fredag 2. september 2011

Fredag - September har kommet, og ting begynner å skje.

Hei! Endelig helg! Er det ikke godt? Som på alle andre fredager, er jeg kjempetrøtt. Skal en tur til Ragna for å se Idol i kveld; og det hadde ikke forundra meg om vi hadde sovna, begge to! Haha, fredager er sånn. Tenkte bare å skrive litt raskt, egentlig, for har ikke så mye nytt å fortelle, selv om jeg merker at presset fra skole og andre ting begynner å øke.

Dagen i dag har i grunn vært ganske lang. Det har liksom skjedd så mye! Jeg var for det første kjempetrøtt da jeg våkna, og historietimen i første time ble derfor ganske lang. Klokka ni toga vi ned i aulaen for å være med på Valgtorg. Mange ungdommer fra politiske partier var der, delte ut brosjyrer og besvarte spørsmål. Rakk imidlertid ikke å snakke med så mange, og er fremdeles ganske usikker på hva jeg skal stemme! Syns nesten det hadde vært lettere hvis det var Stortingsvalg! Nå må jeg jo tenke på lokalsakene også, og dem vet jeg lite om. Men stemme; det skal jeg, det er i alle fall bestemt! Håper jeg får det til. Har jo aldri stemt før!

Vi fikk bare tid til å være i aulaen ei lita stund, før vi skulle videre for å se ei forestilling. Drama, musikk og danselærerne hadde lagd den. Jeg skjønte helt ærlig ikke så altfor mye, men det er et godt tegn, tror jeg! Etterpå hørte vi på et foredrag om Kultursekken. Vi fikk se en film og være med på å bestemme om den skal være med i Kultursekken; altså vist for elever i den videregående skolen, eller ikke.

Etter mat hadde vi norsk, religion og øvingslære, og så kunne jeg endelig sette kursen hjem. Har store planer om å slappe av og nyte helga i kveld og lørdag, men på søndag skal jeg begynne på leksene. Har to norskinnleveringer, ei MIP-prøve neste torsdag, og ellers litt andre ting. Har dessuten en masse sangtekst å lære meg, men det er jo bare koselig, sånn egentlig! Ikke minst må jeg øve til Cabaret.

Ellers denne uka? I går så jeg 2MU's klassekonsert! Ble igjen etter skolen, og spiste middag på Høyskolen sammen med Ragna, Hans Fredrik, Ellisiv og Rebekka. Etterpå gikk vi opp og hang i aulaen, hvor konsertforberedelsene var i full gang. Det fikk meg til å savne vår .klassekonsert; selv om arrangering egentlig er utrolig stress! Den skal arrangeres onsdag 28. september. Bare å komme! Konserten i går var veldig fin; mange talenter i den klassen også; hehe!

Kvelden ble brukt på lekser, og bestilling av russeklær. Russetida nærmer seg med stormskritt, merker jeg. Jeg som trodde den ikke skulle begynne før i slutten av april! Haha. Allerede i januar skal vi visst på et russetreff til Bjorli. Har meldt meg på. Aner ikke hvordan det kommer til å bli, men satser på at det blir kjekt!

Nå skal jeg dusje og slappe av litt før jeg drar til Ragna, så du får ha en flott helg! Og, bare en siste ting før jeg glemmer det: Jeg og Marte svømte 1000 meter på onsdag! Gjett om det smakte godt med taco etterpå da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!