mandag 27. juni 2011

Mandag - En spesielt bra korpstur.

Hei alle sammen! Håper dere har hatt ei flott første uke av sommerferien! Det har jeg. Har vært på en utrolig fin korpstur i Danmark. Har ingenting å klage på!

Tirsdagen, dagen før vi dro, var også en særdeles fin dag. Fikk karakterene på skolen, karakterer jeg er fornøyd med. Vi feira med ei shoppingrunde sammen med Elisabeth og mamma, og taco etterpå! Dessuten måtte vi jo pakke inn i bussen, og jeg som nesten er eldst, sikra meg plass på det nest bakerste setet. Ja, her setter vi oss etter alder; sånn har det alltid vært! Vi dro tidlig onsdagsmorgen, og det er vel ikke stort å fortelle. Vi kjørte nedover mot Oslo, og på kvelden ankom vi Danskebåten. Båtturen over ble koselig! Delte rom med Jeanett, Lise og mamma (som hadde "ansvaret" for oss, i den grad det kan kalles ansvar når alle er over atten, hehe), og vi lå våkne til langt på natt og skravla. Da folk omsider sovna, ble jeg liggende våken og vri meg. Alt snakket vårt om toveisspeil og båter som kan synke hadde gjort meg redd! Det tok altså lang tid før jeg sovna. Båten bevega så mye på seg at jeg i hvert øyeblikk trodde vi kom til å synke. Da jeg vånka neste morgen, innså jeg hvor grunnløse og unødvendige bekymringene mine egentlig var.

Vi kjørte videre til Blokkhus, en liten, koselig og vindfull by, neste dag. Jeg som trodde vi skulle til Ålborg! Haha, sånn kan det gå. Fant ikke ut at vi var i Blokkhus, og ikke Ålborg, før på torsdagen. Noen ganger er jeg bare helt borte. Etter å ha inlosjert oss i den overraskende fine leiligheten, som jeg delte med Jeanett, Lise, mamma, Ingvild og Kristin, dro vi omsider til Forup sommerland. Det var så artig der! Det var en masse karuseller og berg og dalbaner der, og er det noe jeg elsker, så er det det. Vi storkosa oss en hel dag der. Skulle gjerne vært der lengre! På kvelden spilte vi litt (vi var jo tross alt på korpstur), og så deltok vi på en stafett. Et og et korps spiller en sang. Det første korpset som blir lei, går. Det korpset som står igjen til slutt, vinner. Jeg hadde store planer om at vi skulle stå igjen helt til slutt og vinne, men ikke alle hadde like stort konkurranseinstinkt som meg, så vi var et av de første korpsa som ga opp. Sikkert like greit!

Fredag og lørdag var to ganske like dager; vi shoppa, spilte, denne gangen i Ålborg og på Løkken, spiste altfor mye godteri og kosa oss max! Hang stort sett med Jeanett, Lise og Caroline, og de har alltid noe morsomt å fortelle! Husker ærlig talt ikke helt hva vi gjorde hvilken dag. Gårsdagen ble brukt på reising hjem igjen. En lang båttur, denne gangen Dagseiling, ble fylt med shopping på Tax free, Unospilling og sløving. Bussturen hjem var lang! Vi kom ikke hjem før kvart over fire i dag tidlig. Jeg og mamma sov til ett i dag! Hadde sikkert sovet lenger også, men telefonen ringte og vekka oss. Bra, egentlig! I dag skal jeg nok bare pakke ut, prate med folk og slappe av. Vet ikke helt hva som skjer denne uka, før jeg reiser til Kypros neste mandag! Gleder meg!

Ville bare skrive litt og oppdatere, men merker at bloggskrivingshumøret ikke er på topp i dag. Skriver mer senere en gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!