søndag 21. august 2011

Søndag - Situasjonsbilde.

Hei medmennesker!

Jeg er hjemme fra en fantastisk helg sammen med pappas side av familien. Vi har regelrett storkost oss, og absolutt ingenting har gått galt. Vi rakk til og med flyet hjem i dag! I tillegg til det må jeg også få informere om at jeg har kjøpt meg ny iPod. I kveld skal jeg legge inn sanger på den, og det gleder jeg meg veldig, veldig til! Musikk på bussen igjen!

Fredagen tok vi altså Hurtigruta fra Ålesund, og vi ankom Trondheim lørdag morgen. Med deilig middag på båten på fredagskvelden, kortspilling med Chriss, Kamilla og Renate, Alias og ekstremt rare danser sammen med familen, koste vi oss alle. Klokka tolv, da farfars bursdag offisielt begynte, fikk vi pianisten til å spille bursdagssang, og alle stemte i. Etterpå spilte han flere sanger til ære for farfar, og hele familien dansa rundt ham mens han sto i midten og smilte som ei sol! Vi kom i snakk med pianisten, og det endte med at jeg også spilte noen sanger. Utrolig koselig fyr!

Lørdagen sto vi opp tidlig (vi måtte ha sjekka ut av lugarene innen klokka åtte), og klokka ti, etter en deilig frokost med blant annet rundstykker og skoleboller, toga vi av Hurtigruta og satte kursen for hotellet. Det viste seg å være et betydelig lengre stykke å gå enn vi trodde, men det gikk fint. Det bar deretter videre til omvisning i Nidarosdomen! Det var mer spennende enn det kanskje høres ut, og særlig gøy var det å gå opp i det kjempehøye tårnet! Trappene var kjempesmale og bratte, og det var en smule klaustrofobisk og svimmelhetsfremkallende, men veldig spennende! Resten av dagen ble også like fin. Vi drakk champagne og hylla bursdags"barnet", spiste lunsj på "Ni muser", vi sang sangen vi hadde laga, og vi hadde en fantastisk helaften på en restaurant med herlig mat. Spiste ei ufattelig god spekeskinke til forrett, lam til hovedrett, og sjokoladefondant til dessert! Å, den var nydelig!

I dag har vi egentlig bare spist is i det fine været, og så har vi reist hjemover. I kveld blir det gryterett, musikkinnlegging og avslapning. Må gjøre meg klar for skolen i morgen. Korps begynner også på igjen. Håper alle er like fornøyde med helga som meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!