mandag 7. september 2009

Mandag - Ungdomsskolesavn og skoleblogging som i fjor.

Hei alle sammen.

Da er det mandagsmorgen, og jeg er skikkelig trøtt. Har akkurat hatt en lang, lang førstetime med naturfag. Vi gjorde ikke så mye, men den var lang likevel. Det er pause nå, så fortsetter vi med naturfagen. Etterpå er det to timer norsk, og så er det faktisk fritime. Det blir bra; har store planer om å tilbringe den sammen med Sandra og Marita. Etter det har vi en time matte, og så to timer tysk. Tysk begynner som sagt å gå greit. Det meste er greit, når man forstår det. Jeg må bare passe på å ikke dette av igjen, for faller jeg av i tysk, kan det bli tungt.

Ok, mens jeg sitter og kjeder meg, kan jeg jo tenke tilbake på den søte helga da! Som vanlig begynner jeg med fredagen. De to timene med samspill var veldig artige, faktisk. Jeg og Jenny brukte masse tid på å lage en andrestemme til "Kråkevisa". Det gikk da til slutt. Ellers satte vi opp hvordan hvert vers sulle bli(hvem som skulle spille og synge hvor og sånn), men vi har ingen flyt enda. Vi får en time på fredag, før vi skal framføre. Skummelt! Det blir liksom første gang jeg gjør noe foran klassen. Jeg gleder meg sykt til å se de andre folka, men er veldig nervøs for min egen del. Nå skal jeg visst synge et vers solo også. Hjelp!

Da har man faktisk kommet seg gjennom nesten en hel dag; bare to timer tysk igjen. Dagene er så lange altså! Vi har akkurat hatt en mattetime. Gruppa mi virker grei; de fleste er fra musikklassen. Selvfølgelig har ingen av bøkene mine kommet enda da men. Håper jeg ikke detter av i matte; det er ganske så irriterende i så fall. Jaja, vi får se.

Jeg tar en baklengs versjon av dagen jeg. Fritime i femte. Først satt jeg sammen med Rebekka, Ingvild og Ragna, og så kom Sandra og Marita og henta meg, og vi stakk i kantina. Femte timen på mandag skal være en fast skravletime for oss tre. Evig søtt! Møte også noen i klassen til Sandra og Marita; evig koselig.

Før matpausa og fritimen, hadde vi dobbeltime i norsk. Vi snakka en del, og så skulle vi lese en tekst vi hadde skrevet(Verdien av å lese) til hverandre Jeg satt sammen med Ingvild. Ingvild er ei super jente i klassen jeg gleder meg til å bli bedre kjent med! Jeg hadde skrevet veldig langt, så hadde ikke lyst til å lese i det hele tatt. Selvfølgelig ble jeg plukka ut. Det gikk bra da, tror jeg. Jeg ble ikke bedt om å stoppe liksom.

Naturfagstimene i begynnelsen av dagen(vi begynner seriøst med naturfag både mandag, onsdag og torsdag) var OK. Vi fikk gjøre lekser andre time, og det skada ikke akkurat. Dessuten er det herlig at vi får høre på musikk. Det fikk vi ikke på slutten av ungdomsskolen.

Det jeg egentlig skulle fortelle om, var jo faktisk fredagen. Joda, fredagen var søt den. Dessverre var verken Grete eller Lars Petter der, så i tredje timen, etter samspill, hadde jeg bare en øvingstime. Satt og spilte litt piano for meg selv, og sang. Turte ikke spille så mye kornett(har nesten øvd hver dag btw), for var redd for at noen skulle høre meg. Det er liksom lettere når man spiller sammen med andre, forstå det den som kan. I fjerde timen hadde jeg Yngve i en kombinasjonstime av kornett, piano og sang. Veldig gøy! Yngve er så flink. Vi kompa hverandre, jeg lærte meg bluesskjemaet(har kunnet det en gang, men hadde glemt det), og vi transponerte. Fornøyd med den timen.

Femte timen ble ikke brukt på så mye. Satt og snakka med de få andre som hadde fritime; Hans Fredrik, Eirin Mari og Jenny. Anvendt musikklære gikk stort sett ut på rytme i dag også. Vi ble delt inn i to grupper, og så skulle vi lage hver vår rytme. Var på gruppe med Ragna, Bendik, Hans Fredrik og Vegard. Syns det er greit å nevne litt navn, så folk blir vant med hvem som går i klassen min.

Uff, nå begynner tysktimen snart. Må følge med, selv om jeg er skikkelig trøtt og lei. Har ikke noen lekser enda da; mangler bøker osv. Forresten får vi vel tysklekser.

Wow, vi fikk gloseprøve vi. Vi fikk heldigvis vite det ti minutter på forhånd, så da var det pugging på hele gjengen. Det gikk bra da; det skulle ikke innleveres.

Da er jeg hjemme, og jeg har gjennomført en ganske kjedelig korpsøkt(verken Jeanett eller Vebjørn var der), og en morsom kornettime. ”Runde” som jeg spiller nå, er faktisk ganske gøy! Glad jeg hadde øvd litt på den på forhånd.

Ja, det var jeg som skulle fortelle om helga da. Jeg beklager igjen dette oppstykka innlegget; sånn er det når man går til og fra. Jaja, uansett: Da jeg kom hjem fredagsettermiddagen, datt jeg ned på sofaen og var helt utslitt. Det var likevel ikke lenge jeg ble der, for snart kom min kjære Sandra, og da kvikna jeg til igjen på en, to, tre! Vi hadde det sykt gøy; som vanlig var vi en tur på kiosken(det pøsregna, seriøst), vi babla masse, lo, spiste pizza og slappa av. Vi hørte faktisk på lydbok også, ”Ti små negerunger” av Agatha Christie. Sandra anbefalte den til meg, og ja; den er skikkelig bra! Har lest den ferdig jeg.

Sandra stakk hjem i titida, og resten av kvelden ble ikke brukt på så mye; en prat med Elisabeth, avslapping og en nattsamtale med Alex. Kos!

Lørdagen sov jeg lenge, lenge. Dagen besto ellers bare av dusjing, øving, matspising og sånne ting, før jeg og pappa dro ut til farmor en tur. Lenge siden jeg hadde vært der nå! Veldig koselig var det. Pappa kjørte meg rett videre til Sandra. Der var hele gjengen allerede; Sandra så klart, Silje, Camilla, Marita, Birgitte og Helene. Vi hadde en herlig kveld! Det er vel ingen vits i å gå i detalj i hva vi gjorde på; vi lagde i alle fall taco, så ”20 spørsmål”, og bittelitt MGP junior, og ellers var vi i Vågen og kjøpte godteri og sånn, og så leste vi blader. Oi, det ble en lang setning. Evig søtt var det i alle fall. De fleste av oss er rimelig trøtte for tida(det blir sånn med høst og ny skole og alt), så vi sovna vel i totida. Dagen etter sto vi opp i ellevetida, og den koselige søndagen starta herlig med tacorester og rundstykker til frokost. Så hadde vi et par sløve timer, hvor vi blant annet hadde det gøy med en genial Klappelek. Søthet på høyt plan, med andre ord.

Resten av søndagen er det ikke mye å si om. Jeg øvde, var hos mormor og folka en tur og ellers skjedde det lite. Liv, mitt kjære søskenbarn, var også hos mormor. Hun løper rundt nå, og har begynt å snakke mer. Det er så evig søtt det.

Seriøst; jeg savner ungdomsskolen sånn! Jeg har ikke ord. Jeg var/er så utrolig glad i klassen min. Ungdomsskoleåra har hittil vært de tre beste åra i livet mitt. Det skal mye til for å konkurrere ut dem. Ikke misforstå; jeg er veldig fornøyd med min nye klasse, og jeg tviler ikke på at vi vil få mye gøy framover, men … Jeg savner likevel gamleklassen min og skolen vår og det å slutte klokka to, veldig, veldig. Jeg savner til og med lærerne, og kantina med elendig utvalg, og … Åå. Har nesten klump i halsen jeg. Men sånn er livet. Man går videre hele tida. Jeg skal virkelig ta vare på minnene! Jeg har faktisk sykt mange gode minner. Kan le bare ved tanken altså. Vi må bare få til en reunion! Det er viktig.

Nå er jeg lei av å skrive. Tror jeg skal gå å synge; har sangtime i morgen! Det blir artig. Gruer meg sykt til dansetimen, men det får gå som det går …

Kan jo bare nevne at jeg og foreldra mine stikker til Trondheim i helga for å besøke søstra mi! Det blir så koselig det. På lørdagsformiddagen skal jeg til Solveig-Marie en tur; greit å gripe sjansen mens man er i Trondheim. Blir nok bra det.

Ok, da får du kose deg. Vi snakkes.
Dagens sang: Metallica – Holier Than Thou.

Vent litt! Var sikker på at jeg hadde sagt det, men forrige gang jeg skrev det, var det ikke hundre prosent klart … Jeg har endelig bestilt billetter, og nå er det bestemt! Tirsdag 6. oktober, klokka 19:25, er jeg hos Alex. Drar hjem søndag 11. oktober klokka 19:50, men det er noe vi tenker minst mulig på. Den uka skal nytes til fulle(null problem)! I morgen er det akkurat fire uker til. Jeg trenger Alexander … Seriøst; har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!