onsdag 26. mai 2010

Onsdag - Verden er skjønn noen ganger.

Heihei.

Har akkurat levert inn årets(forhåpentligvis i alle fall) siste tyskprøve. Tror det gikk greit, faktisk. Men sånt vet man jo aldri. Godt å få den unna. Resten av dagen skal bestå av engelsk og norsk. Deretter bærer det ut på musikkskolen i Langevågen for å overvære nok ei bandøving(heldigvis er Birgitte der), og så skal Silje og Fride bli med meg hjem. De går jo helse og sosial, og de skal ha et prosjekt om blindhet. Filme leselista mi og sånt. Blir uansett kjekt å ha dem på besøk! Fride er det jo evigheter siden jeg har sett.

Endelig funker leselista mi som den skal. Det var på tide! Først ble den altså sendt på reperasjon; noen deler inni den var ødelagt. Det ble visstnok rimelig dyrt å reparere, har jeg fått høre … Uansett; fikk den rilbake, men da mangla 7 og 8-punkt. En ny driver ble installert, og omsider fikk jeg opp store bokstaver. Da trodde jeg at alt var fiksa, men den gang ei. Fant fort ut, da jeg skulle gjøre matte, at talla ikke virka som de skulle. Heller ikke æ, ø og å. En ny runde med hjelpemiddelsentralen fulgte, men dette lot seg heldigvis fort fikse. Nå funker alt, ser det ut til! La oss håpe det varer.

I går hadde jeg endelig en sangtime igjen. Vi skal jobbe mye med Halfdan Kjerulf sine sanger; sånne som ”Ingrids vise”, ”reven lå under birkefot” og ”Søvnen”. Hvis jeg klarer dem, har jeg forhåpentligvis kommet et skritt lenger. Men de er vanskelige! Det er i alle fall utrolig gøy å synge dem.

Godt at det snart er helg. Morgendagen blir vel rimelig vanlig; korps, ellers lite. Fredagen har vi jo som sagt biinstrumenttentamen, og så er det endelig helg! Rimelig klar for det ja. Skal i alle fall finne på noe med Sandra, og på kor på søndag, ellers ingen planer. Og forhåpentligvis ikke så mye lekser heller! Er det mulig at ting begynner å roe seg, i alle fall på skolefronten?

Mandagskvelden var forresten ganske fin. Fikk prata med både Isabel og Alex, og dessuten sett AaFK-kamp! Vi vant 3-1! Det var en velsmakende seier. Ellers var det is med Nonspopspising og sløve timer.

Er glad for at jeg har så mange geniale folk i klassen min. De gjør dagene lysere. Savner kjæresten min og venninnene mine som bor så altfor langt unna!

Har ellers ikke mye å meddele dere. Jo! En ting. Vi hadde framføring i går i drama. Jeg glemte bittelitt av teksten, og var egentlig rimelig skuffa over meg selv. Men vet dere hva? Jeg fikk 5! De sa at teksten jeg framførte var nesten profesjonell, og de var faktisk fornøyde. Jeg som alltid har fått 3’ere og et par svake 4’ere, ble utrolig glad. Hvem skulle trodd det? Dette er det siste vi gjør i drama i år så vidt jeg vet. Har jo ikke mange timene igjen av noe!

Har ikke så mye mer å si/skrive jeg.

Ha en fortryllende dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!