mandag 9. februar 2009

Mandag - Datakursprinsipp.

Hva passer vel bedre enn å skrive blogg på et datakurs? Vi har riktignok pause nå da. Jeg har funnet ut at jeg skal følge med, siden jeg var så priviligert å slippe skolen en dag og få være med på dette kurset i stedet. Det er altså på Hareid hotell kurset holdes, så vi, det vil si jeg og Oddny, måtte ta ferge fra Sulesund halv ni. Altså fikk jeg sove en halvtime lenger i dag, noe som var herlig. Utrolig nok var jeg enda trøtte enn jeg pleier. Evig merkelig og uforståelig. Noen ganger er jeg kjepmetrøtt, andre ganger lys våken, og det pleier nesten aldri å ha noe med hvor lenge jeg har sovet. Jaja. Søvn er deilig, i alle fall. Ok, jeg merker at jeg har lite å skrive om. Ikke har jeg en spesiell sak som opptar meg heller. Jo; kurset er altså egentlig for lærere og foreldre, men Oddny mente at jeg hadde godt av å være med på det selv også. Temaet er læringsplattformer(Itslearning, Frontr etc.) og Internett på leselist. Det vi går gjennom nå, kan jeg vel egentlig, fordi det er en generell gjennomgang av hvordan en leselist funker. Dataproblemer har vi selvfølgelig også allerede hatt, men jeg tror ikke det fins mange datakurs uten et eneste dataproblem, så det var tatt med i beregninga.

En hektisk dag blir det i alle fall i dag! Kurset er faktisk ikke ferdig før klokka halv fire, men jeg tror vi stikker litt før så vi kan rekke halv fireferga. Da må vi kjøre rimelig fort hjem, slik at jeg rekker kornettimen ti over fire. Etter kornettimen skal jeg nok være litt sammen medet av mine mange, herlige søskenbarn, Emma. Mamma skal hente henne i barnehagen, så det blir skikkelig kos! Jeg stikker vel på korps i sekstida, og på kvelden har jeg faktisk ikke så mange planer. Blir vel litt TV, lekser kanskje(hvis jeg får arbeidsplan denne uka) og ikke minst pakking. I morgen får jeg også sove lenger. Skal møte opp på Fagerlia klokka ni, sammen med Oddny, synspedagogen min og Berit fra Tambartun. Sånn btw; Fagerlia er den skolen jeg skal begynne på til høsten. Nå begynener altså møter om tilrettelegging og diverse. Gleder meg! Etter Fagerlia drar vi like videre til Vigra og tar fly til Trondheim. Flyet går 15:25 eller noe sånt. Vi tar bussen inn til Trondheim og der skal jeg møte Elisabeth på torget. Det blir så kos; jeg har ikke ord! Vi skal egentlig bare chille; slappe av, spise god mat og skravle. Helge er der vel også. Supert!

Dagen etter er det tidlig, tidlig opp; vet ikke helt når enda, men det får vi se. Uansett skal jeg møte Oddny, og vi tar bussen til Tambartun kompetansesenter. Der er det ADL-kurs. ADL står altså for Aktiviteter i dagliglivet. Det er visst en slags oppsummering over hva vi har lært siden sist. Jeg gruer meg, for føler ikke at jeg kan noen ting. Det blir visst meg, Lena, Solveig-Marie og Aleksander K som skal.

En time seinere: Her har jeg i alle fall lært litt. Ikke så mye, men litt. Ganske prakisk å se hvordan Internett med leselist blir bpresentert for nybegynnere. Om en halv time er det lunsj. Hotellunsj er kult, haha.

Ok; hva ellers? Det var morsdag i går, så i firetida dro familien til mormor og morfar. Vi satt egentlig bare der og spiste og prata. Mormor lager herlige vafler og jordbærkake! Til slutt var jeg så trøtt, jeg aner ikke hvorfor, at jeg nesten sovna på sofaen. Slekta mi er imidlertid så skravlete at det hadde blitt vanskelig.

Klokka ble seks, så vi dro videre til farmor og farfar, der tante Berit, onkel Svein, Marte, Chriss og Pål også var. Koselig det også! Jeg hjalp faktisk Marte med ei matteoppgave. Sånn btw: Jeg er utrolig glad for at nesten hele familien mon bor i nærheten. Som jeg har sagt før; familien min er uunnværlig.

Ellers var det vel ikke så mye å si, tror jeg. Gjorde ikke no spesielt i går keld; hørte på musikk, slappa av og prata litt med Alex.

Ha det fint da.
Da blogges vi i alle fall ikke før på torsdag!