tirsdag 1. juni 2010

Tirsdag - Mandagsblogg sånn egentlig.

Ok, dette ble skrevet i går, men fikk ikke publisert før i dag. Har ikke skjedd stort uansett.

Hei.

Det skjer ganske lite i denne fritimen her, så fant ut at jeg like godt kunne skrive litt. Folk hører på grand prixsanger her for fullt. Jeg har også sett grand prix i helga, faktisk! Må innrømme at det egentlig ikke interesserer meg så mye, men syns at kvaliteten har blitt litt bedre i det siste, og så arrangerte jo Birgitte grand prixkveld! Det var kjempekoselig! Mange søte mennesker, mye godteri og et bra show. Hele gjengen samla og alt. Vinneren var ikke min favoritt, men det får være. Dro videre til Sandra da grand prix var over, og overnatta der! Kos!

Gårsdagen var fin den også. Var hos min kjære Sandra til ca halv fire, så dro jeg hjem og fiksa fraværet mitt. Vi kan visst få trukket fra fravær bare vi har vært syke! Genialt.

Deretter var det tid for kor. Dette var mest sannsynlig min siste korøving. Har funnet ut at jeg ikke har overskudd til å prioritere koret neste år. Det blir så mye, og jeg føler at om jeg skal være med, skal jeg være med skikkelig.

Ellers snakkes det mye om muntlig eksamen. Jeg er nervøs. Første trekkdag er onsdag 9. juni, men det kommer tre trekkdager til etter det. Krysser fingrer og tær for at jeg ikke kommer opp! Jeg gruer meg. For en grusom nervøsitet det vil bli. Dessuten; om jeg kommer opp, medfører det at jeg kanskje ikke kan dra til Lillehammer på korpstur. Det er helga 11. til 13. juni. Dessuten kan jeg risikere å måtte bruke bursdagen min på muntlig! Har nemlig bursdag neste søndag. Wii! Søtt.

I går kveld grilla vi for første gang i sommer! Dessuten satt vi for første gang i paviljongen. Det er fint vær, og det løfter humøret minst ti hakk! Elisabeth kom hjem i går. Fint å se henne igjen, og nå blir hun her ei stund også!

Leste ferdig ”Verten” i går forresten. For ei genialistisk bok! Vakker.

Jeg har et lite dilemma. Vi har fått ei ekstraoppgave i lytting som skal gjøres til torsdag. Analysere og skrive om en sang. Oppgaven kan pynte på karakteren, men problemet er at jeg ikke vet hva jeg har i lytting. Fikk 4 til jul, og jeg vil veldig gjerne ha 5! Det kan være jeg har gått opp til 5 nå, for fikk 5- på ei oppgave i alle fall. Det er i grunn den eneste karakteren jeg vet om etter jul. Aner ikke om jeg har overskudd til å gjøre den, eller om jeg bare skal la være å gjøre den og ta sjansen på at femmeren er trygg, likevel. Usikker jeg. Analyser er uansett ikke min sterkeste greie, og tre dager er liten tid å skrive en god analyse på.

Ok, da har jeg ikke stort mer å skrive. Matte nå. Vi har akkurat fått vite at vi skal ha kosetime i mattetimene på torsdag! Vi skal se ”Beautiful Mind”, spise godteri og kose oss. Det blir herlig med en avveksling!

Tirsdag: Har fått vite at jeg får 5 i lytting. Så da blir det ikke oppgaveskriving.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!