torsdag 14. mai 2009

Torsdag - Ukeoppdatering.

Heihei.

Da var jeg endelig klar for å skrive blogg!! Kjempelenge siden, føler jeg. Har savna bloggen min jeg.

Hvorfor må vi på skolen i dag, egentlig? Faktisk skikkelig tragisk! Vi skal egentlig ikke gjøre noen ting; framføring og arbeidsoppgaver i norsk, kunst og håndverk i to timer, og så vet jeg faktisk ikke helt hva som skjer. Kanskje vi får igjen engelsktentamen?

Har hatt en veldig fin uke da, sånn egentlig! Det var skikkelig herlig å bli ferdig med skriftlig eksamen. Mandagen hadde jeg en bra kornettime, før det var landgangspising og korps. Korps var utrolig nok sinnsykt morsomt! Jeg, Vebjørn og Jeanett var virkelig i slaget, så det resulterte i en god del latterkramper og usaklige kommentarer. Ganske vanskelig å forklare sånn humor, men. Vi marsjerte mot slutten, men det regna sånn at det bare ble rundt og rundt på grusbana. På slutten gikk vi inn igjen for å spille enda mer, stående. Da ble jeg så sinnsykt sliten! Kom plutselig ikke opp på høy E engang. Var ganske flau, men har skjønt at det nok kommer av at jeg øver mye mindre enn før. Derfor skal jeg prøve å få spilt litt hver dag. Jeg har ingen planer om å miste teknikken min.

Resten av mandagen skjedde det lite; hotel cæsar, og en prat med Isabel, Alex og Elisabeth. Koselig!

Tirsdagen hadde vi en ganske sløv skoledag; ferdig med eksamen og alt. Vi så "The Mission" i de tre første timene; en film om misjonærer i en indianerstamme. Må innrømme at jeg datt litt bort i egne tanker et par ganger. De tre siste timene var det fjelljogg. Det var ganske vanskelig å gå, så jeg fant ut at å jogge ville være litt sykt. Gikk i stedet sammen med Camilla og Anne. Var veldig kjekt det!

Tirsdagen skjedde det ganske lite. Sangtimen var avlyst, men jeg fikk heldigvis bøker da. Masse bøker! Jeg ble meget glad, og oppslukt av boka "Beatles" av Lars Saabye-Christensen med en gang. Den boka er så sinnsykt herlig og ekte! Anbefaler den sterkt.

Har altså ikke stort mer å si om tirsdagen, så går rett videre på onsdagen. Vi hadde fri, og jeg skal love deg at det var godt! Jeg har en litt tragisk innstilt "klokke" i kroppen, så våkna først litt før åtte og følte meg ganske våken. Sovna heldigvis igjen da. Jeg sto opp i ellevetida; spiste og stelte meg og sånn, før Marte kom i halvtolvtida. Det var herlig å se henne igjen! Vi stakk først innom banken, før vi dro på Moa. Planen var å få tak i nye sommersko. Og det fant jeg! De var svarte, og det var bare å trakke rett ned i dem. Likte dem jeg!

Etter Moa fant vi ut at vi hadde gått av en tur på Rollonhytta; fint vær var det og alt. Vi stoppa på Spar og kjøpte med oss Bixit sjokoladekjeks, en pakke druer og en flaske vann. Vi var også innom Marte og fortærte hvert vårt knekkebrød, før vi omsider kunne begynne å gå. Det var litt tungt, ofr det var så sinnsykt varmt! Men det føltes herlig da vi var på toppen. Vi satt en stund på Rollonhytta og kosa oss i sola og spiste kjeks og druer.

Da jeg kom hjem, prata jeg bittelitt med Alex, før det var middag, og jeg kunne stikke ut i Langevågen og til Sandra. Der var Marita og Helene allerede, og snart kom Birgitte også. Vi holdt på med sånn Guitarheroting; bare at det var vokal og bass der også. Gøy! Så ble det litt Singstarsynging, før Helene dessverre måtte stikke. Jeg og Marita tapte veldig mot Sandra og Birgitte, men det gjorde ingenting egentlig. Vi gikk ut i Vågen etterpå; det var varmt og godt ute, og jeg hadde bare skinnjakka over t-skjorta. Vi stakk innom Bunnpris; kjøpte Center, first pricekjeks og Solrik(Kulli, haha!).

Pappa henta meg i åttetida. Da jeg kom hjem var det å motta Piledriversanger fra Alex. Jeg er lei av dem, selv om jeg ikke har hørt på dem. Ok, jeg skal gi dem en sjanse. Seriøst. Det skjedde ikke stort mer enn prating med Alex og Sandra, før jeg la meg. De tok en stund før jeg sovna, så var sinnsykt trøtt i dag!

Nå har vi altså kommet til fjerdetimen, kunst og håndtverk. Har fått skrevet ut diktbok og greier! Ikke verst. Nå skal jeg snart begynne å illustrere den. Lurer på hvordan det blir jeg ...

Ellers; klar for langhelg nå! Blir bra.

Jeg og Alex har vært sammen i fire måneder i dag! Og det er bare en uke til jeg drar til Stavanger.

1 kommentar:

  1. Ja, tenk på det; 4 måneder!! Ikke verst, og , gratulerer så masse, vennen!(Y)

    Det virker som du har hatt noen enormt koselige dager i det siste, spesielt likte jeg gårsdagen, liker å lese at du har det bra, nemlig! Hmm, faktisk er jeg nærmest blitt avhengig av å lese bloggen din!tihi

    Nå har jeg til en forandring faktisk også greid å oppdatere min egen, og det vil jeg nok påstå det var på tide!;P

    Jappjapp, da må jeg nesten følge litt med her, vi ser på Sofies verden, den er skjønn^^


    ......og det er du også! Skjønn<3

    SvarSlett

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!