onsdag 17. august 2011

Onsdag - En sterk opplevelse.

Hei.

Ja, det skal virkelig sies at det var en sterk, trist og vakker opplevelse å delta på rosetoget som ble arrangert på Sula i går. Vi gikk ei lang rute fra kirka og rundt bygda, og tilbake til kirka igjen. Folk holdt roser i hendene og hedret de omkomne og sendte medfølelse til familiene og de berørte fra de forferdelige terroraksjonene i Oslo og på Utøya. Utenfor kirka ble det holdt flere vakre apeller, vi hevet rosene våre, og mange gråt. Jeg fikk synge to sanger der; "Lys og varme" og "Gje meg handa di ven". Da jeg sang sistnevnte, tok alle hverandre i hendene. Dette var noe jeg fikk vite først senere, og det er nok like greit; for hvis jeg hadde visst det, hadde nok gråten kommet veltende. Ikke at det hadde gjort noe, egentlig. Det varmer å bli spurt om å delta på noe slikt, og jeg er glad for at jeg fikk gjøre det. Klarte å holde tårene tilbake mens jeg sang, men etterpå kunne de renne fritt. Tror mange følte at det var viktig og godt å få være med på et slikt arrangement!

Nå har det altså rukket å bli onsdag, og skolen starter i morgen. Vi tredjeklassinger begynner først av alle; halv ni. Derfor er alarmen nå stilt til 06:10, og jeg har ikke annet å gjøre enn å være klar til skolestart. Hverdagen innhenter oss. Greit å begynne på en torsdag egentlig. De to skoledagene før helga skal nok gå rimelig fort, og i helga drar vi til Trondheim for å gi farfar en flott bursdagsfeiring! I går laga jeg, Elisabeth, Marte og Kamilla sang til ham. Melodi: "Musevisa". I går hadde jeg dessuten geniale samtaler med både Ida, Isabel og Alex.

Mandag var en fin dag som jeg føler for å nevne. Jeg var først på Moa sammen med Sandra, Marita, Helene og Silje, hvor jeg fikk kjøpt noen nye klær og dessuten smake en matrett jeg ikke ante eksisterte. Men; god var den! På kvelden var det først lydprøve til tirsdagens arrangement, før jeg fikk besøk av Ragna og Hans Fredrik. Som jeg visste de kom til å gjøre, hadde Ragna med kjeks og Hans Fredrik med druer. Begynner å kjenne dem nå! Tradisjon tro spilte vi jo ingenting på denne spillkvelden heller, men, koselig var det like fullt!

I dag har jeg mange småplaner, men får se hva det blir til. Skal i alle fall finne på noe med Marte. Det er evigheter siden, så gleder meg til det! Jeg skal dessuten, helt klart, se hotel Cæsar. Herlig at det har begynt på igjen! Må forresten benytte anledninga til å nevne hvor dumt jeg synes det er at de har flytta reprisa fra klokka seks til klokka kvart over ett. Da er vi jo på skolen eller jobb! Dette betyr faktisk at jeg aldri får sett mandagens episode, fordi jeg er på korps, og på skolen tirsdagen når reprisa sendes. Hårreisende. Må gå til anskaffelse av tv2 Sumo eller opptaksutstyr!

Tror at jeg skal lese enda litt mer jeg. Nå som skolen begynner igjen, er det ikke sikkert at jeg rekker å lese så mye. Håper du får en flott skolestart! Lykke til til alle dere som skal begynne på ny skole!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!