torsdag 15. april 2010

Torsdag - Tankeblogg.

Hei.

Jeg har egentlig ikke så mye å skrive, men så har jeg ikke så mye å gjøre heller, så da skriver jeg likevel. Jeg har i alle fall en blogg å anbefale, og det er ikke hvilken som helst blogg heller!
Idas blogg:
www.fascinasjoner.blogspot.com
En av mine beste venner, Ida, er fascinerende og vakker, og ikke minst en dyktig skribent!

Har akkurat kommet hjem fra korps. Vi var seks stykker som satt og spilte sammen. Joda. Tenkte å løpe for å se hotell Cæsar nå. Ellers i kveld blir det nok spising, lesing og selvfølgelig; parseremoni på Paradise! Hvem går ut denne gangen, tro?

Som sikkert de fleste har fått med seg, er så godt som hele flytrafikken i nord-Europa ute av drift. Pappa kom seg ikke hjem fra Tyskland i dag, stakkars! Det er egentlig ganske stress. Jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke skal fly noe sted på lenge, og føler veldig sterkt med alle dere som kanskje går glipp av noe dere har gleda dere til, eller er stranda på en eller annen kjedelig flyplass og bare lengter hjem. Sånt skjer bestemandig når man minst venter og vil det! Håper at flytrafikken kommer seg opp å gå igjen rimelig fort, i alle fall. Vi er jo faktisk blitt ganske avhengige av flytransport, enten vi liker det eller ikke.

Driver og leser ei bok som heter ”Dødslekene”; en ganske syk fremtids og spenningsroman. Har merka at det kryr av fremtidsromaner; de fleste handler om en verden som er ødelagt av krig, grådighet og forurensning. Jeg skjønner greia; verden er i forandring og utvikling, og det kan være vanskelig å vite hvor det bærer. Like fullt kan vi jo ikke stoppe utviklinga. Vi kan ikke henge igjen i fortiden fordi vi frykter for konsekvenser. Det er en syk og vanskelig balanse å opprettholde, rett og slett fordi vi ikke aner hva vi kan oppnå eller hva som kan skje om vi gjør sånn eller slik.

I morgen må jeg være opplagt! Har en av de siste sangtimene før tentamen, og også den siste Anvendt musikklære-timen før prøva. En smule stress. Dessuten skal Marion bli med meg hjem, og så skal vi på ball! Det er jo ikke noe kult å være dødstrøtt på ball. Må spare fredagstrøttheten til en annen dag når det passer bedre altså.

Vel, tror jeg flyr for å se hotell Cæsar jeg. Ha en fin torsdag, alle sammen!

Btw; vi hadde lyttefremføring i dag! Det var egentlig veldig gøy; var på gruppe med Henrik, Jostein og Sivert, og vi skulle improvisere.
Bursdagsprinsipp!
Gratulerer med dagen i går, onkel Kjartan og Tanita!
Og i dag: Elisabeth er 24 år! Gratulerer med dagen, verdens beste søster!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!