tirsdag 23. august 2011

Tirsdag - Lengter allerede mot helg.

Hei!

Det er riktignok bare tirsdag, men jeg gleder meg allerede til helga. Blir utrolig sliten av å være på skolen! Leksene er heller ikke noe jeg har savna. Etterpå skal jeg skrive en halv side om impresjonisme. Det er riktignok kun det eneste vi har fått, pluss å lese litt norsk, men kjenner jeg våre kjære lærere rett, varer det nok ikke lenge. De første skoledagene har nok vært ekstra slitsomme fordi jeg er ganske så forkjøla. Halsen verker, nesa renner og jeg mangler en god del av min vanlige stemme. Måtte derfor droppe sangtimen i dag. Skal imidlertid på kornettime fra seks til ti på halv sju. At kornettimene plutselig har havna på tirsdager, er uvant!

Nå har de andre Ergonomi og Bevegelse, eller gym som man jo også kan kalle det, men har ikke gym i dag siden jeg er småsyk. Etterpå har vi dobbeltime i religion, så en time Rettslære og til slutt kontakttime. Vi starta dagen i dag med to timer norsk. Må visst allerede begynne å tenke på særemne! I gym har vi ny lærer, og det virker som om timene våre blir rimelig annerledes fra i fjor. Lærerne i religion og rettslære har jeg heller ikke møtt, så det blir alltids litt interessant å se hvordan de er. I går hadde vi rein musikkdag. Ubeskrivelig herlig å begynne klokka ni! Vi hadde trippeltime i Musikk i perspektiv. Den gikk fortere enn man skulle tro. Vi gjorde da heller ikke stort; bare laga et lite oversiktskart over boka og prata om hva som skal skje i år. Vi hadde enda en fritime, som jeg brukte på å skravle med geniale folk som Kristin og Hans Fredrik, pluss at jeg spiste pizza for første gang på denne skolen. Deretter hadde vi tre timer Instruksjon og ledelse. Mandagstimene skal visstnok være Produksjonsledelsebiten. Vi skal lære hvordan vi kan arrangere konserter etc. I går hade Magnhild, som altså har oss i den delen av faget, lagt ut mange ting i rommet. Vi skulle velge oss hver ting, og fortelle hvilken del av produksjonsprosessen denne gjenstanen hørte til; den kunstneriske, den administrative eller den praktisk-tekniske biten. For min del valgte jeg ei klokke, som den kontrollfreaken jeg er. Syns det virker som et OK fag. Blir verre med dirigeringa, som vi skal ha på torsdager ...

Har vel ellers ikke stort å fortelle. HaR ingen planer denne uka, bortsett fra å prate med folk, en mulig kinotur med Marte for å se "Få meg på for faen", som altså er en ny norsk film jeg må sjekke ut, og en AaFK-kamp på søndag. De spiller mot Molde, så det blir utrolig spennende!

Håper du får en flott dag videre!

Jeg må dessuten skrive hvor utrolig fin minnemarkering det var i Oslo spektrum på søndag. Stadig nye historier dukker opp, og hendelsen blir på et vis både mer og mer virkelig og uforståelig for hver dag som går. La oss håpe at ingen noensinne må oppleve noe slikt igjen. Jeg håper vi kan ta vare på hverandre enda mer enn før, og styrke kjærligheten, toleransen og fellesskapet mellom menneskene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!