søndag 31. mai 2009

Søndag - Korpstur.

Hei!

Da er det faktisk blitt søndagskveld, og jeg er hjemme fra en utrolig fin korpstur i Kristiansund. Vi skulle egentlig på stemne i Molde, men fikk ikke plass, så da endte vi opp i Kristiansund i stedet. Det gjorde ingenting; turen ble utrolig koselig, og jeg vil kategorisere den som en av de beste turene jeg har vært på med korpset. Dessuten er det herlig at det er 2. pinsedag og fri i morgen! Det passer meg utrolig bra. I morgen skal endelig jeg og Silje få realisert planene våre om å finne på noe nemlig. Det er jo så enormt lenge siden, så vi har mye å oppdatere hverandre på!

Sånn btw så er diktsamlinga mi snart ferdig. Jeg mangler bare et par illustrasjoner, så har vi en fredag til, skal jeg nok få fiksa det. Da slipper jeg å stresse med det hvert fall(Ikke at jeg har gjort det, men …)

Enda en ting; jeg har fått påfyll på kortet igjen. Det var på tide, siden jeg bare hadde 15 kroner igjen i sted eller noe sånt. Jeg skjønner ikke hvordan jeg klarer å bruke så mye.

Fredagen klokka fem møtte vi opp utenfor kirka, stabla bagasjen inn i bussen og fant oss plasser. Når man er en av de eldste, får man plass ganske langt bak. Sånn har det alltid vært, og det er jo egentlig litt greit.

Bussturen er det vel ingen vits i å skrive lengre utgreiinger om. Det tok en time å kjøre til Vestnes, og så tar ferga til Molde 35 minutter. Den fergeturen satt jeg sammen med Maria, Kristin og den gjengen der. Artig! I Molde spiste vi på Burger King. Jeg bare sier det; korpsturer er alltid fulle av mat. Jeg føler meg ganske oppblåst nå, sånn egentlig. Denne turen var nemlig ikke noe unntak, langt ifra. Etter Burger King slo jeg og Maria til med hver vår is. Deilig.

Rundt klokka ti var vi i Kristiansund, og på den camping/hytteplassen vi skulle være. Jeg skulle dele hytte med Maria, Natalie, Caroline, Lise og Jeanett. Vi er en fin gjeng, og jeg skal love deg at vi hadde et par morsomme samtaler i løpet av helga. Vi fikk beskjed før vi gikk inn i hytta om at der var fire senger og en sovesofa. Ingen ville sove på sofaen, men siden jeg og Maria var sist inn, måtte vi finne oss i å sove der. Maria var ganske irritert, helt til hun plutselig avdekka en dør ingen andre hadde lagt merke til. Da viste det seg plutselig at vi to fikk de beste sengene! Sånn kan det gå.

Den kvelden besto i vaffelspising(det var strålende fint vær hele helga, så vi spiste alltid ute), og TV-seing. Vi hadde flatskjerm, og til og med Disney Channel! Hanna Montana og andre helt merkelige serier sto på 24/7(eller i alle fall da vi var der inne).

Lørdagen var det frokost klokka ni. Jeg hadde sovet utrolig tungt og godt hele natta, til tross for en litt klumpete seng. Sånt spiller tydeligvis ingen rolle for meg. Det var hardt å stå opp, men ble fort bedre. Det pleier å være sånn. Etter frokosten bytta vi til uniformsbukse og svarte korps-tskjorter, og stilte opp. Der ble vi stående og spille i en halvtimes tid. Det var rimelig varmt, men det gikk. Vi fikk utdelt to marsjer vi har hatt før; ”DixieLand Strut” og ”Suza Madley”. Gøy!

Vi kjørte med bussen til sentrum, og så marsjerte vi en runde til. Det var voldsomt med marsjer vi skulle spille, og svetten rant, for å si det mildt. Til slutt var jeg så sliten at leppene nesten har helt døde. Det tror jeg nok gjaldt alle kornettene.

Etter spillinga var det enda mer mat(det droppa vi; hadde ikke rukket å bli sulten enda), og så var det ”avmarsj” til badelandet. Jeg, Maria, Kristin og Ida-Marie følte ikke for å bade, men vi satt en stund på badelandet og så på de andre. Der var så sinnsykt varmt, så snart stakk vi ut. Vi gikk på Bunnpris og der hamstra vi for å si det sånn! Druer, nektarin, jordbær, campingvogner(det er det samme som sånne godtebiler, bare at det ser ut som campingvogner), og Kindersjokolade. Frukta hadde vi tenkt å kose oss med på bussen i dag, men kjøleskapet var skrudd ned så kaldt at all frukta ble frossen. Kjipt, menmen. Etter Bunnpristuren, da vi forresten også unte oss en is, gikk vi tilbake og satt inne i campinghytta vår ”for å ikke få solstikk”. Haha. Tv’en ble ødelagt da! Det var litt sykt. Heldigvis ble den fiksa utover kvelden. Hvis ikke vet jeg ikke hva vi skulle ha funnet på, hehe neida. Så ille var det jo faktisk ikke.

Etter at Kristin og Ida-Marie hadde gått bort på sin egen hytte, klarte jeg faktisk å sovne på sofaen i en time. Det var egentlig utrolig godt! Aner ikke hvorfor jeg var så trøtt; sikkert varmen eller noe sånt.

Da resten av folka kom fra badelandet, var det snart tid for grilling. Vi tilbrakte noen timer ute; skravla med folk, planla Gla’dagen, spiste, og dessuten var vi en tur innom Statoil. Det hører jo med. I går kveld satt vi ei god stund og prata, men trøtte meg gikk og la meg i ettida. Ingen vits i å sitte oppe når jeg hadde problemer med å holde hodet i rett posisjon.

Jeg sov utrolig godt i natt også, og i dag har jeg følt meg ganske så uthvilt. Frokosten var halv ti, så var det pakking og rydding. Bussene gikk klokka halv tolv. Vi fikk litt guiding av de voksne, og kjørte en annen vei denne gangen; Atlanterhavsveien, som visstnok er århundrets fineste vei eller noe sånt. Vi stoppa innom Bud, en utrolig fin og idyllisk plass. Der spilte vi litt og fikk vafler og sånn. Koselig!

I Molde stoppa vi på Dolly. Jeg spiste ganske så lite; orka ikke is en gang. Vi var vel hjemme i halv sjutida. Godt å være hjemme ja! Nå har vi grilla, og senere skal vi visst spise vafler og jordbær. Mamma synes det er så lenge siden jeg har vært hjemme. Seriøst. Jeg må på spinning denne uka!

Da kommer jeg egentlig ikke på så mye mer å skrive, sånn egentlig. Skal forresten synge på gla’dagen på søndag. Vurderer kanskje å synge ”The Day After Tomorrow” av Saybia, hvis jeg får det til.
Snakkes da; kos deg i langhelga! Nyt fineværet, så lenge det varer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!