mandag 19. september 2011

Mandag - Strålende fornøyd med helga.

Heihei!

Mandag morgen. Jeg er trøtt, og kom for seint til skolen for første gang i dag. Sularuta kommer jo alltid for tidlig, men ikke i dag. Kø. Bilulykke, tror jeg. Håper det ikke er noe alvorlig!

Helga har vært utrolig søt. På fredag, etter skolen, satte jeg kursen for Trondheim med Mørelinjen. Til min store glede fant jeg ut at Jonas, som går i klassen min, og Eline, fra andreklasse musikk, også skulle ta samme buss som meg til og fra Trondheim! Altså ble turen litt mindre lang og litt mer overkommelig.

Jeg ankom Trondheim halv ti, hvor tante-Karro var så snill å hente meg! Der møtte jeg også Isabel, og først gikk vi til Karro for å se slutten av Idol. Syns de som gikk videre, var veldig flinke, så det var fortjent! Tror det blir høyt nivå i år altså.

Etterpå dro vi til Isabels leilighet. Den var veldig søt, syns jeg! Vi var egentlig ikke så sultne, men varma pizza likevel, og det var lurt, tror jeg, for da den sto i ovnen, begynte vi å kjenne hvor sultne vi var. Før vi sovna (var utrolig trøtte), så vi første episode av "Sara og Selma". Det virker som en serie jeg vil fortsette å se på! Det handler altså om Sara, som har en datter, Ronja, og en eksmann, Håkan, hun ser rimelig mye til. Så flytter leieboeren, Thomas, inn ... Selma er forøvrig en hund. En god latter forlenger livet!

Lørdagen sto vi opp rundt halv elleve, og etter at frokosten var fortært, dro vi for å besøke Solveig-Marie! Herlig å se denne geniale jenta igjen! Vi tilbrakte koselige timer, hvor vi blant annet fikk høre vakre sanger som Solveig-Marie hadde laget, hørte på Maria Mena, som alle tre beundrer sterkt, og skravla om alt og ingenting. I tretida dro jeg og Karro til byen. Vi spiste på en bitteliten og kjempesøt cupcakekafé; cupcakes med pasjonsfrukt og fransk limonade. Etterpå gikk vi for å prøve å fikse mine ødelagte yndlingssko, men fikk beskjed om at det måtte gjøres i Ålesund. Så vi stakk på Egon i stedet. Wii!

Kvelden hadde Isabel invitert noen folk. Ble kjent med nye og møtte igjen gamle venner! Det var kjempekoselig. Jeg og Lena fant ut at vi kan mange, harry norske sangtekster. Spør om du vil ha detaljer!

Søndagen var rolig; vi trengte nok å sove og restituere oss. Men vi laga taco da, som tradisjon jo er! Bussturen hjem ble sløv, men jeg gjorde noe utrolig gøy; jeg begynte på "Cash: Hatet, kjøret, jakten" av Jens Lapidius. Elisabeth har snakka om den så lenge, og nå skjønner jeg hvorfor! Jeg var, og er, oppslukt! Far vel lekser, i dag vil jeg lese!

Håper du får ei flott uke. Vi har masse klassekonsertarbeid å gjøre ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!