tirsdag 24. mai 2011

Tirsdag - Skrevet på mandag.

Hei!

Nå skriver jeg blogginnlegget for tredje gang, så nå får det seriøst bli publisert! Første gang jeg skulle publisere, funka ikke Internett. Andre gangen hengte dataen seg opp. Nå håper jeg virkelig at jeg får det til, for begynner å bli en smule lei av å fortelle det samme tusen ganger! Heldigvis er det fine ting jeg skal fortelle da.

Har hatt noen strålende dager siden sist. På torsdag kom Silje bort en tur. Det er evigheter siden vi har snakka sammen, så vi hadde naturlig nok en god del å oppdatere hverandre på. Sånt er viktig. Ellers var det bare pakking, parseremoni og en koselig prat med Isabel den dagen.

Fredagen hadde vi faktisk fri fra skolen, og derfor sto vi opp tidlig og satte kursen for Sunndalsøra. Foreldra mine skulle til Trondheim for å overvære at Elisabeth fikk vitnemålet sitt. Min flinke søster er ferdig med en Master, og nå kommer hun snart ned til Sula igjen! Uansett; jeg hoppa av på Sunndal vgs, hvor jeg ble møtt av to smilende jenter, Ida og Elin! Herlig å se dem igjen! Vi gikk nesten rett til kantina, hvor jeg fikk prøve Kartongsjokomelk med sugerør. Og tro meg; det er så utrolig mye bedre med sugerør! Bare prøv. Vi ble på skolen ei stund, men siden ingen følte for å ta fravær, kunne vi gå hjem ganske tidlig. Herlig! Der sløva vi ei stund; hadde jo en del å oppdatere hverandre på, vi også! Martin og Vegard, to av brødrene til Ida, kom også hjem fra skolen. Superkoselig å se dem igjen! Ikke hver dag man blir møtt av at noen kaster seg i armene dine! Etter hvert gikk vi bort til faren til Ida. Ingrid, Idas snart ettårgamle lillesøster, lå og sov, men hun våkna ei stund senere, og da fikk jeg endelig holde henne! Hun var nydelig, og kjempesøt der hun lå og vifta med de små armene sine i vilden sky!

Til middag den dagen var det fiskekaker, og det er det lenge siden jeg har smakt! Det var kjempegodt, faktisk. Etterpå sløva jeg og Ida på rommet i noen timer. Vi hadde så sykt lyst på godteri, så vi laga til og med en sang om det. Melodi: Mikkel rev. Sakligheten lenge leve!

Torunn oppfylte heldigvis ønsket vårt. Hun kom og henta oss, og vi kjøpte en enorm godtepose som varte hele helga. Etterpå møtte vi en del folk som kom fra Trondheim og diverse, og så gikk vi og satte oss på gresset, etter å ha kjøpt jordbær selvfølgelig. Vi var en god del folk; jeg, Ida, Torunn, Elin, Syver, Tina, Julie, Mats, Liv, Sara og Andrea. Geniale sitat og morsomme historier ble utvekslet! Dagen kunne ikke ha slutta bedre enn den gjorde; jeg og Ida hadde en herlig samtale med Isabel! Drimtim!

Lørdagen ble det sein frokost og koselighet, før vi stakk ut på Øra for å kjøpe det vi trengte til kvelden. Dessuten kjøpte vi is! Namnam! Vi satt ei stund i parken før det ble på tide å dra hjem for å spise nachos, skifte til kjole og etter hvert sette kursen mot Hanne. Hun skulle nemlig feire 17-årsdagen sin! Det ble en koselig kveld. Ble kjent med nye folk og bedre kjent med mange av dem som var der. Vi skravla, lo og hørte på musikk (selv om de hadde en tendens til å bytte sang hver gang jeg kunne teksten på den; konspirasjon?). Vi la oss seint, og siden vi sov på liggeunderlag på gulvet, sov vi ikke særlig godt. Men det gjorde ingenting; det var koselig uansett! Vi sto opp ganske tidlig, siden Ida skulle på øving. Jeg chilla hjemme hos dem; leste, prata med Isabel og slappa av. Både foreldra mine og Ida kom hjem rundt to, og da spiste vi vafler, før det dessverre var på tide å sette kursen hjemover.

Stort mer har jeg egentlig ikke å fortelle, bortsett fra at jeg fikk gave av foreldra mine i går. Det var noen nydelige øredobber. ”Fordi du er så snill og flink,” sa de. Sånt varmer!

Det blir ei rimelig vanlig uke; bortsett fra at vi har fri på torsdagen. Har gjort unna ei kjempevanskelig sosiologiprøve, som dessverre ikke gikk så bra. Ellers er det fellesøving på musikkskolen og bildetaking på korps i dag. Stress, men lite å gjøre med.

Håper du får en fantastisk dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!