torsdag 18. august 2011

Torsdag - Skolestart.

Før jeg begynner på temaet skolestart, vil jeg fortelle om hvordan min siste feridag ble utnyttet: Jo, jeg sløva først ei stund hjemme; leste blant annet ferdig åttende bok i Demonataserien, nemlig "Ulveøya". Deretter gikk jeg og Ragna en herlig tur rundt Valen. Siden vi ikke rekker det på søndag, var det en god plan, syntes vi! På ettermiddagen dro jeg til Marte, og vi gikk tur og laga sjokoladekake! Vi måtte jo feire den første hotel Cæsarepisoda vi fikk sett i høst! Internt sitat: "I ustand!"

Nå har man altså begynt på skolen igjen. Egentlig, skal jeg være helt ærlig, er det vel greit. Har sikkert godt av å komme inn i rutinene mine igjen. Øvingsvanene skal forbedres betraktelig etter en sløv sommer, og det samme skal sunnheten! Ja, gode forsetter er vel og bra ...

Følte bare for å skrive litt for å fortelle at skoledagen i dag var ganske så koselig. Vi var der jo tross alt bare til elleve. Jeg var kjempetrøtt da jeg våkna, og er det i grunn enda, men det går helt greit. Gleder meg til taco med familien i kveld; igjen! Uansett; i dag har vi hørt på vår nye rektors tale, lånt skolebøker og fått utdelt timeplaner. Stort sett det, faktisk. Vi har fått Magnhild som kontaktlærer, noe som er veldig koselig! Det var dessuten vidunderlig å se igjen alle mine kjære klassekamerater. Alle var som de pleier å være, og det liker jeg! Har savnet dere. I morgen skal vi heller ikke ha skikkelig skole; men vi i 3MU har fått ansvaret for å skaffe underholdning til førsteklassene. Mulig jeg skal synge en sang. Håper det går fint! Mandagen begynner kjøret imidlertid på igjen. Mandager og torsdager har faktisk blitt rene musikkdager for oss, mens tirsdager og fredager er reine teoridager. Onsdag har jeg sangtime, som i fjor! Ellers begynner vi faktisk til andre time på mandager, noe som fører til at jeg kan sove nesten halvannen time lenger! Dere aner ikke hvor deilig det føles. Gym har vi på tirsdager, og det så absolutt ut som om tirsdagen blir den verste dagen, også i år. Like greit, så slipper jeg å endre holdning til dagen. Det må også nevnes at jeg er spent på å ha Rettslære. Gruer meg en del da, for er den eneste i klassen som skal ha det, og de fleste andre er andreklassinger, som jeg ikke kjenner i det hele tatt. Men jeg håper på at det skal gå fint!

Min frustrasjon er i dag at jeg har mista min nydelige iPod. Tenkte at jeg kunne bruke det trådløse headsetet til mobilen min, men det var utlada, og vi fant ikke laderen. Den dukka utrolig nok opp til slutt, men fikk det fremdeles ikke til å virke. Da la jeg inn sanger på min gamle mp3-spiller, og lada opp et batteri som jeg kunne bruke. I dag tidlig fant jeg imidlertid ut at det batteriet var ødelagt! Har altså ikke hørt på musikk på bussen i dag, og tro meg; en times busstur uten musikk, er absolutt ikke det jeg har mest glede av! Nå må jeg nok kjøpe meg en ny iPod. Typisk at jeg finner igjen den gamle samme dag som jeg kjøper ny, men den sjansen får jeg ta. Jeg trenger musikk.

Nå har jeg ikke stort mer å fortelle dere, bortsett fra en ting til: Fikk faktisk fire skolebøker i dag! Ikke verst. At to av dem ikke funka, er vel bare sånt man må regne med. Heldigvis har man e-post, og da kan det meste fikses, så nå har jeg både bok i norsk, religion og Musikk i perspektiv! Hilsen nerden. Ha en flott dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!