fredag 4. juli 2008

Leiren er over.

Hei!

Å skrive i bloggen hver dag er noe som ikke kommer til å funke; det skjønner jeg. Det tar liksom litt tid. Men, i dag skal jeg i alle fall skrive. Har kommet hjem fra ei fantastisk uke på Hurdal, som lgiger i Akershus. Været var igrunn ganske fint hele tiden, men, uansett ville nok denne leiren vært super! Det er den alltid.

Kom på lørdagen. Fant heldigvis Ida med en gang på flyplasen, og det var så herlig å se henne igjen. Vi ble kjørt til Hurdalsenteret, og gikk egentlig bare rundt og vima ei stund. Det var ikke så mange som hadde kommet, og vi hadde i grunn nok med å finne rommene våre og prøve å finne en genial plass å sette koffertene våre på. I år delte jeg rom med Isabel og Stina. Vi hadde det beste rommet, eller?? Hehe.

Seinere kom først Stina fra ”gjengen vår”, og så strømma folk på- Til slutt var vi en hel gjeng som satt inne på rommet vårt. Det var kjempekoselig. Jeg fikk mange bursdagsgaver, faktisk. Det var absolutt ikke nødvendig(men selvfølgelig veldig koselig).

Så var det å gå ned på stranda og presentere seg; både ledere og deltagere. Jeg hater å snakke i mikrofon foran mange folk; å høre min egen stemme er alltid fælt. I tillegg til å måtte presentere oss foran alle, måtte vi ha et navneskilt festa til klærne(skjønt; de fleste tok det av seg ganske fort). Mens vi sto og presenterte oss, kom regnet. Presentasjonen og middagen på stranda fortsatte likevel.
Forresten; Vi hadde fått lederene Ellen og Tuva, og vi kunne nok ikke fått bedre. Savner dere allerede jeg!

Etterpå var det grillmat, og ja, det er godt, men er det noe jeg har fått nok av denne uka, så er det nok grillpølser i brød og kalde hamburgere. Da passer det jo fint at hele slekta skal grille i kveld, ikke sant?! Men, tror nok at det blir koselig likevel jeg.

Senere på dagen skjedde det i grunn ganske lite. Vi tok det med ro; prata osv. Kan i alle fall ikke huske at vi gjorde noe annet.

Søndagen var det teambuilding. Laget vårt var perfekt, seriøst. Hege var gruppeleder, og vi sto på, stort sett alle sammen. Blinded by us kalte vi oss. Vi fikk mange ulike oppgaver som for eksempel musikkoppgaver(yes, tenkte Natalie), og å trekke en firhjuling over ei rampe. Bortsett fra at det varte ganske lenge hele greia, var det veldig gøy. Gjett hvem som vant teambuildingen da? Jeg sier ikke mer jeg J

Senere på dagen var det aktiviteter på senteret. Kjørte taubane og firhjuling; utrolig kult var det. Hva vi gjorde på kvelden husker jeg faktisk ikke. Er jo mye sosialt med prating og lignende.

Mandagen kom noe som de fleste hadde gledet seg til. Valget sto mellom Tusenfryd og Oslo, men de fleste vennene mine og jeg valgte Tusenfryd. Jeg har det med å være redd før jeg kommer opp i karusellene/berg og dalbanene, men storkoser meg når jeg først er oppe i dem. Sånn var det nå også. Det var heldigvis ikke så altfor fint vær, så køene var ikke så lange, og mye fart og spenning ble det. Så tøff at jeg tok Sky Coaster var jeg nok ikke, men får skylde på at det er veldig dyrt.

Kvelden brukte vi til øving til talentiaden og mer sosialt. Sosialitet er genialt, btw. Sosialitet? Hmm, det hørtes litt rart ut. Kan man si det egentlig? Menmen, er jo ingen skoleoppgave, så egentlig spiller det ingen rolle. Poenget mitt var i alle fall at det er genialt å være sosial.

Tirsdagen reiste en gjeng på rekruttskole med Forsvaret. Altså; de over 16 år som hadde lyst, så jeg hadde nok ingen mulighet til å dra på det. Brukte dagen på øving til talentiaden og virre litt rundt. Kan igrunn ikke huske så mye av denne dagen. Kvelden var det talentiade. Det er så sykt mange flinke, jeg blir overvelda bare jeg tenker på det! Spilte for Ida som sang Fix You, og sang sammen med Solveig-Marie en sang hun gadde skrevet. Vi vant faktisk. Det var en veldig spesiell og herlig følelse altså!

Onsdagen var det en del ulike aktiviteter vi kunne velge. Valget falt på klatring. Jeg kjente at jeg trengte å bruke kroppen. Det var tungt, men utrolig gø da. Ble ikke så veldig støl etterpå heller.

Da vi kom tilbake til senteret(føler dette blir veldig oppramsing, men må skrive ned alt mens jeg husker det), spiste vi lunsj og slappet av en stund før vi gikk ned på stranda, alle sammen. Hurdal Challenge, grilling(iigjen??) og selvfølgelig; mye musikk og prating var det vi fylte timene med. Noen sov ute, mens jeg fant ut at jeg heller ville sove inne; varmt og godt og uten mygg(jeg skal jo ikke klage på at jeg har fått så mange myggstikk akkurat, men likevel).

Torsdagne kom. Siste hele dagen. dEt føltes uvirkelig. Leiren hadde jo akkurat begynt jo! En sløv begynnelse; vi sov lenge, spiste sen frokost og kom oss ikke ut før i tolvtida. Deilig vær var det, og alt var topp.

Kvelden kom omsider, og festmiddagen begynte. Da vi fik høre at menyen var pølser, måtte vi le. Det var heldigvis bare tull, og vi endte opp med taco, og brownies og is til dessert. Kan det bli bedre? Gode og morsomme taler var det også, særlig Damenes tale.

Så var det diplomutdeling. Man blir virkelig sår i hendene av å klappe så mye, men, det er utrolig morsomt og koselig også. Jeg fikk Leirens Talentiadedronning, hvis du lurte.
Diskoteket begynte like etterpå, og vi dansa faktisk skikkelig mye. Evig gøy var det.

Jeg la meg faktisk i firetiden. Har pleid å døgne de siste årene, men orka ikke i dag. Det skjedde så lite, var ganske trøtt og dessuten orket jeg ikke være så trøtt i dag, noe jeg er ganske glad for nå. Likevel kan jeg kjenne at jeg er ganske sliten. Det er slitosmt å være på leir. Det skal være slik.

I dag er det vel ikke så mye å si om. Hadeklemmer og trøtte fjes er vel to ord som kan dekke dagens hendelser ganske greit. Flyet var i rute og kom faktisk litt tidligere fram enn ventet. Har kommet hjem nå og skal bort til besteforeldrene mine og grille senere i kveld; det blir nok koselig.

Jeg vil avslutte med å takke alle for en super leir! Har blitt kjent med en del nye, supre folk, og selvfølgelig var det herlig å møte igjen mine gamle venner. Er så glad i dere! Tusen takk for at dere gjør leiren verdt å ofre en hel uke i sommerferien til. God sommer!