fredag 8. mai 2009

Fredag - Halvferdig med eksamen.

Hei, kjære bloggleser!

Seriøst, nå går det i ett! I dag hadde jeg altså min første eksamen, noensinne. Jeg og Helene var ganske nervøse på bussen i dag ja! Det var hovedmål, sakprosa. Jeg tror faktisk det gikk ganske bra! Jeg likte mange av oppgavene, men valgte til slutt en oppgave der man kunne reflektere rundt ”spøk og alvor”, og den hårfine grensen mellom disse to. Jeg tror, nei, jeg vet at det ikke ble dødsbra, men det var OK. Herlig å være ferdig i alle fall! Var helt utlada etterpå. Da er det bare den skjønnlitterære igjen, på mandag. Jeg liker best sakprosa, men på mandag får jeg i alle fall skrive på bokmål. Ikke at jeg har noe i mot nynorsk egentlig. Det er ganske fint faktisk! Jeg er for eksempel totalmotstander av å bruke ord som ”skole” og ”mye” i det nynorske språket. Skal man liksom skrive ”skule” på bokmål? Det er rett og slett bare det at jeg mestrer bokmål bedre. Har det med å blande a og e-verb og sånne ting på nynorsk. Ok, uansett; nå er det helg! Det skal nytes. Jeg har ikke all verdens planer enda; jeg og Marte skal på Rollonhytta i morgen, men ellers tar jeg det litt som det kommer. Det regner ute, masse, så det er ganske kjipt, men lite å gjøre med.

I går; hva skjedde? Jeg fikk lydbøker! Hihi. Har bestilt en del bøker nå(punktbøker også selvfølgelig); siden det blir mye fri etter eksamen. Ellers var det forberedelse på skolen fram til tolv i går. Fikk en del ut av det, faktisk, selv om det var ganske kjedelig. Jeg og Sandra ble med Birgitte hjem; vi spiste boller og en veldig varm og god sjokoladekake, skravla og leste Sulaposten, selvfølgelig. Haha, vi glemmer ikke vår kjære lokalavis nei. Pianotimen var OK. Da jeg kom hjem, hadde jeg liksom planer om å lese en del men det ble ikke gjort mye. Spiste middag, stakk på korps og sånne ting. Vi skulle selvfølgelig marsjere ute i dag. Alle de gangene jeg trodde vi skulle marsjere, og det var fint vær, da droppa vi det, mens nå, mens regnet hølja ned, joda, da skulle vi ut å gå! Jeg forstår det egentlig da, for 17. mai er faktisk neste søndag. Det er sykt! Det gikk fint da, sånn egentlig. Det var bare litt kaldt …

Onsdag 20. mai kan dere gjerne tenke litt på meg. Da er det audition til musikklinja! Skal synge 13:15. Blir spennende!

Nå skal jeg bare komme meg igjennom eksamen på mandag, så kan jeg konsentrere meg helt og fullt om å øve til opptaksprøven og til å glede meg til jeg skal til Alexander!

Da har jeg vel egentlig ikke så mye mer å si. Dagens sang: Annihilator – King Of The Kill.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!