torsdag 10. juni 2010

Torsdag - Ferdig med dans og drama.

Heihei.

Skoledataen er så merkelig, så får ikke til å kopiere inn blogginnlegga på vanlig måte. Men nå kommer omsider det innlegget som ble skrevet på tirsdag:

Av en eller annen mystisk grunn, skriver jeg nesten alltid blogg på skolen …

Vi har ikke matte før klokka ni i dag. Hadde vært praktisk å vite dette litt før; det hadde skaffet meg en times ekstra søvn! Men sånn er det. Får i alle fall skrevet blogg.

I går ble dagen brukt på arrangering og gjennomføring av klassekonsert. Vi fikk bruke nesten alle timene til det; vi hadde bare litt norsk. Fikk 5/6 på sidemålstentamen. Klassekonserten ble bra! Mye mer organisert enn sist, og konserten ble derfor mye kortere. Jeg var stolt av klassa mi! Jeg er stolt av klassa mi faktisk!

Dessverre hadde hodet mitt utvikla ei konstant verking, som gled over til migrene etter hvert. Måtte rett og slett bare hjem å sove etter konserten. Det verka så mye at jeg var kvalm. Jeg sovna omsider, og sov nok ganske så tungt. Da jeg våkna, lå jeg og snakka med Sandra! Jeg ble ganske så forskrekka. (Les: ”Sandra, var det jeg som ringte deg eller du som ringte meg?”).

I dag skal jeg på sang. Har kjøpt boka ”Halvdan Kjerulf sine sanger”, og har planer om å bruke den flittig! Ellers har jeg et intenst ønske om å få bestilt flybilletter til Stavanger og min søte kjæreste. Planen er å tilbringe tid der fra slutten av juni til 9. juli. Vi skal til og med innom Kvinesdal og på Norway Rock festival, hvor vårt kjære favorittband Megadeth skal spille! 7. juli. I går var det en måned til! Det er så fint å få bestilt flybilletter. Da vet man at det er i boks, at jeg virkelig skal dit. Ellers skal jeg til Sunndalsøra og besøke Ida 24. til 26. juni. Isabel kommer også, og vi skal se ”Barbara”, den årlige musikalen som settes opp hvert år i Sunndal. Som jeg gleder meg; både til å se musikalen, og ikke minst venninnene mine igjen!

Jeg har bursdag på søndag! Blir 17. Kanskje ikke det mest interessante å bli, men det er i alle fall et skritt nærmere det å bli 18. Ønsker meg vel egentlig ikke noe sånn kjempespesielt; penger er ikke å forakte. Det trenger jeg! Jeg er jo en CD-elsker, og parfymer, klær og sminke er også søtt. Det er generelt mye som er søtt, og jeg er vel ”Blir glad for alt”-menneske. Det er utrolig hva man kan få bruk for!

Apropos bursdag; må jo få skrevet litt om feiringa på lørdag. Det var så kos! Vennene mine fra gamleklassen fikk møte mine nye venner, og det virka jo som det gikk ganske så fint? Hehe. Jeg følte meg sykt heldig som hadde dem der! Hva jeg fikk? Jo, masse penger, øredobber, ei kul t-skjorte og en svart sparegris med dødningshode på! Yndlingsdyret mitt er jo som kjent gris.

Søndagen gikk gla’dagen av stabelen. Korpset spilte nok ikke så bra som de kunne ha gjort, og været var heller ikke på topp, men det var kjekt likevel. Vi hadde jo oppholdsvær! Masse bra underholdning var det også.

Ellers har jeg ikke stort annet å si. Bare jeg ikke kommer opp i muntlig, er det vel så godt som sommerferie! Vi har blant annet fri på mandag! I morgen slutter vi også tidligere, med mindre vi kommer opp. Vær så snill; jeg vil ikke!

Jeg har vel ikke stort mer å tilføye. Har blitt glad i et nytt band for tida; Savatage! De er ganske så genialistiske faktisk.

Kan noen forresten fortelle meg hvorfor jeg drømmer hele tida? Hver morgen våkner jeg og føler at jeg har levd et helt liv. I natt handla det både om ødelagte mobiler, muntlig eksamen på telefon, bilturer, Tyskland … Alvorlig talt.

Skrevet litt senere på dagen:

Dans og drama er fullført! Ingen flere dansetimer, ingen flere dramatimer. Jeg føler meg ganske så lykkelig! Det har nemlig vært noen tøffe tak. Jeg har nesten grått, jeg har slitt, og jeg har vært sint. Samtidig har jeg vært glad og stolt også. Jeg har lært mye, jeg har forstått mer, og jeg har hatt noen syke oppturer. Likevel må det sies, at nå er det over. Jeg klarte det! Jeg fikk karakteren 4, og det er mye mer enn forventa. Jeg føler i alle fall at jeg har gjort så godt jeg kunne. Ser nå fram til en lang og forhåpentligvis velfortjent sommerferie!

Torsdag: Sløve dager på skolen for tida. I går fikk vi vite at ”ingen elever i vg1(på Fagerlia) er trukket ut til muntlig eksamen i vår”. Det var ei herlig setning; det skal sies! Vi slutta tidlig, og Sandra ble med meg hjem. Vi laga brownies og kosa oss! Å lage brownies er lettere sagt enn gjort, selv om det er fra en ferdigpose … Men resultatet ble klumpete, og godt!

I dag slutta vi også tidlig. Bare sett film og hatt kor. Marte kommer snart, og vi skal på Moa.

Gratulerer med overstått, Renate!

Nå har jeg endelig bestilt flybilletter! Drar 29. juni og blir til 8. juli! Jeg gleder meg sånn til å være nær deg igjen, vennen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!