torsdag 5. februar 2009

Torsdag - Koselighet.

Da var det tid for norsk, perfekt bloggskrivingstid. Forresten så er det visst RLE. Jeg har ikke så mye å fortelle, men litt skal jeg nok skrive likevel. Vi begynner med tirsdag: Joda, matteprøva gikk greit. Først var det en god del oppgaver jeg ikke fikk til, men etter nærmere betenkningstid svarte jeg på nesten alle. Resten av dagen foreløp uten særlig store begivenheter; gjorde musikkleksa sammen med Sofie, noe som var skikkelig koselig. Sangtimen gikk også bra; fikk øvd mye! Nervene ligger som et tungt teppe over meg. Det kommer så mange jeg kjenner, og ikke kjenner, og så mange flinke folk ... Jeg må innrømme at jeg er utrolig spent.

Tirsdagskvelden dro jeg til Sandra. Det var så kos! Vi skravla, sang, lo(masse), smelte med skapdører(haha), "dansa" og selvfølgelig spiste vi godteri. Jada, vi gikk til Spar og dessuten en liten ekstra tur, så det fortjente vi.

Vi sovna rundt tolv tror jeg. Vi kunne jo sove lenge neste dag, på grunn av den åpne skolegreia. Ti ringte "alarmene" våre, og da var vi faktisk ganske uthvilte. Vi spiste en skikkelig koselig frokost, ordna oss og begynte å gå halv tolv. Vi kjøpte boller på Koop og så møtte vi Helene og Birgitte. På grunn av grand prixøving måte vi møte opp to timer tidligere. Jeg skulle ikke øve, men Helene var der også så det gikk bra. Alle var skikkelig stressa på skolen da vi kom hjem; stolene ble vaska og sånn. Alt skulle være perfekt. Sykt.

Tida gikk egentlig ganske fort; snart var klokka to. Vi samla oss i amfiet. Jeg orker ikke å skrive så mye om "den offisielle overleveringa" av skolen. Jeg og Birgitte skal jo skrive om artikkel om det til skoleavisa. Uansett; vi satt der i en og en halv time. Politikere, utdanningsfolk, folk fra bygdenemnda, rektor ... Alle hadde et eller annet å si om den "fantastiske skolen som vi skal være så stolte av". Jeg skal være helt ærlig å si at det var dødskjedelig. Alle sa det samme hele tida. Det eneste morsomme var et par elevinnslag; et fra åttende, et fra niende og et fra tiende.

Halv fire fikk vi en halvtimes pause. Hver vår pølse og brus. Lærerne og de inviterte gjestene fikk koldtbord. Jaja, sånn er det. De to neste timene, fra fire til seks, jobba vi med avisartikkelen. Folk hadde det med å forsvinne litt, ja. Og tusen takk for Kvikk lunsj, Sandra.

Klokka seks kom foreldrene mine, og vi dro rett videre i selskap til gullgutten vår, Kristian. Vi fikk skikkelig god mat slik vi alltid gjør. Dessuten satt jeg ei god stund og prata med Kristian, Andreas og Emma. Seinere gikk vi ned omtrent alle søskenbarn. Søthet! Kaker var det også(nam, nam, nam).

Vi var hjemme rundt halv ni. Satt på dataen ei stund, før vi rigga opp forsterkeren oppe på stua bare for å se om alt funker til i dag. Dagen ble avslutta perfekt med en laaang talk med Alex. Jeg er litt trøtt, men det var det så absolutt verdt.

Nå bør jeg nesten følge med tror jeg. Nytt kapittel i matte.

Ellers; dagen er nesten slutt. Skoledagen i alle fall. Jeg har en begivenhetsrik dag foran meg. Først samfunnsfag og studietid. Jeg blir med Birgitte hjem, og vet dere hva? Vi skal spise årets første Torsdagsmuffins! Seriøst, jeg har savna det. Det blir kos! Pianotime følger på. Jeg gruer meg. Jeg tar 15:50-bussen hjem, og da skal jeg nok bare chille og virre rundt før jeg drar ut i Sulahallen til klokka er seks. Lydprøve/generalprøve på UKM! Det er alltid sykt spennende; det er mange folk der, og det er da jeg får følelsen om det kommer til å gå bra eller ikke. Seriøst. Gruer meg, gruer meg! Jeg drar like etter lyd/generalprøva og videre til en eller annen slags plass; i farta har jeg glemt hva det heter der. Der skal jeg synge tre sanger. Jeg er nervøs for det også, jeg, men ikke så nervøs enda. Det kommer nok rett før, vil jeg tro.

Ok, da har jeg ikke så mye mer å skrive. Håper alle har det fint!

Dagens sang: Drowning Pool - Bodies.
Let the bodies hit the floor!!!