onsdag 3. august 2011

Onsdag - Tida flyr.

Hei kjære mennesker! Det har rukket å bli august, og som vanlig har sommeren, som den alltid gjør, rast av gårde. I morgen er det to uker til vi setter kursen for skolen igjen. Samtidig, når jeg tenker meg om, har jeg jo opplevd mye forskjellig; vært i Syden og kost meg, en genial korpstur i Danmark, en koselig venninnetur i Oslo, og ei fantrastisk uke på Moldejazz. Nå har jeg besøk av Alex, og det er jo også herlig! HAn blir her ei god stund til; drar neste torsdag, og etter det vet jeg ikke helt hva som skal skje den siste uka. Den skal i alle fall nytes! Første helga etter skolestart skal hele familien feire min kjære farfar som blir åtti år. Vi skal ta hurtigruta til Trondheim, spise middag der på lørdagen, og ta fly ned igjen på søndag. Jeg gleder meg; blir flott å feire et fantastisk menneske.

Så, hva har vi gjort den siste uka? Helga var rimelig sløv. Vi spilte kort, hørte musikk, ble hekta på "Everybody Loves Raymon", hoppa på trampoline, spiste jordbær med vaniljesaus og lasagne; slike ting. Dette sløvheten varte gentlig fram til søndag; da dro vi til Sandra, hvor Helene også var. Der fikk jeg smake cupcakes for første gang! Ja, jeg likte dem, til tross for at vi muligens hadde litt for mye smør i glasuren ... Mandagen var vi på bowling sammen med Marte og Chriss. Chriss knuste oss, og det er ingen overdrivelse. Vi feira / trøstespiste på Dolly etterpå! I går var jeg, Alex, Marita og Camilla hos Sandra. En spesielt fin kveld hvor vi hadde et herlig festmåltid bestående av jordbær, Pops og kjeks, og mange kule samtaler. Jeg og Sandra gikk dessuten en meget innholdsrik tur - På stuegulvet! I dag har vi gått rundt Valen sammen med Marte, og dessuten laga muffins. Så i kveld blir det pizza med muffins til dessert. Det kan absolutt ikke skade! Ellers vet jeg ikke helt hva som skjer fremover, Elisabeth og Helge kommer hjem på lørdag, vi skal på Egon en dag, og finne på ting med mine kjære venner.

Ellers har jeg blitt veldig glad i en ny forfatter; Mary Higgins Clark. Har alelrede lest "Et hjerte til begjær", en fantastisk bok. Nå har jeg begynt på "Du tilhører meg", også skrevet av henne, og jeg er oppslukt av den også. Elsker å oppdage nye forfattere! Har funnet ut at thriller-krimkombinasjonen virkelig er noe for meg. Å, bøker, hva skulle man gjort uten?

Jeg tror jeg slutter å skrive, og ønsker alle ei fortsatt fin sommeruke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!