onsdag 14. september 2011

Onsdag - Blogging er et fint tidsfordriv, så absolutt.

Hei kjære deg!

Tenkte å skrive et lite blogginnlegg, siden jeg mest sannsynlig ikke får tid seinere i uka. I dag skal jeg og Marte finne på noe, i morgen kommer Sandra for å overnatte, og på fredag drar jeg til Trondheim for å besøke Isabel! En over seks timer lang busstur skal brukes på å lese, har jeg bestemt! Har akkurat lest ferdig "Drømmehjerte", som handler om to jenter som bor på Cuba da Fidel Castro tar over makten. Den ene flykter, og den andre blir igjen. Ei utrolig fengslende historie! Planlegger åbegynne på Cash-serien, som søster'n har anbefalt!

Ellers, hva har skjedd? I går hadde jeg spilletimer, og min trofaste farfar måtte ta over pappas oppgave med å kjøre meg fram og tilbake! Derfor unna vi oss selv en landgang etterpå. På kvelden snakka jeg med Ida, som det var evigheter siden sist jeg hadde snakka med! Minst!

Ellers, sånn bortsett fra et tørkestativ i hodet, har det så langt gått fint å være hjemme alene. Har kommet meg opp til riktig tid, fått i meg mat, og huset er fremdeles i rimelig god stand, vil jeg påstå. Men så har jeg jo to dager igjen også da! Har dessuten gjennomført ei religionsprøve, som gikk bedre enn ventet; ikke at det hadde noe med saken å gjøre da.

Sangtimen i dag var veldig fin, sånn helt til slutten, da jeg presterte å glemme masse tekst. Jeg var sikker på at jeg kunne den ut og inn, og ble ganske irritert på meg selv da jernteppet plutselig slo inn. Nå for tiden jobber vi med "Ingrids vise", av Halfdan Kjerulf" og "Heaven Help My Haart" fra Chess. Disse planlegger jeg å ha til juletentamen, og så får vi se om de er OK å ha på eksamen.

Ellers har vi innlevering i rettslære til i dag. Jeg trodde jeg hadde gjort den riktig, men i dag fikk jeg beskjed om at alt jeg hadde gjort var galt, så måtte gjøre den om igjen. Aner ikke hvordan det skal gå!

Om nøyaktig en måned har vi historieprøve i fire kapitler. Uka etter høstferien. Jippi. Dessuten har vi norskprøve den uka. I fjor kom alle prøvene før høstferien, så nå har de vel planer om å prøve noe nytt ...

Men, i dag er det jo også den 14. Jeg og Alex har vært sammen i ... Mange måneder! To år og åtte måneder, faktisk!

Tacokvelden på mandag var utrolig koselig. Tacoen var som alltid nydelig, og etterpå var jeg så heldig at jeg fikk sitte midt mellom to av verdens søteste jenter og søskenbarn, nemlig Emma, som er seks år, og Benedicte, som er ti! Kjempekoselig å få snakka en del med disse gulljentene!

Nå tror jeg at jeg slutter denne intense, rotete, ustrukturerte, avkoblende og behagelige skrivinga, og begynner å planlegge hva jeg skal ha til middag i stedet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!