lørdag 26. september 2009

Lørdag - Sånn i tilfelle du er interessert.

Hei alle sammen!

Da er det lørdag igjen. Seriøst; det går framorer! Bare 10, snart 9 dager, til jeg skal til Stavanger og min kjære! Neste lørdag er jeg hos søstera mi, og lørdagen etter er jeg hos kjæresten min. Det er ganske fantastisk. Skal bare komme meg igjennom neste uke først. Tror den blir hard og saktegående, men har gode holdepunkter å klamre meg til. Kjempegode, faktisk!

Torsdagen var egentlig en ganske fin dag. Vi hadde studieteknikk, så vi slapp den skumle lytteframføringa(neste torsdag i stedet). Ellers så vi konsert fra 2 og 3MU i kortimene. ”Beatles” var temaet. Koselig! Gleder meg til vi skal ha konserter altså. Ellers var det korps den dagen, en del øving, og selvfølgelig feiring av at AaFK kom til cupfinalen! Herregud; så bra! Det blir en helt sykt spennende kamp, for ingen andre enn Molde, erkerivalen, er motstandere. Jeg håper så inderlig vi vinner! AaFK har aldri vært i cupfinalen før. De fortjener å vinne.

Fredagen hadde vi herlig nok bare musikkfag; engelsktimen var avlyst, så vi fikk fri kvart over ett og kunne ta 13:30-bussen hjem. Det gjorde godt å komme hjem litt tidligere. Uansett; i samspilltimene skulle vi begynne med noe nytt. Vi skal improvisere og lage noe med c-moll og g-mollskalaen til hjelp. Vi får halve timen neste fredag til å øve det ferdig inn på, så skal det framføres. Jeg har aldri improvisert innen sang før; ikke offentlig hvertfall. Det blir sykt spennende og veldig gøy! Jeg kom på ei veldig genial gruppe; Ellisiv på trombone, Jonas på saks, Sivert på piano, Simon på sang(men han skal ikke være der neste fredag, så jeg må synge alene) og Vegard på gitar. Tror faktisk det kan gå fint!

Spilletimene gikk også bra i går. Fikk ikke synginga så bra til dessverre, menmen; håper virkelig det går seg til. Har funnet ut at jeg må skrive øvingslogg; hver dag må jeg skrive hva vi har øvd på, hvorfor og hvordan jeg har øvd og hvor lenge. Det virker skikkelig stressende! Uff.

I går kveld dro jeg til Marita for å overnatte. Silje og Sandra var der også på kvelden, og vi spiste pizza og så på X faktor. Det er genialt det! En sløv og søt kveld var det. Jeg og Marita la oss ganske tidlig, og tror vi sovna på mindre enn fem minutter da vi hadde sagt ”God natt”. Drømte hele natta; masse forvirrende og usammenhengende og virkelig. Rart, skikkelig også faktisk.

Dro hjem i ettida i dag; så nå har jeg vært flink og øvd kornett og sang(de fleste ville vel sagt at det skulle vel bare mangle; men dessverre er ikke øvingsrutinene mine de beste), jeg har lest bittelitt naturfag, handla inn til neste uke, laga meg grøt og prata med Alex. Dessuten har jeg fått ”Super”, så er ganske oppslukt av den. Nå er mormor og morfar her, og snart kommer vel farfar også. Biff med familien i dag! Det blir koselig!

En liten plan framover:

Søndag(i morgen): Sandra kommer! Herlig!
Mandag: Skole, kornettime, kors. Vanlig prosedyre.
Tirsdag: Må kjempe meg igjennom dansetimene, og nesten garantert en lekseprøve i drama. Sang og muligens middag sammen med farfar.
Onsdag: Må lese til prøve, og så skal jeg spise middag ho mormor. Blir koselig; i alle fall det siste!
Torsdag: Korps, og så er det mulig jeg finner på noe med Marte.
Fredag-mandag: Jeg og Vebjørn drar til Trondheim for å besøke Elisabeth og den gjengen! Blir bra.
Tirsdag: Jeg drar til Stavanger. Jeg møter igjen Alex. Jeg er lykkelig fram til søndag. Da er jeg knust. Men det tar vi da.

Ok, det ser greit ut. Skal øve masse og gjøre det bra på prøva og rekke alt jeg skal. Kjempe meg gjennom dansetimene. Så kommer høstferien, og alt blir avslappa og fint! Fantastisk, faktisk. Jeg kan virkelig ikke vente. Virkelig ikke.
Ok, men da snakkes vi folk. Kos dere!

Btw; har dessverre mindre enn 20 kroner på kortet. Får påfyll på onsdag da, så tror jeg skal holde ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!