mandag 18. mai 2009

Mandag - Alle gode ting er tre, ikke sant?

Heihei!

Fant ut at jeg skulle bruke min dyrebare tid(haha) på å skrive et innlegg til NataliesVerden. Jeg er så sinnsykt trøtt! Det var helt grusomt å stå opp i dag, men det gikk da omsider. Skoledagen i dag har vært ganske så kjedelig! Første timen skulle liksom brukes på framføringer, men ingen framførte, og i stedet ble det å jobbe med oppgaver. Var så trøtt at jeg gjorde så godt som ingenting. I andre timen skulle vi liksom ha matte. Vi har fått utdelt eksamenen til a-klassen, bare for å jobbe med den. Jeg har bare fått litt av den, men klarte i alle fall noen oppgaver. Seriøst; alle, inkludert meg, er utrolig umotiverte, sløve og lei for tiden. Ikke rart i det hele tatt. Vil bare ha ferie, selv om det blir trist å skilles fraklassen! Veldig trist faktisk.

I tredje timen var det engelsk, og jeg fant ut at jeg tilfeldigvis mangla akkurat den boka. Jaja. Vi fikk også igjen engelsktentamenen. Fikk 5+, faktisk! Ble glad for den altså.

Studietid og naturfag har vi også hatt i dag. Trøttheten er her for fullt. Bare en tysktime igjen nå, så er det hjem og begynne litt på leksene, øve til onsdag og ha kornettime. Klokka sju skal jeg og Helene på spinning! Gleder meg til det.

Ok, bør vel skrive litt om helga? Vel, jeg må ingenting, men gjør det likevel. Begynnelsen av lørdagen ble brukt på soling! Det var skikkelig godt, og i helga har jeg faktisk fått litt farge, sier folka. I 3-tida kom Camilla. Å, det var så koselig! Skikkelig lenge siden vi har funnet på noe, syns jeg. Først ble vi sittende ei stund på kjellerstua å skravle, før vi forflytta oss til kjøkkenet der vi fortsatte skravlinga, spiste jordbær, Stratos og drakk Pepsi Max. Vi fant ei enorm jordbær! Vi delte den, og da fikk vi et ganske så stort jordbær hver. Vi fant også ut at vi skulle rusle en tur på kiosken i det strålende fine været. Der kjøpte jeg meg årets førte Daimis! Herlig. Vi satt en stund utenfor kiosken og spiste, men det ble så kaldt å sitte stille at vi til slutt begynte å gå. Da vi kom hjem til meg igjen, fant vi faktisk ut at vi skulle se en film; "Harry Potter og mysteriekammeret". Det var skikkelig gøy å se den igjen egenlig! Den varte jo ganske lenge, og plutselig var klokka halv ni. Camilla tok 20:50-bussen hjem igjen. Kvelden tilbrakte jeg hjemme; skulle jo opp klokka sju neste dag. Vi grilla for første gang i år! Jeg elsker å grille, det er så utrolig kos og minner meg om sommer, leir og skjønne dager. Dessuten så jeg jo litt av grand prix. Må innrømme at jeg egentlig ikke er så veldig interessert, men det var jo kult at Alexander Rybak vant, så absolutt. Gratulerer!

La meg i ettida, men prata med Alex ei stund, og brått var den halv tre. Oi. Det sier seg vel selv at det var en smule vanskelig å stå opp klokka sju neste dag, men det gikk bra. Jeg håper at alle hadde en strålende 17. mai, virkelig! Min dag ble veldig fin. Den var egentlig veldig forutsigbar da; har hatt det på samme måten i mange år. En gang, snart, vil jeg oppleve nasjonaldagen i en stor by! Jeg kan for eksempel ikke forestille meg hvordan 17. mai er uten å spille i korps og gå i tog, men det må jo oppleves det også.

Klokka kvart på åtte møtte vi opp på skolen. Der var korpset og speiderne. Der spilte vi "Ja vi elsker" mens flagget ble heist. Deretter marsjerte vi til kirka for å få heist flagget der også. Sånn har det alltid vært.

Vi var hjemme igjen i nitida. Skifta til sløve klær(hadde uniform da vi marsjerte), og ble sittende å lese litt, se på TV, og så spiste jeg frokost. I ellevetida stritta jeg håret, stelte meg og fikk på meg bunad. Klokka tolv stilte omtrent hele bygda opp utenfor kirka, og det var klart for borgertog. Jeg gikk selvfølgelig sammen md korpset. Turen rundt var veldig fin. Varm, selvfølgelig, men ganske gøy. Kom heldigvis opp på tonene(gjorde det faktisk på morgenen også), men på slutten skal jeg innrømme at jeg var meget sliten. Det var nok de fleste, tror jeg. Vi kom til slutt til bygdas barneskole(der jeg gikk før), der det var kaker, underholdning, masse folk og total koselighet. Vi var der i noen timer. Korpset spilte også; ”Pavane In Blue” og ”Pirates”. Gikk helt greit det.

Da er jeg hjemme, og fortsetter bloggskrivinga. Tysken ble ganske koselig; satt sammen med Anne og Rebecca og stilte spørsmål. Har gjort litt naturfag nå, men ellers skjer det rimelig lite. Har dessuten trent litt, og funnet ut at det dessverre ikke blir spinning i dag. Vi hadde igjen til å kjøre og sånn, og egentlig passer det bedre i morgen. Men da håper vi virkelig å få det til altså! Vi gir oss ikke så lett nei.

Ok, etter at vi hadde vært på skolen i noen timer(nå snakker jeg 17. mai igjen altså) dro vi videre til mormor. Der var en del av slekta samlet, og vi satt på altanen og spiste og prata. Pastasalat er sinnsykt godt, bare sånn det er helt klart!

Vi kom hjem i åttetida, og resten av kvelden foreløp uten noen spesielle begivenheter jeg føler det er utrolig viktig å ta med.

Var egentlig i bloggskrivingshumør i dag, men det har dabba litt av nå. Håper du har det fint, i alle fall. Nå stikker jeg og synger.
Gårsdagens sang: Megadeth – I’ll Get Even.
Dagens sang: Megadeth – You’re Dead.

Kos deg da! Bare tre skoledager denne uka, og en er allerede overstått.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!