torsdag 10. september 2009

Torsdag - Rableri.

Ey! Blogtime.

Det er torsdagskveld, og jeg burde egentlig øvd. Eller gjort lekser (vi har en matteprøve neste uke, fra hele kapitlet, og masse annet for del den). Eller så burde jeg gjort noe annet fornuftig. Men så er det faktisk litt fornuftig å skrive blogg også, ikke sant? Vi sier det sånn vi.

Ok, hvor skal jeg begynne? Har jeg egentlig så mye å fortelle? Jeg vet ikke jeg. Må bare få sagt at jeg er utrolig nervøs for i morgen! Det blir første gang klassen min får høre meg opptre siden vi begynte. Hvis det går dårlig … Seriøst; jeg blir så irritert på meg selv da! Sånn er det bare. Nei, det må gå fint. Ja, det skal det. Gleder meg veldig til i morgen da; til å høre andre, til å ha sangtime og til å reise til Trondheim. Folka henter meg rett etter skolen, så drar vi! Vi håper på rekke X faktor, hehe. Gleder meg til å være hos Elisabeth igjen; nattsamtaler, bytur(Platekompaniet har sykt bra utvalg i Trondheim!), god mat og masse koselighet. Skal virkelig koble av og slappe av den helga.

Ok, men det er det som kommer. Det får jeg skrive mer om senere, når jeg naturlig nok har en del flere detaljer å komme med! Haha. Herregud, så dårlig jeg skriver i dag. Sorry.

Tirsdagen skjedde det ikke stort. Vi hadde ennå ikke funnet ei ordning i dans, så fikk gjøre lekser. Fikk gjort en del matte. Nå vet jeg ikke helt hva som skjer; skal få litt støttetimer og sånn tror jeg. Dramatimen var gøy som alltid! Vi fikk igjen lekseprøva fra forrige gang; fikk 4+, noe jeg er fornøyd med siden jeg bare hadde lest en gang. Dessuten var det bare en bitteliten muntlig prøve, som ikke teller en gang. Vi gjorde mye gøy den timen, og mange øvelser som gikk på det med Hørsel. Blant annet ”Blodpotet””. Evig genialt! Dessuten måtte alle presentere seg; si hva vi het, hvor gamle vi var, hvor vi kom fra og hva hovedinstrumentet vårt var. Jeg fant ut at jeg skulle synge ”Hovedinstrumentet mitt er sang”, så det ble litt variasjon i framføringa. Vi ble vurdert som om vi hadde gått der i åt år, bare for å vise oss hvor mye vi hadde igjen å lære. Ingen av oss var eksperter for å si det sånn. Men, kanskje vi blir?

Ellers; sangtimen var bra og lærerik! Skal synge i Spjelkavikkirka i oktober, så neste gang må vi begynne å lete etter sanger. Blir spennende! Ellers, sånn bortsett fra sangtimen, var tirsdagen en skikkelig tragisk dag, med stygt vær, mye lekser, absolutt trøtthet og vanskeligheter med å finne bussen. Uff og uff. Jaja, jeg kvikna til utover kvelden heldigvis!

Onsdagen er en lang skoledag, med teori alle timene. Denne onsdagen var likevel litt annerledes, for det var folk på besøk fra Tambartun på skolen. Det er altså et senter som tilrettelegger og holder kurs for blinde og svaksynte, og også foreldrene og lærerne deres. Jeg hadde et kurs i Fronter sammen med Oddvar og Ole Erik, og så hadde Berit et opplegg for klassen. Var med på en av timene, mens jeg hadde Fronter den andre. Interessant å høre hva de sa! Ellers gikk dagen rimelig som normalt; gloseprøve i tysk, en OK engelsktime, elevsamtale for min del osv. Har ikke stort mer å si. Da jeg kom hjem, prøvde jeg meg på en novelleanalyse av ”Blues”. Den ble skikkelig elendig! Har aldri gjort det før, og har en del å lære. Uansett; klokka kvart på fem henta Marte meg, og vi dro på Moa. Der var det litt shopping, og jeg kjøpte meg bagett på Big Bite, før vi stakk på kino for å se ”Istid 3.” En skikkelig søt film, jeg bare følte at jeg måtte se! Og jada; det var verdt det.

Så var det dagen i dag. Beklager litt korthet; vet ikke hva det er med meg for tida. Litt lei av data, tror jeg. Dagen har ikke bestått av så mye egentlig; vanlig skole(grusomt så sakte dobbeltimen i matte går på torsdager!), lytting(vi hadde vikar; veldig bra time egentlig), en time kor(vi sang en latinsk sang) og to timer naturfag. Ellers fikk jeg ordna noen greier og føler meg ganske effektiv. Etter skolen var det en time til bussen vår gikk, så jeg, Ragna, Marion og Emma gikk på Spar. Kjøpte Safarikjeks og sjokomelk og var max usunn; kjempekoselig!

Har ellers vært på korps i dag; torsdager spiller de eldste i en egen gruppe sammen. Vi hadde første gang i dag, og skal spille et Abbaporpori. Trodde helt ærlig at det skulle bli ganske kjedelig, men tida gikk veldig fort, og jeg hadde det egentlig fint!

Uff, orker ikke skrive mer jeg. Kos deg.

1 kommentar:

  1. Silje15/9/09

    hei søta! No e det på tide med nytt blogginnlegg :D glede mæ te lørdag :)<3

    SvarSlett

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!