søndag 18. april 2010

Søndag - Skjønnhetskonklusjon.

Heihei!

Herregud! Søndagskveld allerede! Ja, tida går faktisk. Og i helgene går den eksepsjonelt fort også, dessverre. Helga har vært fantastisk fin da! Har gjort masse gøy. Fredag ble Marion med meg hjem. Det var jammen på tide at du og rommet mitt fikk hilse på hverandre altså! Det var uansett en skikkelig søt ettermiddag. Vi spilte Uno, spiste, sang, og ikke minst: Gjorde oss i stand til ballet, mens vi prata om alt og ingenting! Dette var en sånn uforglemmelig greie egentlig. Ragna kom bort etter ei stund, og vi fortsatte pyntinga. Diverse forsøk på å lakke neglene våre ble mislykka, men det gjorde ingenting, fant vi ut!

Ballet var også kjempekoselig. Vi spiste god mat, skravla med folk, holdt på med diverse leker, og til slutt var det dans. Dans er virkelig ikke min sterkeste side. Men så var det kanskje heller ikke sterke sider som skulle diskuteres den kvelden. Uansett; jeg føler for å si at jeg har verdens beste venner! Da jeg kom hjem, var jeg så utslitt at jeg sovna på mindre enn ti minutter! Sånn btw.

Lørdagen sov jeg lenge og sløva hele formiddagen. Det var herlig å gjøre akkurat det jeg ville, uten å stresse med alt mulig annet. I femtida dro jeg til kirka for å øve til konserten på søndag. Det gikk veldig bra, og nervene mine roa seg betraktelig.

Da jeg kom hjem, varte det ikke lenge før Camilla kom på besøk! Det var herlig altså. Vi gjorde som vi alltid gjør; skravla. Senere på kvelden kom Sandra og Birgitte også. Vi spilte en eviglang Unorunde og lo masse. ”Pluss pluss pluss pluss pluss!”

Dagen i dag var også rimelig fullbooka. Først var det øving med Inspire, før vi dro til Sunnmørshallen for å synge på båtmessa. Sang ”Hooked On A Feeling”(en kjempesøt sang), og ”Den du veit”. Vi fikk ikke mikrofoner, så lyden drukna litt i den store hallen. Jaja. Dro rett videre i familieselskap for å feire onkel Kjartan. Genialisme!

Videre bar det til kirka, hvor det var øving og deretter konsert. Er hjemme fra den nå. Koret sang veldig bra, og jeg var sånn passe fornøyd med min egen innsats. Jeg erklærer derfor denne helga for skjønn, rett og slett!

Hva skjer framover? I morgen skal jeg øve til tentamen med han som skal kompe meg. Ganske så skummelt, men vi får håpe det går bra! Deretter følger ei øving på musikkskolen, før dagen fortsetter med korps. Er forresten spent på å se hvilke gjester som besøker Paradise i morgen, haha.

Ellers; målet for uka er å lære seg å høre forskjeller på om en akkord spilles i grunnstilling eller første omvending! Noen som kan hjelpe meg? Jeg er helt elendig til å høre forskjell. Jeg og Ragna planlegger en kveld med druer og akkordspilling. Jeg synes virkelig ikke det hadde vært så dumt.

Ellers har min kjære far endelig kommet seg hjem fra Tyskland! Lurer på hvor lenge dette kaoset varer? Dessuten lurer jeg på om det vil få langvarige konsekvenser. Vil flybillettene bli dyrere, for eksempel?

Herregud, det snør! Det er faktisk ikke lite heller. Vi må legge om til vinterdekk igjen liksom. Det er jo 18. april! Hallo? Det skal ikke snø da, skal det? Jeg synes egentlig at snøen kommer svært ubeleilig, og at den egentlig bare kan forsvinne. Vi har hatt lang nok vinter som det er altså! Men, som alle vet: Været er det faktisk ingenting å gjøre med. Enten vi liker det eller ikke.

Har ikke stort mer å skrive. Håper du får ei super uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!