lørdag 15. mai 2010

Lørdag - Hva skal man kalle et slikt innlegg?

Hei alle sammen.

Det har rukket å bli lørdag. Har egentlig ikke gjort noe særlig de siste dagene; vært sammen med familien stort sett. Det har vært veldig nødvendig! Dessuten har jeg hatt noen søte samtaler med bl.a Isabel og Solveig-Marie!

I går var det minnestund i kirka. Vi fikk se farmor for siste gang. Det var helt utrolig sterkt. Jeg har vært veldig skåna fram til nå, og aldri vært i minnestund. Tårene bare rant og rant og det gjorde de nok hos de fleste. Samtidig er det på en måte litt godt også; å være samlet om noe som er vondt. Man er ikke alene.
Hele familien dor til farfar etterpå; spiste og prata sammen.


Neste fredag er det altså begravelse. Det er faktisk samme dag som Alexander kommer; så han blir med dit. Gruer meg veldig til selve begravelsen; kan bare huske så vidt en begravelse, og da var jeg veldig liten. Jeg skal synge ”Gje meg handa di ven”, og dessuten to sanger på den sammenkomsten som skal være etter kirka. Håper jeg klarer å gjennomføre sangen i kirka. At ikke følelsene tar overhånd, ikke da.

Har vel egentlig ikke stort mer å fortelle; ble jo et ganske trist innlegg dette men. Kan jo nevne at i dag har jeg endelig(og det var på tide) fått ideer til soloprosjektet i drama. Tre minutt var faktisk ikke så lenge som jeg fryktet. Elisabeth, som er utrolig flink i sånne ting i motsetning til sin søster, skal hjelpe meg litt i kveld; kanskje finne på noen bevegelser jeg kan bruke, og si hva som kan forbedres. På tirsdag har vi en såkalt arbeidsvisning, og tirsdagen etter har vi framvisning for ganske mange flere. Jeg gruer meg; men er glad for at jeg har noe å jobbe med nå i alle fall!

Blir nok ganske kjedelig på skolen tirsdag og onsdag; siden over halve klassen min kom opp i matteeksamen! Stakkars mennesker! Men jeg vet at dere klarer det. Lykke til! Selv kjenner jeg at jeg var glad jeg slapp eksamen. Det hadde blitt litt mye, tror jeg. Muntlig? Vel, den tid, den sorg. Kanskje jeg slipper?

Da tror jeg faktisk ikke at jeg har så mye mer å skrive. Håper du får en fin lørdag.

I går hadde jeg og Alexander vår sekstende månedsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!