tirsdag 31. mai 2011

Tirsdag - Kjedelig å være syk.

God morgen, mennesker!

Jeg har prestert å bli syk, noe som er utrolig kjedelig. Har feber, tror jg, og er veldig forkjøla. Ganske slitsomt å sitte oppe, men tenkte å få skrevet et blogginnlegg før jeg drar! Ja, jeg drar faktisk i morgen! Håper virkelig at jeg er frisk igjen til det. Det skal bli herlig å møte Alex igjen!

Når jeg tenker meg om, har jeg ikke stort å skrive. Helga har vært rimelig rolig. Har snakka med venner, lest masse og lignende. Søndagen var det en utrolig koselig gla'dag. Det eneste minuset var at det var veldig kaldt! Jeg framførte sangen jeg hadde skrevet. Trodde det skulle være mye skumlere, men det gikk faktisk ganske greit. Var gankse mye bråk der, så tenkte at det var en god mulighet for å teste det, siden ikke så veldig mange hørte etter. Ellers kjøpte jeg lodd sammen med Marte. Vant på fem av ti lodd, så flaksen var på min side på søndag! Hehe. Jeg vant masse godteri - Og en tannkost. Et tegn?

Siden jeg ikke har så mye å skrive om, tenkte jeg at et par bokanbefalinger kunne være på sin plass!

Alyson Noel: "Ever, for alltid": Hovedpersonen er Ever, og hun har fått noen merkelige evner: Hun kan lese tankene til folk, og se auraen deres. Dette er naturlig nok veldig slitsomt, men så møter hun Damien; den eneste gutten hun ikke kan lese tankene til. (Ja, jeg vet; minner veldig om True Blood på akkurat den fronten). Uansett; i tillegg til dette har hun daglig kontakt med sin døde lillesøster. Jeg er ikke helt ferdig med boka, men liker den egentlig ganske så godt. Kjærlighet og mystikk og mye annet.
Harlan Coben: "Hold tett": Denne boka var så utrolig bra! Jeg var oppslukt fra første stund. Jeg elsker bøker der flere historier blir fortalt og fletter seg inn ihverandre, og akurat slik var denne boka. Det er litt vanskelig å si hva den handler om; den inneholder så mye, men krim, barneoppdragelse, kjærlighet og skyldfølelse er viktige stikkord! Den bare må lese; kan ike beskrives, må oppleves!
Kathryn Stockett: "Barnepiken": Denne boka er også helt fantastisk! Har lest så mye bra i det siste. Handlingen er lagt til 1960-tallet, og vi følger tre historier parallelt; to svarte hushjelper, og en typisk "hvit frue". Disse blir, til tross for de mange segregeringslovene i USA, venner, og bestemmer seg for å skrive en bok sammen.

Nå er jeg så sliten at jeg ikke orker å skrive mer. Skal snart se ei gammel Hotel Cæsar-episode. En fordel med å være syk!

Ha en kjempefin dag, folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!