mandag 17. mai 2010

Mandag - Gratulerer Norge.

Hei.

Gratulerer med dagen! Da har klokka begynt å nærme seg halv ti, og jeg har allerede vært oppe i mange timer! Er man et korpsspillende menneske, må man gjøre sin plikt. Dagens første plikt var å marsjere fra skolen til kirka og heise flagget der. Det funka vel. Nå er det snart familiefrokost med rundstykker og sånn. Blir kjekt. Toget går klokka tolv i dag, og da blir det marsjering og spilling på høyt plan. Vi krysser fingrene for oppholdsvær! Ellers blir det vel litt sosialisering på min tidligere barneskole, før vi skal bort til mormor for å spise og sånn. Akkurat slik alle 17. mai-feiringer har vært for meg så lenge jeg kan huske!

Kom forresten på at jeg glemte å skrive om sommersamlinga på lørdag! Det er et sånt korpsstemne; med innmarsj og konserter for alle korpsa i Ålesund og Sula, eller noe sånt. Det arrangeres hvert år på Kristi Himmelfartsdag. I år var mitt korps, nemlig Solevåg skulekorps, arrangørkorpset. Og skal jeg være ærlig; syns jeg at vi klarte det ganske bra! Mye av skylden for at det ble vellykket, hadde nok været; det var strålende sol. Dessuten hadde foreldra våre gjort en god jobb når det gjaldt organiseringa!

Ellers i helga? Jo, sommerfølelsen vokste seg større inni meg på lørdagen. Da satt jeg først ute å solte meg, og så gikk jeg og Vebjørn på kiosken og kjøpte is. Kvelden tilbrakte jeg hos Ellisiv hvor Marion, Ragna og Hans Fredrik også var. Jeg fant nemlig ut at jeg skulle cuppe et mattelan, selv om jeg faktisk ikke kom opp i matteeksamen! Det var utrolig koselig; vi utveksla alle mulige slags historier og antiugenialistiske sitater. Joda. Kommer til å savne dere på skolen i morgen og onsdag! Blir nok sikkert ganske så kjedelig uten dere.

Gårsdagen starta meget søtt med en prat med Isabel, og så dro jeg ut til Camilla hvor jeg tilbrakte ettermiddagen. Vi skravla masse! Og ellers sovna vi i tjue minutter. Hihi, var egentlig litt søtt.

Men da begynner familiefrokosten, så jeg burde vel fly. Må bare nevne noe; i går kom mormor og morfar på besøk, og vi spiste det som mormor kaller ”Fingermat”. Føler meg kallet til å skrive end oppskriften sånn at du kan lage det, for det er så sykt godt! Hvem skulle trodd det; en ”oppskrift” i Natalies antimatlagende verden? Uansett:

Smør Snøfrisk på tacolefser. Dekk den deretter med Rukolasalat (hvordan i alle dager skrives det?) og spekeskinke. Rull lefsene sammen og del rullen i fire. Legg dem på et fat. God fornøyelse!

Haha, jeg føler for å bli en oppskriftskrivende person en gang. Eller kanskje ikke.

Ok, vi snakkes godtfolk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!