lørdag 19. september 2009

Lørdag - Trøtthet, søthet.

Hei!

Da er det faktisk lørdagskveld, og jeg fant plutselig ut at jeg var i bloggskrivingshumør. Dessuten er jeg så trøtt og sulten, at jeg trenger å ha noe å gjøre. Snart hjemmelaget pizza!

Trøtthet ja … Aner ikke hvorfor jeg er så trøtt nå. Tror det har noe med at i ukene kjenner jeg ikke på trøttheten. Jeg sover bare i noen få timer, og det går i ett hele tiden. Når helga kommer, og jeg endelig begynner å kjenne etter trøttheten, skal jeg love deg at den kommer også! Men det har vært ei utrolig fin helg da! Gleder meg til morgendagen også; tror den blir søt. Har ikke så mange planer enda, bare familieselskap til Marte. Blir koselig det da! Gratulerer så masse med 20-årsagen, Marte. Jeg håper virkelig at dagen din har vært og er fantastisk!

Wow, AaFK slo Brann 3-0! Det er faktisk sykt herlig å tenke på! Måtte bare få det med altså. Dessuten slo de Lyn 2-0 forrige kamp. Vi får bare håpe at Lyn ikke går konkurs. Det hadde faktisk vært veldig kjipt, i tillegg til at AaFK ville mista 6 poeng, ettersom de har slått Lyn begge gangene.

I går var det altså omsider framføringer. Heldigvis tror jeg det gikk bra. Alle var sykt flinke! Det visste jeg egentlig. Jeg er stolt av å få gå i en sånn klasse.

På kornett spilte jeg ”Air”. Den er utrolig fin! Tok faktisk opp når jeg spilte, og så skal jeg spille den inn på nytt neste gang og se om jeg gjør framskritt. En smule skummelt, men gøy også. På piano var det mer jobbing med ”Summertime”. Lærte en veldig kul, men vanskelig, måte å spille den på. Men, det skal læres, for egentlig er det ganske grunnleggende føler jeg!

Sangtimen, min tredje, var også genial! Lærte masse, følte jeg. Det var slitsomt og vanskelig, men gøy også, virkelig. Sånn skal det være syns jeg! Apropos sang; ”The Carpenters” er utrolig flinke. Elsker stemmen til vokalisten! Seriøst; hun er så flink.

Fritimen var ganske kjedelig, men vi hadde den kuleste ”Anvendt musikklære”-timen hittil. Vi hadde masse gehørtrening, og er det noe jeg vil trene opp, så er det gehøret mitt. Vi sang tall, og så måtte vi treffe det intervallet det tallet var på. 1 var C, 4 var F osv. Til neste gang skal vi synge telefonnummeret vårt. Tviler på at du skjønte noe av dette, men det er ikke så farlig. Hopper rett over engelsktimen og tar helg jeg.

Da jeg kom hjem, sløva jeg ei lita stund og prata med Alex(seriøst, så trøtt jeg var!), før mamma kjørte meg på Moa. Der møtte jeg Sandra, Marita, Birgitte, Silje og Elise. Vi kjøpte oss mat på Big Bite, handla inn godteri og satte kursen for kino. ”Jenta som lekte med ilden”! Var utrolig klar for å se den. Ja, filmen var veldig bra. Den varte i over to timer, men det følte sikke sånn i det hele tatt, og det er jo et meget godt tegn. Det eneste minuset den kvelden var at jeg var skikkelig, skikkelig mett. Spiste ikke opp halve godteriet mitt en gang Men, det er vel positivt, sånn egentlig.

Vil du høre noe sykt, kjære blogg? Jeg la meg klokka ti i går! Var dødstrøtt. Planen var å ligge lenge og lese ”Mannen som elsket Yngve”, samtidig som jeg hørte ”Fallen”(En EvanescenceCD altså). Jeg sovna midt i ”Bring Me To Life”(spor 2). Det var herlig da! Sov tungt og drømmeløst. Jeg våkna klokka ti på halv sju da, og gjett om det var herlig å finne ut at det var helg, og bare rulle seg over til den andre siden og sovne igjen.

Våkna i titida i dag og var ganske uthvilt, men ble liggende til halv tolv og lese videre i den geniale boka. Har jo sett filmen, men boka er selvfølgelig mer utfyllende og omstendelig. Og ganske sikkert bedre også tror jeg; har ikke kommet så evig langt enda da men. Skal lese den sammen med Alex når jeg skal til ham. Det blir kos! Det er snart, snart, bare to uker til jeg skal til ham! Og så er det bare en uke, og så … Å, som jeg savner den gutten!

Hadde huset for meg selv i dag, og det var herlig, for da kunne jeg øve skikkelig på både sang, kornett og piano. Ellers så jeg fort over en novelleanalyse som skal leveres på onsdag, og jeg prata med Mirra. Det er så evig lenge siden, så vi hadde mye å oppdatere hverandre på. Koselig var det!

Farfar henta meg i 3-tida, og kjørte meg ut i Vågen der jeg møtte Sandra og Silje. Det var så fint vær at vi hadde skikkelig sommerfeeling alle tre. Vi gikk arm-i-arm, og en liten gutt ropte ut: ”Se! De er trillinger!” Det var så evig søtt det. Vi kjøpte oss is og sånn, og satt på Tusenårsplassen og prata. Senere gikk vi opp til Sandra og fortsatte bablinga. Etter hvert kom Camilla også. Koselig!

Nå har jeg akkurat kommet hjem, og det blir en sløv kveld i dag. Jaja, funker fint det sånn egentlig.

Kos deg masse da. Nyt helga, og det faktum at det snart er høstferie. Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!