurderer å muligens bygge hytte der. Ingen har fortalt meg at å måle ei tomt er så kjedelig! Lang tid tok det også. Haha, bra jeg hadde med meg bok! Etterpå spiste vi, før vi satte kursen hjemover. Så det var jo koselig, alt i alt!

I går skulle jeg egentlig på ball. Hadde faktisk begynt å glede meg ganske mye. Hadde til og med funnet en turkis kjole som var Elisabeths, og som jeg likte utrolig godt! Dessverre ble ballet avlyst i går. Antiklimaks, men sånn er det noen ganger. Jeg endte opp med å spise middag hjemme sammen med familien. Jeg smakte sushi! Jeg hater egentlig å innrømme det; har alltid avskydd tanken, men ærlig talt var det fakitsk ikke så ille. Nesten godt. Jeg tror imidlertid ikke det er noe jeg kommer til å spise så ofte! Ellers hadde vi besøk av tante Lena og onkel Ola i går. Det var kjempeartig! Men da ble det sen kveld, og tidlig opp i dag, så jeg er trøtt. Jeg var så trøtt i dag at jeg var direkte sur. For et tryne jeg hadde! I følge søstra mi så jeg ganske forbanna ut. Heldigvis er jeg ikke langsint, så da jeg begynte å våkne litt, ble jeg fort glad igjen.

Nå skal jeg bare nyte bursdagen min og feiringene framover! Begynner alelrede i morgen (eller, egentlig i dag) med feiring, men da er det min søte mormor som skal feires. Deretter må jeg hjem og ordne til jeg får ti nydelige venninner på besøk! Jeg glder meg masse!

Håper dere har en strålende helg.

2 kommentarer:

  1. Marie12/6/11

    Vi gleder oss!
    - Og ja vi er jo bittesmå selv om vi er 18 :O
    Skjønner ikke at folk ser på oss som voksne mennesker.

    SvarSlett
  2. Kjempekjekt i selskapet ditt Natalie! <3

    SvarSlett

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!