tirsdag 15. september 2009

Tirsdag - Mandag egentlig.

Av en eller annen merkelig grunn ble ikke innlegget publisert i går. Jaja, gjør et nytt forsøk i dag. Tirsdagen, altså dagen i dag, er det lite å si om. Det har vært en skikkelig tragisk dag på mange måter! Gidder ikke skrive om den engang. Kan bare nevne at sangtimen var fin(klarte ikke å synge så mye, siden jeg fortsatt er ganske forkjøla), og at jeg og Marte hadde noen koselige timer med Moa og hotel cæsar og kjeks. Dessuten fikk jeg prata med Silje på bussen i dag; et lyspunkt som alltid! Så alt i alt har det vel ikke vært så ille. Men altså; dette skrev jeg i går:

Heihei.

Da er det en ny mandag. Går tida fort, eller gjør den ikke det? Jeg vet ikke. Tida er så forvirrende. Uansett; uke 38 er omsider her. Har grudd meg til denne uka. På onsdag skal vi ta klassebilde, og vi må ha på kjole. Kjole! Jeg ser ikke bra ut i kjoler. Åå, blir så stressa og i dårlig humør av sånt, forstå det den som kan. Ellers må vi visst analysere novelle i norsk, og levere inn et eller annet om å lære et fremmed språk i engelsk. Jeg har skrevet et skikkelig tragisk dikt som jeg egenlig ikke vil levere inn, men vet ikke om jeg har tid til å skrive noe annet. Dessuten er det matteprøve på torsdag. Uff. Jeg gleder meg til fredagen da! Fredagen er alltid et lyspunkt.

Forrige fredag ble det ikke framføring likevel. Vi fikk øve i to timer i stedet, og det var veldig herlig. Gruppa vår trengte det virkelig! Nå begynner vi omsider å bli litt klar da ...

Alle spilletimene mine på fredag var bra. Spilte "Summertime" på piano og "Air" på kornett. På sangtimen min fikk jeg synge "Gabriellas Säng" og "Summertime". Den versjonen var klassisk da, mens den jeg spilte var skikkelig jazza. Vi kan faktisk komme opp i sangeksamen i år! Sykt, men bittelitt gøy da.

I anvendt musikklære laga vi rytme av reklameslagord. Jeg og Ragna laga et meget artig "Kampanjetilbud!", haha.

Foreldra mine henta meg rett etter skolen, og så satte vi kursen for Trondheim by. Hadde selvfølgelig klart å bli forkjøla, og begynte å føle meg ganske dårlig. Er det ikke typisk? Når jeg først skal bli forkjøla, blir jeg det på en fredag, som er "Musikkdagen" og alt, og er det i helga når jeg skal besøke søstra mi? Tragisk. Er fortsatt litt forkjøla da, men ikke så syk at jeg kan bli hjemme.

Vi var i Trondheim ca klokka halv ni, så rakk slutten av X faktor. Det var herlig å se søstra mi igjen! Vi hadde en skikkelig koselig kveld hele familien; spiste lasagne, så på TV og prata. Jeg klarte selvfølgelig å sovne på sofaen; følte meg ikke så bra, så det ble ganske tidlig kveld. Jaja.

Lørdagen sto vi opp i titida, og så var det koselig frokost og avslapping, før vi satte oss i bilen og kjørte til tante-Karro og Arnt-Petter. Der leverte vi fra oss bilen til Elisabeth, og så kjapt på leiligheta deres(veldig fin!), før vi satte i gang med den vanskelige oppgaven: Å finne Solveig-Maries hus. Vi har vært der før, men det er lenge siden. Vi rota oss helt bort, så til slutt kom faren til Solveig-Marie og henta meg. Det var skikkelig koselig å være der igjen! Vi hadde noen koselige timer med masse prating, kanelboller og litt boklesing. "Super" er en bok jeg absolutt anbefaler dere å lese! Det handler om ei blind jente som skal prøve å bli ny.

Folka mine henta meg i 3-tida, og vi dro rett på en slags restaurant som het "Jordbærpikene" Bestilte bagett, men måtte vente i nesten en time! Jaja, det var veldig koselig da, og maten var heldigvis god.

Etterpå ble det litt shopping, men ikke så mye. Kjøpte meg ei svart og god boblejakke! Vi hadde egentlig planer om å gå ute i byen, men det regna så sykt mye at vi droppa det.

Vi stakk hjem i leiligheta i sekstida, og så hadde vi en skikkelig koselig kveld. Tante-Karro og Arnt Petter kom på besøk, så vi spiste biff. Jeg var imidlertid ikke særlig sulten, så nøyde meg med ei skive.

Det var valgdebatt på TV, men selv om jeg faktisk syns politikk er litt interessant, av og til(har litt lyst til å se litt i kveld faktisk; blir spennende), men jeg sovna. Følte meg så sløv at jeg la meg klokka elleve lørdagen også.

Søndagen ble en koselig dag det også; også den begynte med frokostspising og avslapping, og så gikk vi en lang tur. Vi gikk innom det søndagsåpne Platekompaniet, som har helt sinnsykt bra utvalg, og der kjøpte vi litt av hvert. Jeg kjøpte meg "Master Of Puppets", en av Metallicas beste CD'er, og Megadeths "The World Needs A Hero". Nå har jeg alle bortsett fra "Endgame", men den kommer jo ikke ut offisielt før i morgen. Den skal kjøpes den også da!

Wok til middag, og klokka halv fem var det omsider tid for å dra hjem. Det var trist, men det er nok forhåpentligvis ikke så lenge til jeg ser Elisabeth igjen! I alle fall; hadde ei super helg.

Det er ikke stort mer å si om søndagen. Vi var hjemme i titida, og jeg og pakka ut, oppdaterte meg på mail og Nettbyfronten, og la meg. Prata litt med Alex og Sandra før jeg sovna.

Til tross for at det er mandag, er det en ganske fin dag i dag. Vi møtte opp i Borgunngavlen i dag, og gikk litt i skogen. Naturfagprinsipp. Det var skikkelig kaldt, men herlig å gjøre noe annet enn vanlig. I to timer analyserte vi noveller i norsk. Det var overlevelig, men ingenting mer. Femte time mandag har blitt en tradisjonell møtedag for meg, Sandra og Marita. Det var så herlig! Å gud, som jeg savner de jentene der altså.

Nå begynner tysktimen straks. Håper vi rekker den tidlige bussen i dag! Vil få gjort unna noen lekser, før det er kornettime og korps.

Tror jeg skal avslutte, så kanskje jeg rekker å publisere før jeg skal hjem.

Den viktigste tingen i dag: I dag har jeg og Alex vært sammen i 8 måneder! Det fortjener feiring. 22 dager til jeg ser ham igjen. Og hvis noen tror at savnet har gitt seg, tar de feil. Vil ikke at noen skal tro at jeg bare savner ham den første uka, for sånn er det ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!