mandag 24. mai 2010

Mandag - Ei pinse full av hendelser.

Hei kjære bloggleser. Håper du har hatt ei fortreffelig pinsehelg!

Hvor skal man begynne? Har opplevd så mye; både uutholdelig triste ting og veldig vakre ting.

Tror jeg begynner med det triste jeg. På fredag skulle min kjære farmor begraves. Kirka var så godt som full, og begravelsen var nydelig. Det ble ytret mange vakre ord om farmora mi; ord jeg bare var så altfor enig i. Ingen har aldri hatt noe vondt å si om henne! Ingen er perfekte, men farmor må være et unntak. Helt nydelig!

Jeg klarte også å synge i kirka. Gråt mye i begynnelsen av begravelsen, så hadde heldigvis fått roa meg ned såpass. Det var godt å få gjøre noe sånt. Etterpå ble en god del av familie og venner samlet for å minnes henne. Mange vakre, og ikke minst sanne, ord ble utvekslet. Jeg vet ikke hva mer jeg skal si, annet enn at farmora mi betyr utrolig mye for meg. Det vil hun alltid gjøre.

Alexander har også vært her i helga! Det hjalp på å ha ham hos meg; så har man noen å snakke med når det blir trist, og noen som kan lyse dagene opp. Vi har egentlig gjort det vanlige; sett South Park selvfølgelig, prata mye, slappa av og spist godteri og god mat. Fredagen ble Alex med på ”jentekveld”! Hehe, kjempesøtt! I går kom Camilla en tur, og vi så Harry Potter, gikk på kiosken og kosa oss. Nå har jeg akkurat sendt min kjære av gårde igjen. Vi fokuserer på sommerferien, og gleder oss max til den! Er jo så mye som skjer framover, så vi satser på at det går fort. Takk for at du fins, Alexander.

Ellers; har gått igjennom dramaframføringa jeg skal ha i morgen, og så har farfar spist middag her. Artig! Nå er det AaFK-Strømsgodset snart. Spennende. Vi trenger en seier! Det hadde vært herlig.

Kjenner at det er godt å slippe mandagen. Uka blir straks mye kortere. Fredagen blir rimelig spesiell den også. Da har vi nemlig biinstrumenttentamen, så alle andre timer går ut. Skal spille ”Black Orpheus” både på kornett og piano. Wow! Må begynne å øve altså. Hehe. Ellers har vi ei tyskprøve på onsdag som også krever sitt. Må gjøre det i morgen. Helga har jeg ingen planer for faktisk, bortsett fra søndag da det er kor. Håper helga blir fin og sosial! Søstra mi kommer også hjem(igjen) men denne gangen for å være omtrent hele sommeren! Helga etter neste helg blir full. Har planer om å feire bursdagen min med venner, og ellers er det den årlige ”Gla’dagen” på søndagen. Torsdag 4. juni skal musikkskolen ha avslutningskonsert og mandag 7. juni skal klassa arrangere konsert! Så det blir altså nok å henge fingrene i. Håper i alle fall at det verste prøvemaset har lagt seg.

På torsdag var årets Paradisesesong slutt. Det var nesten litt vemodig. Heldigvis stakk min favoritt gjennom så godt som hele serien, av med seieren. Herlig!

Å ha antipenger på kortet er i grunn ganske kjipt det. Blir så utrolig stressa av å ikke kunne svare på meldinger, eller sende meldinger til folk om det er noe jeg lurer p.. Satser på et nytt kort i morgen! Håper det kan fikses på en eller annen måte.

Uff, orker ikke skrive mer nå jeg. Bare noen få uker igjen til sommerferien nå! Det skal bli så godt!

Dagens sang: Avantasia – Death Is Just A Feeling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!