onsdag 11. mai 2011

Onsdag - Elg i solnedgang.

Haha, kom akkurat over et dikt som jeg, Emma og Rebekka skrev en gang i høst. For et utrolig latterlig, minnevekkende og genialt dikt! Må nesten legge det ut:



Her vi bur, er det fin natur
Med fjell og fjord, og ein foss så stor,
Så ut på tur, aldri sur
Og heim til mor, med kjøtkaker på bord

Elg i solnedgang

Med øks og sverd, drog han ut på ferd,
Ein viking så flott; han klarte det godt
Stolt og sta, og veit du kva?
Han vart oppeten av ein
Elg i solnedgang

Uhøflig og stille, d vakje d vi ville
At folk skulle tru, om eg og du,
Vi er stort sett snille, men av og til ville
Som elg i solnedgang

Å gå på ski, er ein stor verdi,
For oss som bur her i Ostehøvelland
Å vere sosial og ein smule gal,
Det er slik vi nordmenn kan.
Elg i bunad

Akkurat, lenge leve sakligheten! Ellers har jeg hatt en OK dag; ikke stort mer å si om det. Er i litt dårlig humør nå, men satser på at det blir bedre når vi får fri og kommer oss ut i sola! Samfunnsfagprøve i morgen, men det tar jeg ikke så tungt. Verre er det at jeg fikk vite at jeg har pianotentamen neste torsdag! Stakkars meg! Det hadde jeg jo helt glemt av å tenke på en gang.

I går bestilte jeg flybilletter til min kjære Alex! Drar dit 1. juni og kommer hjem søndag 5. Det er jo den helga det er Kristi himmelfartsdag, så vi har fri torsdag og fredag. Strålende! Men apropos det; hvorfor i all verden har vi ikke fri mandag 16. mai? Til og med foreldra mine har det! En skandale, spør du meg.



Nå krysser jeg bare fingrene for at jeg ikke kommer opp i noe forferdelig til eksamen, og krysser dessuten fingrene for alle dere andre eksamensoppkommere.



Hmm, dag 25 av bloggutfordringa var "mennesker du tiltrekkes av". Vel, ikke så lett å si; siden hvert menneske er unikt og enestående og ikke bare kan sees fra en side; så kompliserte er vi faktisk, vi mennesker. Men; jeg liker mennesker som stiller opp for andre, som holder motet oppe, som i alle fall har litt lik humor som meg og forstår mine merkelige tanker. Jeg liker mennesker som prater, er åpne og ærlige. Jeg liker mennesker som har som mål å være et godt menneske. Jeg liker mennesker som ler og som kan være alvorlig; som forstår at verden sjelden er svart-hvit, og som kan tolere at andre blir lei seg noen ganger.



Utrolig nok har jeg overlevd to tentamener denne uka. Novelletolking i norsk, og det utroligste: Jeg klarte meg gjennom en tentamen i Musikk i perspektiv! Det var faktisk ikke så ille som jeg trodde ...

I går kveld kom Sandra til meg, og vi sykla og kjøpte is, vi skravla og hadde det herlig. Og best av alt; jeg har verva Sandra til Paradiseseer! Eller; hun har i alle fall begynt å se på det, bittelitt. Applaus! Haha.



Argumentasjonsanalyse, here I come ... Det er bare så vanskelig å skrive saklig når man er i dårlig humør.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!