mandag 12. september 2011

Mandag - For en gangs skyld er jeg uthvilt.

Heihei!

Har hatt ei herlig helg! Den var virkelig det jeg trengte. I dag føler jeg meg helt uthvilt. Det har jo kanskje også litt med at jeg ikke begynte før ni i dag, som var herlig! I dag skal jeg på middag hos mormor. Taco, sammen med mine søte søskenbarn; Emma, Liv, Vebjørn og Benedicte. Ellers har vi religionsprøve i morgen ...

Må nesten fortelle litt om helga! Fredagen dreiv foreldra mine og pakka til Frankrike. De dro dit lørdag morgen. Derfor hadde vi en rolig kveld hjemme. Gikk rundt Valen, så Idol (og jeg er strålende fornøyd med at Jenny er blant de førti beste), spiste lasagne og så Senkveld. Lørdagen var en skikkelig Søsterdag; vi spiste deilig frokost, inkludert te, som jeg endelig har lært meg å like; vi dro til byen og på Lyspunktet, en utrolig søt kafé (Hans Fredrik har forresten lært meg en sånn fancy e), og så kjøpte vi sokker og paraply. Haha! Etterpå gikk vi på besøk til mormor og morfar, og så laga vi kyllingfahitas. Kvelden brukte vi på å se "Skal vi danse", som jeg egentlig synes er utrolig kjedelig, men som ikke var så ille, og valgdebatt, selv om vi allerede hadde stemt. Kjenner at jeg beundrer politikere, og alle som engasjerer seg.

I går dro Elisabeth til England, men jeg hadde også en del å gjøre den dagen, faktisk. Først var greia å marsjere sammen med korpset. Full uniform og alt. Åpning av restaurert frikirke. Regnet hølja ned da vi dro til Langevågen. Jeg var redd det skulle gå hull på biltaket, så mye regna det! Jeg skulle gitt hva som helst for sol. Men, forsiktig med hva du ønsker deg: Akkurat da vi begynte å marsjere, godt inntulla i uniformsjakker og regnkapper, kom sola. Og den strålte hele veien! Da vi kom fram, var regnfrakken min helt klam.

Da jeg kom hjem, kom Ragna på besøk, og vi gikk den obligatoriske søndagsturen, øvde litt og skravla. Ei herlig jente er hun! Dagen toppa seg med en genial kinotur sammen med Marte. Endelig fikk jeg sett "Hodejegerne"; en film som anbeefales!

Nå må jeg stikke, så ha en strålende dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!