onsdag 6. mai 2009

Onsdag - Eksamen.

Jeg kom opp i norsk! Jeg skjønner ikke at det går an å være så heldig. Seriøst. Det var så utrolig herlig!

Hei, forresten.

Temaet vårt er ganske merkelig da. Det kalles ”Skulle bare være morsom”. Jeg har et par ideer, men er egentlig ganske usikker. Jeg har ikke så god humor, og er ikke så flink til å vinkle ting humoristisk. Jeg vil være dyp og filosoferende, så håper vi får sånne oppgaver! Vi får nesten bare se. Er ganske spent! På fredag er det hovedmål, sakprosa, og på mandag er det sidemål og skjønnlitterært. Det blir godt å bli ferdig! I morgen er det forberedelsesdag. Vi må i alle fall være på skolen til klokka er tolv, så kan vi stikke. Jeg må nok en tur på piano, så vi får se hva som skjer.

Ok, hva skjer ellers? Det var en skikkelig nervepirrende dag i dag. Til og med mamma var nervøs; hun var nok litt redd for at jeg skulle komme opp i matte og bli i skikkelig dårlig humør. Brukte ikke gårsdagen på så mye mer enn sang og avslapping, pluss at vi spiste lasagne. Var egentlig ganske så forberedt på å komme opp i matte!

I dag, før klokka ni, var nervene ganske mange. Alle var skikkelig stressa. Vi fikk igjen norsktentamenene. Fikk 6 på bokmålstilen min(den jeg var minst fornøyd med) og 6/5 på nynorskstilen min. Fornøyd jeg! Jeg har dessuten blitt overbevist om at jeg skal ha bokmål på videregående. Det er så absolutt det jeg kan best. Klokka ni samla hele trinnet seg i amfiet. Vi i d-klassen skulle få vite hva vi kom opp i først, siden ”vi alltid er sist ellers”. Da vi fikk vite at vi kom opp i norsk, vet jeg egentlig ikke hva jeg tenkte en gang. Nesten hele klassen jubla, og jeg var så sinnsykt letta at jeg egentlig ikke kan beskrive det. Norsk er så absolutt det jeg liker og får til best. Jeg var nok en av dem som var aller mest glad.

Ellers i dag; temaet ble ikke ”offentliggjort” før klokka ett, så det var liksom vanlig skole fram til det. Det ble lite fag og mye eksamensdiskutering. Musikk hadde vi da, og jeg lata som om jeg var flink på piano uten å kunne noen av sangene nesten. Siste timen ble brukt på å se igjennom tekstheftet. Skolen og Huseby hadde heldigvis gjort jobben sin, så tekstheftet var klart og alt! Jeg håper at jeg har noen flere ideer før fredagen kommer, men det må vel gå på et vis. Jeg er i alle fall utrolig glad!

Ellers har det egentlig ikke skjedd så mye nytt. Fikk låne kjempemange cd’er av Torbjørn(Metallica, Cradle Of Filth, Dimmu Borgir). Supert det altså!

Det ble ikke marsjering ute på mandag, men vi øvde masse på hvordan vi skulle stille opp og holde instrumentene osv. Helt greit det.

Jeg vet egentlig ikke helt hva som skjer i kveld, heller. Jeg burde sikkert gjøre masse norsk, men litt vanskelig å vite hvor man skal begynne. Jeg har jo lest tekstene og sånn. Jeg tror nok at det meste blir gjort i morgen.

Gratulerer med dagen, Andreas og Ellinor!

Sorry, men kommer ikke på noe som helst å skrive. Jo, forresten, en ting! Fikk ”Countdown To Extinction” og ”Rust In Peace” i posten i dag. Jeg føler meg heldig, noe jeg for så vidt også er!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!