søndag 20. juni 2010

Søndag - Jeg elsker å ha fri.

Hei!

Det er søndagskveld, men denne gangen betyr det faktisk ingenting. Det kunne like gjerne ha vært tirsdag. Jeg må ikke grue meg til å stå opp tidlig i morgen; heller ikke til å lide meg gjennom de ekstremt lange skoletimene vi har på mandager. I morgen skal jeg bare kose meg! Formiddagen skal tilbringes på Moa og kafé sammen med gode venner. På kvelden skal jeg blant annet prate med Mirra. Det blir altså en veldig søt mandag! Tirsdagen har jeg og Elisabeth planer om shopping. Trenger en ny bikini, blant annet. Uff; bikinikjøping er en generelt stressende ting, men den må gjøres. I fjor brukte jeg mange timer på det! Men jeg regner med at en del av dere andre også har den erfaringen. Tirsdagskvelden skal vi til Color Line for å se på Garden. Dessuten skal korpset spille utenfor … Onsdagen drar jeg jo som kjent til Sunndalsøra! Et av verdens søteste steder, seriøst.

Helga har vært så fin! Fredagen tilbrakte jeg sammen med familien, altså mamma, pappa, Elisabeth og Helge. Vi spiste hjemmelaga pizza og kosa oss masse. Hadde også en meget søt samtale med Alex!

Lørdagen dro jeg og pappa for å se på mobiler. Skal nemlig få en ny mobil i bursdagsgave av folka, pluss at Netcom dekker en del(har visst brukt Netcom så lenge eller noe). Uansett; en ny mobil er ikke barebare. Jeg hadde en god del kriterier som skule oppfylles. Abbonomentet måtte være Netcom, og mest sannsynlig Full Kontroll. Det koster 150 kr i måneden, men ringeprisene er betraktelig billigere enn på Youngtalk, det jeg har nå. Dessuten skal det være Nokia(Nokia in my heart), den må være lett å skrive på og passelig størrelse. I tillegg må mobilen ha et program som heter Zymbian. Det trengs for at jeg skal kunne bruke Talks, det programmet som gjør at jeg har syntetisk tale på mobilen min, slik at jeg da kan bruke den helt normalt. Det sier seg jo selv at med så mange kriterier, var det lettere sagt enn gjort å finne ”den rette”. Vi må vurdere saken meget nøye. Syns det er bra at vi ser på dette nå, som min gamle mobil fremdeles funker. Men den er ganske herpa; med teip over det hele, hull, pluss det faktum at den er svært gammel, øker risikoen for at den snart blir ødelagt. Det er ikke akkurat noe jeg håper på! Uten mobil føler jeg at jeg mangler noe svært viktig. Det er faktisk sant, selv om det høres sykt ut.

Dro omtrent rett videre til Sandra, men først måtte jeg jo smake på pastasalaten hjemme, og se vielsen av kronprinsesse Victoria og prins Daniel. Det var vakkert! Bryllup er generelt vakre. Jeg håper at jeg kan gifte meg en dag, virkelig! Elsker stemninga, talene, gleden, varmen og ikke minst kjærligheten som stråler ut. Det er jo noe helt spesielt. Den 10. juli skal jeg selv synge i bryllup, til søskenbarnet til mamma og kjæresten hans. Gleder meg veldig til å ta del i det, og jeg føler meg faktisk utrolig heldig som får lov til å bidra til seremonien.

Det var herlig å se Sandra igjen! Vi brukte tida på sosialisering med Malin, Silje og Sunniva før vi dro til Birgitte hvor Lena og Marita også var. Der fikk vi lasagne! Seriøst; den var herlig! Lillebrødrene til Birgitte, Ivar og Peder, kom også hjem etter ei stund. Vi koste oss og så på film, spiste godteri og prata. Ida kom en tur også. Bryllupsseremonien fulgte vi selvfølgelig også med på. Nesten litt misunnelig; så mange fine kjoler og mange kaker! Hehe.

Jeg og Sandra dro hjem til Sandra i ettida, og jeg overnatta.

Før jeg avslutter denne fortellingen om lørdagen, må jeg jo få gratulere gutten min så masse med overstått! Han hadde nemlig bursdag i går, en viktig begivenhet jeg så absolutt føler det er absolutt nødvendig å ta med. Jeg er så stolt av deg, vennen min!

Søndag. Jeg og Sandra sov ikke så altfor lenge, og sløva i grunn fram til jeg ble henta. Da var det hjem; synge, dusje og gjøre seg klar til familieselskapet. Hele familien kom strømmende på; godt å se dem som alltid! Livlige er de, alle sammen. Det ble SingStar, god mat, og masse skravling. Sånt liker man.

Nå har gjestene gått, og freden senket seg. Haha neida. Jeg har akkurat lest ferdig ”Årstamorderen”. Boka er skrevet av Magnus Nordin, en forfatter jeg absolutt vil anbefale! Skriver utrolig bra krim, med litt andre synsvinkler enn vi er vant med.

Jeg tror jeg skal slutte av nå; begynner å verke litt i hendene etter all skrivinga. Har en sterk mistanke om at jeg har skrevet mye feil også, og for å ikke sitte å rette i hele natt, slutter jeg nå. Håper du har hatt ei fortryllende søt helg du også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!